Toon posts:

Geheugen bijprikken in een Dell Dimension XPS D233

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

ik heb hiero een Dell Dimension XPS D233,
met 32MB SDRAM geheugen (:'( vertel mij niet dat het te weinig is, dat weet ik).

nu wil ik er dus wat geheugen bijprikken...
maar moet dat speciaal geheugen zijn of kan ik gewoon een 64MB PC133 (of PC100) erbij douwen?

iemand ervaring, tips, links, of gewoon een nutteloze mening? vertel het me!!

...

Verwijderd

Ik denk dat je pc100 SDRAM geheugen in je pc hebt nu. Je kan er wel pc133 erbij prikken maar dan draait deze gewoon op pc100. Voor de prijs maakt het weinig uit want pc100 en pc133 verschilt niet meer zo veel.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar er zit een pentium II in (@233) en z'n fsb draait toch op 66Mhz? dat er dan 100 of 133 geheugen bijkomt, die draaien dan ook op 66...

maar er kan dus "Gewoon" geheugen bij? niet dat er speciaal "Dell" geheugen in moet? :?

Verwijderd

Als we het niet hebben over een laptop dan kun je inderdaad gewoon 100 of 133mhz geheugen erin doen. Dat draait dan gewoon op 66 en je hebt geen "dell" geheugen nodig

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

dell geheugen is kingston... want als je uitbreid via dell krijg je een kingston reepje ;)

Verwijderd

Topicstarter
en is dat kingston dan anders dan "gewoon" geheugen? is het beter ofzo?

btw. het is geen Laptop (maar een minitower)

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Kingston geeft levenslange garantie en kingston is inderdaad beter dan het merkloze geheugen :)

Dell levert het niet voor niets...

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Als eigenaar van een XPS D233 én een XPS D266 kan ik je het volgende vertellen:

- Alle XPS Dxxx-modellen zijn uitgeleverd met PC66 geheugen (bij mij van Texas Instruments). Je kan er niet zomaar no-name-PC100 geheugen bijprikken (believe you me - ik heb het ooit geprobeerd). Ik ben nu weer met m'n Dell bezig en ben er nu achter dat je wél PC100 geheugen kan gebruiken als je je BIOS upgrade naar minimaal versie A09 (mijne had standaard A08);
- Qua processors is het waar dat er maar P2's tot 333Mhz op kunnen. Met een converterkaartje kan je echter ook Celerons tot 533 Mhz plaatsen.

Wil je meer info: mail me dan (zie profile)...

Verwijderd

Inderdaad, je kan meestal niet zomaar merkloos geheugen in een Dell stoppen.

Gebruik je Kingston, dan heb je in ieder geval een grotere kans van slagen.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik heb een Dimension XPS D233, kan er wel infineon geheugen in? En het moederbord wat erin zit, kan ik dat gewoon in een andere (ATX)kast zetten?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij dat het geen probleem moet zijn om dat mobo'tje in een andere kast te zette, moet tuurlijk wel ff letten op de achterkant van je nieuwe kast, of die gaatjes voor TB/Muis/audio/enz nog kloppen met wat je nu hebt :)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

http://roberthancock.netfirms.com/dell/

kijk daar eens, daar kan je een boel vinden.

Verwijderd

Topicstarter
OWKEE, ik heb nu m'n BIOS geflashed naar versie A09, ik kijk nou nog ff voor een hoopje geheugen...

bedankt voor de reacties, en mochten er nog problemen opduiken horen jullie het wel :)

• machiel
  • Laatst online: 16-07 18:09
Ik heb ooit in mijn xpsd266 geheugen bijgeplaatst, dat MOET met speciaal DELL-geheugen. simmcity en dergelijke hebben die strips wel, ik zou even rondshoppen want de prijsverschillen kunnen nogal fors zijn. Dus niet gewoon naar de computerboer op de hoek, het formaat van de strip is anders dan de reguliere dimms.

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

(Zie mijn reactie hierboven)

Mick, er kan wel degelijk noname geheugen in je Dell, als je je BIOS maar upgrade naar versie A09. Volgens de Dell-site kan er dan PC100 in, maar mijn PC133 noname deed het na de BIOS-upgrade ook (daarvoor dus niet).

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Lijkt toch een kwestie van geluk of merkloos het doet (eigen ervaring) voor de zekerheid beter CAS2 nemen bij Dell

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik heb 2 dells thuis staan in die ene heb ik gewoon 1 reep infinion geprakt en de 256 kingston naar me Thunderbird verhuist :)
geen enkel probleem, enige waar je op moet letten is de bios idd

maar als je geheugen koopt zou ik zowieso geen noname kopen, mischien bullshit, maar zo denk ik erover, in die andere dell heb ik ook bij de het reepje kingston 1 extra reeje 133 infineon geplaatst, werkt perfect,

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
nou, 't ff geduurt.....

maarehhh ik heb er nu 128MB PC133 bijgeprikt

en dat is van Dane-Elec (dus vrij goedkoop)

en hij doet het perfect! (totaal 160MB)

• Toink
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 21:46 schreef MPdave het volgende:
nou, 't ff geduurt.....

maarehhh ik heb er nu 128MB PC133 bijgeprikt

en dat is van Dane-Elec (dus vrij goedkoop)

en hij doet het perfect! (totaal 160MB)
Tja vaak is het gewoon een kwestie van proberen met dit soort apparaatjes. Sommige doen 't wel, andere doen 't weer niet. Maar van proberen gaan ze niet gauw kapot dus gewoon doen.
Pagina: 1