[Showcase] De Achterhoek in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo, das lang geleden dat ik hier foto's heb gepost. Wegens drukte was het fotogebeuren een beetje stil komen te liggen, jammergenoeg. Wel veel foto's gemaakt, maar niet in de vorm van rondfietsen en onderweg foto's maken. Sinds enkele dagen mijn mooie nieuwe Nikon D80 (ter vervaning van mijn D70) en bijbehorende Nikon 18-200 lens binnen, dus hopsaflops. Op de fiets en foto's maken. Toch maar eens proberen om dit weer met regelmaat te doen. Een deel van het resultaat van 75 kilometer fietsen door het gebied van de Oude IJssel en de IJssel vind je hier....

1.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/003.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/008.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/027.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/015.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/023.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/019.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/021.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/026.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/031.jpg

Conclusie, de Nikon D80 is een fijne camera, voldoet precies aan de verwachting na de D70 en ook de 18-200 lens doet het uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige set foto's! Zowel naar compositie als naar kleuren! Lijkt me best een aangename plaats om te wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heerlijke foto's idd :o
Enige HELE kleine puntje van kritiek wat ik zo heb, is dat in mijn beleving de achterhoek toch wel behoorlijk glooiend is, en dat zie ik eigenlijk maar op 1 pic terug...maar ik geef toe dat ik alleen maar een bepaald deel achterhoek ken van vroeger, en dat er vast nog veel meer is :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mooie foto's alleen ben ik van mening dat je met wat nabewerking de kleuren wat levendiger kan maken.

Don't get me wrong here, compo enz is prima. Maar ik vind de kleuren erg dofjes over komen. Ik ben even zo vrij geweest een bewerking over 1 van je foto's te gooien (om een voorbeeld te geven wat je ermee kan :) )

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://80.56.38.206/fotosite/fotoboek/20070621-testd80/023.jpg

Me:
*knip* Wegens het niet kunnen waarderen van een poging........ *knip*

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 22-06-2007 01:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Notna schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:54:
Mooie foto's alleen ben ik van mening dat je met wat nabewerking de kleuren wat levendiger kan maken.

Don't get me wrong here, compo enz is prima. Maar ik vind de kleuren erg dofjes over komen. Ik ben even zo vrij geweest een bewerking over 1 van je foto's te gooien (om een voorbeeld te geven wat je ermee kan :) )

Origineel:
[afbeelding]

Me:
[afbeelding]
nofi, maar dat vind ik veel te soft, blurry en niet realistisch. Het ziet er eerder uit als 3dmark 2010 dan als een foto. :P De boom heeft een aura, en het lijkt alsof de dof gewoon niet klopt, en de bloom is te overdreven.

[ Voor 6% gewijzigd door mace op 21-06-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ehm, doe es niet nabewerken idd :D
sorry, maar da's echt totaal over the top. Doe mij maar het origineel, stuk puurder :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

kamstra schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:48:
heerlijke foto's idd :o
Enige HELE kleine puntje van kritiek wat ik zo heb, is dat in mijn beleving de achterhoek toch wel behoorlijk glooiend is, en dat zie ik eigenlijk maar op 1 pic terug...maar ik geef toe dat ik alleen maar een bepaald deel achterhoek ken van vroeger, en dat er vast nog veel meer is :)
Mwah, dat ligt er aan waar je zit, in de alpen heb je ook vlakke stukken kilometers lang dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Mooie plaatjes! Fav's zijn 1,2 en 7 Had zelf zitten tobben hoe je het mooist een molen minimalistisch kon neerzetten. Zo dus (7)
Fietsen en fotograferen is een ideale combinatie blijkt maar weer!

@Notna : kwil je niet kwetsen maar je alternatief gaat helemaal nergens over, tis een doodse pseudosurrealistische brij, misschien beleefder er een linkje ipv een foto van te maken

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mensen het is een voorbeeld, niet een: zo moet het foto......

Lezen is tegenwoordig ook een vak :P. Magoed, no offence taken. Ik blijf alsnog bij me standpunt (en als iemand het beter kan, be my guess. Dit is gewoon een effect wat ik PERSOONLIJK leuk vind. en het ging erom om aan te tonen dat je wat me kleuren kan doen. Hoe je dat doet, moet je zelf weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Jij vindt dit al erg dofjes? Dan heb je zeker nog nooit gekeken naar wat andere mensen ervan bakken? Ik vind deze kleuren erg mooi, fleurig en toch natuurgetrouw. Jouw nabewerking komt de foto's in ieder geval niet ten goede, vind ik dan.
Notna schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:55:
[...]

Het zal wel, laat maar lekker zitten. Stelletje mieren neukers :/
Je kan wel erg slecht tegen kritiek, hè? ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 22-06-2007 01:57 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hahn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:52:
Jij vindt dit al erg dofjes? Dan heb je zeker nog nooit gekeken naar wat andere mensen ervan bakken? Ik vind deze kleuren erg mooi, fleurig en toch natuurgetrouw. Jouw nabewerking komt de foto's in ieder geval niet ten goede, vind ik dan.
Geloof mij, ik lurk in elk fototopic op GoT mee, ben lid van Zoom.nl. Dus foto's kijken doe ik genoeg. Maar blijkbaar wordt een mening niet meer gewaardeerd hier op dit forum....

Ik geef nu al 2 keer aan dat het een persoonlijke smaak is. Thank GOD verschillen smaken nog altijd.......

Het zal wel, laat maar lekker zitten. Stelletje *bliep* :/
Hahn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:52:
[...]
Je kan wel erg slecht tegen kritiek, hè? ;)
Ik kan prima tegen kritiek, alleen niet van die blunte opmerkingen. (leuk die opties van mods om ge-editte berichten terug te halen..... ).
Zeg dan gewoon: ik ben het niet eens met je omdat. Wellicht had je de bewerking zus of zo kunnen doen. IETS in die richting. Maar nee; meteen gooien met: on-realistisch, je kijkt zeker nooit naar hoe andere het doen enz.......

Ik denk gewoon dat er meer uit de foto's gehaald kunnen worden. Waarschijnlijk had ik ge-nuanceerder moeten zijn door te zeggen dat SOMMIGE foto's dof overkomen, maar daar krijg ik niet echt de kans voor verder.

offtopic:
Overigens geen belediging naar de TS toe. Absoluut niet en ik blijf genieten van topics als dit, alleen al om inspiratie op te doen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Notna op 22-06-2007 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Notna schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:55:
[...]

Geloof mij, ik lurk in elk fototopic op GoT mee, ben lid van Zoom.nl. Dus foto's kijken doe ik genoeg. Maar blijkbaar wordt een mening niet meer gewaardeerd hier op dit forum....

Ik geef nu al 2 keer aan dat het een persoonlijke smaak is. Thank GOD verschillen smaken nog altijd.......

Het zal wel, laat maar lekker zitten. Stelletje *bliep* :/

[...]

Ik kan prima tegen kritiek, alleen niet van die blunte opmerkingen. (leuk die opties van mods om ge-editte berichten terug te halen..... ).
Zeg dan gewoon: ik ben het niet eens met je omdat. Wellicht had je de bewerking zus of zo kunnen doen. IETS in die richting. Maar nee; meteen gooien met: on-realistisch, je kijkt zeker nooit naar hoe andere het doen enz.......

Ik denk gewoon dat er meer uit de foto's gehaald kunnen worden. Waarschijnlijk had ik ge-nuanceerder moeten zijn door te zeggen dat SOMMIGE foto's dof overkomen, maar daar krijg ik niet echt de kans voor verder.

offtopic:
Overigens geen belediging naar de TS toe. Absoluut niet en ik blijf genieten van topics als dit, alleen al om inspiratie op te doen :)
Relax, waarom is onrealistisch geen goed argument?
Niemand viel je persoonlijk aan.
Ik vond de suggesties om je foto te verwijderen ook overdreven, een beetje artistieke vrijheid mag natuurlijk ook wel, maar dan moet je ook met kritiek om kunnen gaan.

Just my two cents. :)

Ok verder on-topic denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Mooie foto's, lekkere frisse nabewerking. 1 en 8 zijn de toppers. waarbij 1 echt de foto is die ruim boven de rest uit steekt. Jammer van de vervuiling van je topic met offtopic geleuter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Zo... er gebeurt nogal wat aan reacties in een nachtje :)

@Notma... jammer dat je de nabewerking heb weggehaald, nu heb ik 'm niet gezien. Wellicht dat je hem nog weer terug kan zetten en eventueel ook een omschrijving kan plaatsen hoe je dit bereikt hebt? Mooi of niet mooi, dat laten we dan maar even in het midden, maar wellicht dat iemand deze methode van nabewerken weer kan gebruiken.

@[SainteR]... Het is er inderdaad erg prettig wonen, lekker rustig nog allemaal he... Ennuh @kamstra... Dit is voornamelijk in het loopgebied van de Oude IJssel en de IJssel. Daar is het allemaal vlak. Ik denk dat je ergens het Montferland in je gedachten hebt, dat is nog wel een beetje heuvelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Mooie platen...! _/-\o_

Dit soort foto's bekijk ik graag als ik in de winter terugverlang naar deze tijd van licht, leven en kleur.

Mooie composities ook, weer even wat leergeld en inspiratie voor mezelf... ;)

En ik ben ook nieuwschierig naar de bewerking van Notma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Foto's 1,2,8 en 9 vind ik de beste.
1) Mooie foto, alleen zou ik er zelf voor gekozen hebben meer graan op de voorgrond van de foto te zetten.
2) Voor mijn gevoel staat de molen iets te centraal, misschien kun je dit verhelpen door de horizon wat hoger te nemen.
3) Mij doet deze foto me vrij weinig, niet erg spannend.
4) Locatie is prima, maar mijn ogen volgen de weg en links is nou juist niets te zien. Ik zou denk ik van positie veranderen en de weg juist vanuit de rechterhoek de foto in laten lopen. Als kijker volg je de weg en kom je vervolgens de boerderij tegen (je onderwerp). De positie van de boerderij is wel prima.
5) Doet mij eerlijk gezegd niets.
6) Aardige plaat.
7) Prachtig moment, wieken en hekken (of wat het ook is) is goed gezien, alleen de compositie doet het niet zo voor mij.
8 ) Het lijnenspel vind ik hier mooi, weggetje kijkt prettig weg. Is je horizon scheef of is dat de omgeving?
9) Mijn favoriet, mooie verdeling van de zon onder en boven, fijne sfeer, fijne kleurtjes. Geen op of aanmerkingen, slechts een ademloze stilte ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

wolly_a schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:43:
Zo... er gebeurt nogal wat aan reacties in een nachtje :)

@Notma... jammer dat je de nabewerking heb weggehaald, nu heb ik 'm niet gezien. Wellicht dat je hem nog weer terug kan zetten en eventueel ook een omschrijving kan plaatsen hoe je dit bereikt hebt? Mooi of niet mooi, dat laten we dan maar even in het midden, maar wellicht dat iemand deze methode van nabewerken weer kan gebruiken.

@[SainteR]... Het is er inderdaad erg prettig wonen, lekker rustig nog allemaal he... Ennuh @kamstra... Dit is voornamelijk in het loopgebied van de Oude IJssel en de IJssel. Daar is het allemaal vlak. Ik denk dat je ergens het Montferland in je gedachten hebt, dat is nog wel een beetje heuvelig.
Omdat je lief bent :>

Afbeeldingslocatie: http://www.tahenlo.nl/GoT/023copy.jpg

Bereikt door de copy in Photoshop eerst aan te passen aan screen contrast, en er een gaussian blur overheen te gooien. Hierdoor worden (zoals je kan zien) de kleuren iets feller en krijgt de foto een zachter geheel. Misschien niet helemaal van toepassing op deze serie, maar het kan soms/vaak leuk uit de hoek komen :)

Verder vindt ik je foto's mooie platen hoor, alleen 5 en 8 doen niks voor mij. Ze komen wat raar over tov de anderen. (rara eend in de bijt zeg maar ;) )

offtopic:
En verder voor de andere, sorry voor de iet wat rare uitval naar jullie. Het is ook zo niet bedoeld. Maar ik wordt gewoon getriggerd door dit soort dingen. Het is een discussie forum, je wilt dingen delen met elkaar en zodra je iets uitprobeert en wil tonen wordt het finaal de grond ingeboord door sommige. Daar kan ik gewoon iets minder goed tegen. No hard feelings :)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 22-06-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@wolly_a
Mooie foto's!
@notna
Als je de originele kleuren te dof zijn zou het ook aan je laptop schermpje kunnen liggen...
Het zijn niet allemaal wondertjes van kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Notna schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:43:
Bereikt door de copy in Photoshop eerst aan te passen aan screen contrast, en er een gaussian blur overheen te gooien. Hierdoor worden (zoals je kan zien) de kleuren iets feller en krijgt de foto een zachter geheel. Misschien niet helemaal van toepassing op deze serie, maar het kan soms/vaak leuk uit de hoek komen :)
Die lijkt er al beter uit te zien, heb je hem iets minder heftig bewerkt?
Of is het gewoon dezelfde en ziet mijn monitor er anders uit in daglicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MaCe1337 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:50:
[...]

Die lijkt er al beter uit te zien, heb je hem iets minder heftig bewerkt?
Of is het gewoon dezelfde en ziet mijn monitor er anders uit in daglicht :P
Heb er niks aan veranderd :P Is nog steeds dezelfde pic.

En ja het kan aan de instellingen van mijn TFT liggen, maar bij 5 en 8 vind ik gewoon dat de kleuren wat feller gemogen hadden imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Serieus? Ik vind 't allemaal al erg gesatureerd.. Wel mooi, maar ik weet 't nog niet zo. Uitgebreid antwoord komt er zsm aan Sommige zijn ook overbelicht..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik vind het een prachtige serie. Ben van plan om ook eens een tochtje door Groningen (waar ik woon) te maken op de fiets en eens kijken of ik een mooie serie kan maken (hoewel ik niet verwacht hierbij in de buurt te komen, ook gezien mijn toestel, een Canon Powershot A510). Misschien eens een testcase binnenkort :).

@Notna: ik vind de bewerking mooi (blij dat je hem terug gezet hebt, want ik vind het leuk om te zien welke kanten je mogelijk op kunt met de foto's). Zoals je zelf al aangeeft niet helemaal van toepassing op de serie, maar voor een enkel shot vind ik het een leuke bewerking. Echter een hele serie zul je niet zo snel op die manier bewerken denk ik.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

The Flying Dutchman schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:57:
Ik vind het een prachtige serie. Ben van plan om ook eens een tochtje door Groningen (waar ik woon) te maken op de fiets en eens kijken of ik een mooie serie kan maken (hoewel ik niet verwacht hierbij in de buurt te komen, ook gezien mijn toestel, een Canon Powershot A510). Misschien eens een testcase binnenkort :).

@Notna: ik vind de bewerking mooi (blij dat je hem terug gezet hebt, want ik vind het leuk om te zien welke kanten je mogelijk op kunt met de foto's). Zoals je zelf al aangeeft niet helemaal van toepassing op de serie, maar voor een enkel shot vind ik het een leuke bewerking. Echter een hele serie zul je niet zo snel op die manier bewerken denk ik.
Gelukkig :), en het is natuurlijk ook niet van toepassing op de gehele serie. Toegegeven, sommige foto's worden er juist lelijker van. Deze vind ik het alleen wel kunnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@Notma... ik vind de bewerking, denk ik, wel mooi voor iets van een trouwfoto o.i.d. Ik ben zelf niet zo van het softe, maar ik denk dat deze bewerking bij een trouwfoto heel mooi zou staan of bij foto's die uit zichzelf een onwerkelijke sfeer hebben.

@TheFlyingDutchman... Zeker doen, Groningen heeft ook veel moois, weet zeker dat er prachtige foto's uit kunnen komen! Het type toestel dat je gebruikt is ook niet doorslaggevend, er wordt wel vaker gezegd dat er grootse foto's met een wegwerptoestel zijn gemaakt en anderszijds verschrikkelijke foto's met hele dure spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
@ Notna: is dat niet de 'Orton Technique' die je daar gebruikt hebt?

@ wolly_a: Ik vind je foto's prachtig. Zowel op de kwaliteit als op de compositie heb ik niets aan te merken!
Pagina: 1