Toon posts:

Bluetooth Acer Aspire 9423 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Palthe

Topicstarter
Situatie : net nieuwe Acer 9423 WSMi gehaald, prima dingetje.
Alleen door omstandigheden heb ik de pre-installed Vista Ultimate vervangen door mijn eigen XP Pro SP2. Onder Vista U werkte bluetooth prima, ook de hardware toetsen om de blauwe tand aan te zetten of uit werkte.

Alleen onder XP dus niet. Bluetooth wordt niet herkend. Dit komt omdat je wel de stack kan installeren maar de drivers herkennen BT niet omdat dit simpelweg hardwarematig niet aanstaat. Dit kan ook niet met de hardware buttons omdat deze ook niet herkend worden.

Dit allemaal zou dan kunnen worden opgelost met de tools van Acer, namelijk Acer Power Management.
Geen probleem, downloaden, Acer Empowerment installeren en vervolgens Acer Power Management. Hieronder kan je dan in je profiel meegeven dat BT standaard aanstaat en hiermee worden ook meteen de hardware toetsen actief.
Alleen nu de crux: Ik krijg geen profielen bij het opstarten van Acer Power Management.
Dus ik kan onder profielen niets wijzigen, ik kan niet eens een nieuw profiel aanmaken.
Er is niets aanklikbaar in het scherm waar je zowel BT als WiFi kan aanvinken.

Iemand hier ervaring mee (en hopelijk ook een tip)?

En ach, ik heb ook geen recovery cd's dus terugvallen op Vista is voor mij (eigenlijk sowieso) geen optie.

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Heb je wel je drivers geinstalleerd van je laptop ?
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9420.html

Hier een lijstje met wat wat is :
ftp://ftp.work.acer-euro....ire_9420/driver/index.txt

Deze installeren :
bluetooth_5.0.1.1500.zip : Bluetooth Driver 5.0.1.1500

[ Voor 15% gewijzigd door software op 21-06-2007 20:35 ]

Palthe

Topicstarter
jup, done that.

ligt ook niet aan de drivers, maar BT moet gewoon nog 'aan' gezet worden. Dus als iemand dat met registry hack of zo kan, ook prima.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zie dat je 2 topics hierover hebt, maar goed.

Als je Vista wilt recoveren kan dit eenvoudig, of je moet de hele harddisk gewist hebben. Als je tijdens de post ALT-F10 inhoud doet de laptop een d2d (disk to disk) recovery oftewel alsof hij nieuw uit de doos komt. Eventueel checken of dit in de bios niet uit staat........

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD