Laptop 2,5 inch SATA to 3,5 inch SATA of IDE

Pagina: 1
Acties:

• wolf_edgar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03-2022
Hallo,

Ik ben op zoek naar een converter van 2,5 inch SATA laptop schijf naar een 3,5 SATA en wat ook mag: van 2,5 SATA naar 3,5 IDE.

Weet iemand waar ik deze kan kopen. Ik heb her en der al gezocht maar ik kan tot op heden niks vinden. USB ondersteunign hoeft niet, mag wel. Maar het mag van mij simpel mogelijk. Zeg maar net als een 2,5 ide naar 3,5 ide, dat is een printplaatje met 2 connectors en een voeding, meer niet!

Des te simpeler des te beter.
Iemand tips >:)

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06-2025
Normaal gezien is het toch mogelijk om een 2,5 inch SATA schijf gewoon in de PC aan te sluiten op een SATA poort. De 2,5 inch schijven hebben namelijk dezelfde aansluitingen als een 3,5 inch SATA schijf.

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt een 2,5 inch sata-schijf inderdaad via normale sata-kabels op je systeem aansluiten. Het enige wat lastig kan zijn is om een mooie plek te vinden voor het sata-schijfjes. De meeste kasten hebben geen 2,5 inch bays. Omdat het schijfje zo klein is, kan het echter nooit moeilijk zijn om daar een creatieve oplossing voor te bedenken.

Als je gaat werken met 2,5 inch pata-schijfjes heb je wel een converter nodig om een normale pata-flatcable en een molex-connector op het schijfje aan te kunnen sluiten.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Raid5 draaien met SATA laptop schijfjes. Werkt allemaal erg goed en kan inderdaad met normale SATA kabels aangesloten worden.

Hier zitten ze in een zelf gemaakt cage samen met een 3.5" schijf.

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/7144/moduleyi2.jpg

Zo zijn ze ingebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/5742/kabelserinpt2.jpg

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-02 11:48
Ik denk dat de TS nog niet heeft geprobeerd om zijn schijf aan te sluiten. Ik heb zelf een 2,5" SATA in een externe eSATA behuizing zitten. Omdat ik wat problemen had met de eSATA interface heb ik de disk ook tijdelijk direct aan mijn mobo gehangen. Met standaard SATA voeding en standaard SATA data kabel. Totaal geen probleem. Exact dezelfde stekkers als voor de 3,5" SATA disk

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD