Hoe houd jij die pc zo snel en up to date?

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik hoor van mensen om me heen en mensen op het forum steeds vaker: "waarom hebben sommige mensen toch altijd het nieuwste van het nieuwste :/ !?". Met dit topic probeer ik daar een paar tips voor te geven, maar vraag ook vooral of mensen hierover hun mening willen delen.

Mijn tips (topicstarter moet aftrappen nietwaar :) ):

Upgrade vaak
Het begin doet altijd het meeste pijn, je moet een pc kopen. Daar kan je niet omheen :) ! Dat is auw zeggen en van die bak genieten. Maar ik denk dat een van de dooddoeners is dat je vervolgens 2 of 3 jaar van dezelfde bak gebruik maakt waarbij al je lieve componenten in waarde verminderen met zijn allen tegelijk.

Ik raad daarom aan om vaak te upgraden :Y , is er iets nieuws en het biedt echt verschil over een van je huidige onderdelen, verkoop dan wat je hebt! Een beetje verkoopkennis is nooit weg en je kan er echt nog een goede duit voor vangen! Zo ga je door het verkopen van een 7900GTX (doe weg voor 200?) zomaar voor 50 euro naar een 8800GTS320; leuke upgrade!

Koop -geen- toponderdelen
Koop geen PC9900 DDR2 CAS3, koop geen 8800Ultra XXX OC en koop al helemaal geen QX6850 ... je betaald voor een neusje van de zalm terwijl je voor zoveel minder geld toch nog een flinke moot zalm te pakken kan krijgen! Probeer vaak net een tikkie onder het topmodel te gaan zitten zodat je flink meer waar voor je geld krijgt en je producten veel minder snel dalen in waarde. Koop bijvoorbeeld een E/Q6600 of 6650 ipv een E/Q6800 of 6850.

Los van het feit dat je met overclocken en tweaken vaak net zo snel bent, zijn die extra 5 frames op stock snelheid die 150 of meer euro echt niet waard!

Hou je systeem afgesteld
Je bent denk ik dief van je eigen portomonnee bij de volgende situatie -->

Ik heb een Athlon 64 3500+ met 1GB en een X800 Pro (voorbeeld (8> ), maar ik vind hem niet snel genoeg. Los van het feit dat je misschien net wat te lang hebt gewacht met upgraden, denk ik persoonlijk dat het dan verstandiger is om te matigen over het hele vlak; dus -->

Ik maak er met verkopen en upgradekosten een X2 3800+, 2GB en X2600XT van ... dan voor dezelfde kosten de X800Pro te vervangen voor een 8800GTX (ik noem maar iets). Je gooit je eigen ramen in door een eigen bottleneck te creëeren.

---

Naja, voor zoverre een aantal tips en ideëen van mij. Ik heb niet de absolute waarheid in handen en alle punten staan open ter discussie O+ . Je computer up to date houden is niet gratis, maar als je het wilt, moet je er vrede mee hebben. De een drinkt ieder weekend voor 40 euro aan pilsjes, de ander tuned zijn auto en jij kan best aan je bak sleutelen :) ! Of alles doen als je veel van hobbies houdt en de centen kan missen.

Tweakze *O* !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Maybe nog benadrukken dat je 2e hands ook veel goeie zooi kan halen voor een upgrade. Zeker met videokaarten.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Ik koop OC bare onderdelen, die compatible zijn met mij huidge zooi. Klink wellicht vreemd, maar ik kies daarbij vaak voor een extreem budget mobo! (ASrock of ECS)

Vervolgens vervang ik na ~4 maanden het mobo voor een 2e hands exemplaar wat WEL alle opties/functies heeft die ik wil hebben (alleen mijn 939Dual-SATA2 heeft dit lot niet ondergaan, iets met pinmods).

Tadaa! Ik kan de rest ook weer upgraden. Verhaal begint opnieuw.

Edit: Ooit 4x 512 MB PC8000UL (Corsair XMS2 1000MHz 5-4-4-9) gekocht, nog steeds spijt van. 500 euro voor geheugen is gewoon 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Cio op 22-06-2007 02:34 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:04
Beetje hetzelfde?
Wel handig om deze info in het andere topic op te nemen. of andersom :)

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dekar1 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 02:36:
Beetje hetzelfde?
Wel handig om deze info in het andere topic op te nemen. of andersom :)
Is zeker ook een mogelijkheid, dan gaat het misschien ietwat verloren tussen alle "Ik heb nu een pentium 2 en ..." en juist die mensen kunnen het misschien wel eens lezen ;) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw hardware en je laatste upgrade :)
Pagina: 1