Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoradio op 12 volt accu

Pagina: 1
Acties:

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb van mijn vader uit zijn oude auto een pioneer DEH 2030 gekregen. Ik heb een boot met een een accu van 12 volt. Dus ik dacht daar kan ik die radio dan op aansluiten. De boxen enzo heb ik nu in me boot zitten alleen krijg ik de radio niet aan de praat. Ik ben langs halford gegaan en daar hebben ze hem getest en hij deed het daar gewoon dus dat is niet het probleem. Ik heb de gele draad (+) op de plus pool aangesloten en de rode draad (-) op de min pool en de zwarte (aarde) ook op de min pool. Nu als ik de radio probeer aan te doen dan gebeurt er niks. kan het er mee te maken hebben dat net als in een auto je eerst de sleutel van de motor om moet draaien en dat ie het dan pas doet? Ik heb ook een lampje op de accu en die doet het ook gewoon en mijn yamaha motortje start ook van de accu.

PS hier staat ook de handleiding van de radio.

[ Voor 13% gewijzigd door David123 op 21-06-2007 21:16 ]

Specs

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Heb je de dingen op FTD al geprobeerd, masterdavid ? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 21-06-2007 21:17 ]

Verwijderd

probeer voor de grap eens rood en geel op de +pool en zwart op de -pool :+
Zover ik weet is nml geel je mem draad, rood je contact draad (of andersom) en de zwarte/bruine de massa,
Dit zal voor 99,99% zeker wel werken, of je moet je radio al gemold hebben, daar rood en geel dus op de plus pool moeten en de bruine/zwarte op de -

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 20:38

T1psY

Dumo-Technics

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:19:
probeer voor de grap eens rood en geel op de +pool en zwart op de -pool :+
Zover ik weet is nml geel je mem draad, rood je contact draad (of andersom) en de zwarte/bruine de massa,
Dit zal voor 99,99% zeker wel werken, of je moet je radio al gemold hebben, daar rood en geel dus op de plus pool moeten en de bruine/zwarte op de -
volledig mee eens :P kan dit echter geen kwaad om voltage te zetten tussen de gele en rode draad??

http://www.dumo-technics.com

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk dat het waarschijnlijk zo zit:
Rood = voeding voor radio (+)
Geel = constante spanning, voor geheugen (+)
Zwart = massa (-)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit hoort imo toch meer in 'vervoer' thuis; echt electronica as such is het niet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@David123
Heb jij die handleiding zelf weleens gelezen? Op blz 4 staat namelijk al dat geel permanente 12 volt is, rood op de acc stand van het contact moet (of permanent), en zwart aan de massa (min).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb gister via FDT te horen gekregen dat de rooie en de gele draad samen op de pluspool moesten woorden aangesloten. Bedankt voor de hulp :) en ik had idd de handleiding zelf gelzen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door David123 op 23-06-2007 17:59 ]

Specs

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

nofi, maar als je handleiding had gelezen, had je dit direct kunnen zien...
Maar goed , goed om te horen dat het werkt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Je had zowiezo hier moeten zijn:
Mooiste krat radiootje
Meteen als tip voor toekomstige vragen hierover. :)
Pagina: 1