Toon posts:

Core2duo moederbord?!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer (lastig he :P)

Ik heb mijn plannen waarschijnlijk gewijzigd na wat negatieve verhalen over AMD gehoord te hebben. Ik wil nu voor een intel core2duo e6300 gaan, maar welk moederbord past goed bij dit systeem. Ik heb er een paar gezien, maar weet niet echt welke ik moet nemen.

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=35799
Deze heeft géén VGA onboard, maar aangezien ik een x1950 pro ga kopen lijkt me dit niet nodig. Wel ondersteunt dit moederbord S-ATA, 1066mhz

Ik wil een bordje van zo rond de 50 euro, dus kom niet met een p5b deluxe ofzo ;). Suggesties zijn zeeeeer welkom. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Een aantal dingen waar het bordje aan moet voldoen:
- Moet een pci-e 16x hebben (voor x1950 pro)
- Bordje moet dual channel ondersteunen (2048mb kingston)

Verder weet ik niet waar een goed moederbord aan moet voldoen. Ik hoef geen RAID, dat gebruik ik toch niet. ATX of Micro-ATX, dat maakt me ook niet zoveel uit.

Zouden jullie in je antwoord moederborden kunnen linken van de site www.sallandautomatisering.nl omdat ik daar hoogstwaarschijnlijk mijn systeem ga bestellen.

Alvast heel erg bedankt!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Wellicht moet je hier even kijken:

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007

E6300 is bijvoorbeeld ook niet meer zo handig om nu te kopen de opvolger daar in tegen wel.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik zou je aanraden geen moederbord van 50 euro te pakken, maar een beetje duurder, aangezien deze meestal betrouwbaarder/stabieler zijn (o.a. fatsoenlijke chipset). Verder is het slim om je geheugen aan te passen op je mobo (check QVL), of heb je het geheugen al? Zo ja, ddr(2)? Snelheid?

Overigens zal het gelinkte mobo wel werken

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-06-2007 19:54 ]

Specs

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ook ben van mening dat je geen moederbord van 50 euro moet halen. Voor 99 euro heb je een Aus P5B, een perfect bord voor de C2D serie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, als je even kijkt naar topics die dicht zijn zou je kunnen vermoeden dat vragen als dit niet op GoT de bedoeling zijn - zie bijvoorbeeld de sluitmessage in Best MOBO voor s775

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.