[dos] Variabele verv. in meerdere files dmv batch file

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 16:06
Ben zoekende naar een manier om verschillende variabele te vervangen in verschillende files (*.txt;*.ini; *.cnf)

Ik heb 3 files heb met elke verschillende variabele.

Nu dacht ik dit dmv een batch file te kunnen doen maar ik ben niet zo errug thuis in dos commands, althans nie zulke.

Ik had zoiets in gedachten als dit:

file1:server.txt
file2:config.ini
file3:help.cfg

nu heb ik verschillende variabele die zich helaas ook in 2 files bevinden:

var1:server.txt;config.ini
var2:config.ini
var3:help.cfg
var4:config.ini;help.cfg

Nu leek mij het handigste dit in een batch file te maken , deze van te voren te bewerken (var change) en daarna starten output in window van vervangen waardens en renamen aangepaste files.

Nu vraag ik me af of dit uberhaupt wel gaat dmv dos of hebben jullie betere sugegsties, ik hoef geen uitgewerkt scriptje maar eerder schop in de juiste richting ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een schop in de juiste richting is [google=dos replace text in file] ;) Als ik jou was zou ik dit overigens niet in DOS doen maar met een text-editor die find/replace kan doen; en evt een sed oid als je dit vaker wil gaan doen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 16:06
Spider.007 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:35:
Een schop in de juiste richting is [google=dos replace text in file] ;) Als ik jou was zou ik dit overigens niet in DOS doen maar met een text-editor die find/replace kan doen; en evt een sed oid als je dit vaker wil gaan doen :)
Die search had ik ook al gedaan maar echter de zoektermen in andere volgorde en leverde nie veel op.

Thx voor de link zal daar eens naar gaan kijken want zal wel vaker voor komen dat ik het gebruiken wil, een soort verkapte config file wordt het zo