Vrije markt vaste telefonie: gevolgen aanvragen ADSL(2)?

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 23:10

Booster

Superuser

Topicstarter
Midden 2005 heeft de Opta besloten om de markt voor vaste telefonie vrij te geven. Weekje terug ontvingen wij hier een brief van Tele2 dat het nu mogelijk is om de abonnementskosten direct aan Tele2 te betalen ipv aan KPN. Ik neem aan dat dit betekend dat de providers nu gaan inspringen op het besluit van de Opta.

Stel dat ik nu inderdaad helemaal over ga naar Tele2, heeft dit dan nog gevolgen voor welke type ADSL-abo's ik later aan kan laten sluiten hier?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Als je 'gewone' telefonie hebt [geen voip] dan maakt het iig niets uit. Dan wordt alleen je abonnement voor ADSL, mocht er nu een kpn-deel aan vast zitten, anders gefactureerd.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

IIRC blijf je altijd nog met je koper-kosten zitten,
het enige verschil is dat je dan die € 9 p/m voor de lijn aan Tele2 betaald, en niet aan KPN.
Het blijft een KPN-lijn die in de grond ligt, dus deze zal gewoon geschikt blijven voor andere ADSL ISP's. Let wel op dat niet alle ISP's dezelfde service bieden als Tele2, en je dus wellicht weer een KPN (BelBudget) moet aanschaffen.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 23:10

Booster

Superuser

Topicstarter
Dank voor de reacties :) Als het goed begrijp is het enige verschil dus dat het geld naar een andere rekening gaat, en zijn er geen belangrijke technische verschillen waardoor je gelimiteerd wordt in ADSL-aanbieders?
r0b schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:07:
Let wel op dat niet alle ISP's dezelfde service bieden als Tele2, en je dus wellicht weer een KPN (BelBudget) moet aanschaffen.
Hoe bedoel je dit precies?

The cake is a lie | The Borealis awaits...