Toon posts:

Wireless network werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even het probleem uitleggen.

Ik heb een Linksys router. Deze staat in verbinding met mijn modem en mijn PC. Mijn PC is de enige die direct aangesloten staat op de router.

Mijn PC heeft altijd verbinding en heb daar ook nooit problemen mee. Nu is het zo dat er nog een pc in huis staat en nog een laptop aanwezig is met wireless verbinding. Al enkele maanden hebben we problemen met verbinding met deze 2 wireless computers.

Op dit moment kunnen deze 2 computers totaal geen verbinding vinden met het wireless netwerk. We hebben al enige dingen geprobeerd, maar het lukt niet om het wireless netwerk constant te laten werken.

De overige pc's geven aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Ik heb weinig verstand van internet verbindingen, dus heeft er iemand een idee waar het probleem eventueel zou kunnen liggen?

Bij voorbaad dank.

Verwijderd

• om welke linksys router gaat het?
  • moet het wireless signaal door veel muren/lange afstand?
  • probeer als dat het geval is, ze eens dichter bij te zetten om te testen
  • je kan eens proberen een ander kanaal te nemen, voor het geval er veel andere wireless netwerken in de buurt zijn (die mogelijk storen)
  • als je geen verbinding hebt, kan je pingen? (open een prompt (startmenu>uitvoeren) en typ ping het_IP_van_de_router (goed mogelijk: ping 192.168.1.1))
  • log in op de router, controleer of MAC filtering bij wireless aanstaat, zoja, zet eens uit
  • welke encryptie? indien WPA, WPA2, ... zet die eens uit en test, als het zonder encryptie perfect werkt, heel de encryptie stap voor stap terug instellen en weer testen
  • log in op de router, zet DHCP uit en wijs vaste IP adressen toe aan alle pc's (als de router 192.168.1.1 heeft, kun je vb aan de pc direct aan de router 192.168.1.100 toewijzen, de volgende 192.168.1.101 enz)
Dit zijn slechts een aantal mogelijkheden...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik zal eens gaan testen.

De eerste 2 vragen kan ik wel beantwoorden:

Linksys WRT54G
Wireless hoeft door weinig heen. 1 muur maar en meestal staan de deuren nog open van de kamers.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
wat voor een wrt54g als je onderop het apparaat kijkt zie je een versienummer achter dat wrt54g staan.

wat voor draadloze kaarten gebruik je in de pc's? update de drivers eens kan nooit kwaad.

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Download het programma Netstumbler eens en kijk welke draadloze netwerken er in je buurt zitten. Misschien is hun signaal sterker dan dat van jou waardoor ze het overstemmen. Met Netstumbler kun je zien op welk kanaal ze uitzenden en vervolgens zou je dan een ander kanaal kunnen kiezen.

Ik neem aan dat de wireless verbindingen hiervoor het wel goed deden. Heb je misschien elektrische apparatuur in de buurt geplaatst die het signaal kunnen verstoren? Plaats de Linksys dan eens op een andere plaats.

Heb je in het begin je administrator password wel veranderd in je Linksys? Als je dan bv. geen encryptie hebt toegepast en de eerste de beste 'joker' komt langs en logt in op jouw netwerk en vervolgens naar jouw Linksys surft met het default wachtwoord, kan het kwaad ook al geschied zijn als hij vervolgens een sleutel instelt voor encryptie. Dan komt hij er nog wel op maar jij niet...

Steam || Diablo 3

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-03 21:41

Murk

Is this thing on?

offtopic:
Wireless kan echt een pain in the arse zijn..
Zoals bij ons ook het geval is: laptop met pcmcia wireless i-net card staat op 30 cm vanaf de router en nog valt verbinding constant weg (router en kaart van merk SMC).. maar dat terzijde

Mijn tip: plug alles uit, en reset alles zoveel mogelijk (geldt ook voor pc: dus verwijder alle draadloos-internet instellingen). Dan stap voor stap installeren zoals de handleiding het aangeeft, dit gaf bij mij zowaar een verbinding. Werkt dit niet dan kun je het best de fabrikant een bel/email geven.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Topicstarter
Bump:

Probleem is opgelost!

Het lag aan de firewire van de router....
Pagina: 1