Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Nou daar is die dan! Nokia N76 :)

Afbeeldingslocatie: http://mobile14.com/wp-content/uploads/2007/01/n76.jpg

Inleiding
De Nokia N76 is de eerste clamshell telefoon in de succesvolle
Nokia N-series reeks. De N76 is een overduidelijke muziektelefoon met
speciale muziekknoppen, een (standaard) 3,5 millimeter koptelefooningang
en ondersteuning van maximaal 2 GB geheugen (1500 nummers). Wat verder
opvalt is het haarscherpe externe schem met 262K kleuren.

Apparaat & afmetingen
De Nokia N76 is een high-end multimediatelefoon met een gewicht van
115 gram. De afmetingen van de telefoon zijn 107 x 52 x 14 mm. De
spreektijd bedraagt (onder ideale omstandigheden) 510 minuten. De
standbytijd bedraagt onder deze omstandigheden 204 uur.

Bel- & datafuncties
De Nokia N76 ondersteunt GSM 900, 1800 en 1900 MHz netwerken. Met de
N76 kan je snel mobiel internetten dankzij de UMTS ondersteuning. Met de
Nokia N76 kunnen zowel tekst (SMS) als multimedia (MMS) berichtjes
verstuurd en ontvangen worden. Daarnaast heeft de N76 een WAP browser.
Dankzij de POP3 email ondersteuning kan je ook gewoon je eigen POP3
emails lezen. Trilalarm en polyfone beltonen behoren uiteraard tot de
standaarduitrusting.

Geheugen en connectivity
De Nokia N76 heeft 26 MB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1
slot voor extern microSD geheugen beschikbaar. Je kan je data door
middel van USB transferen van en naar je PC. heeft verder nog Bluetooth.

Multimedia
Deze Nokia is ook voorzien van een ingebouwde FM radio en een
voicerecorder. De Nokia N76 heeft verder een ingebouwde camera, waar je
ook video's mee kan opnemen. De maximale resolutie van deze camera
bedraagt 1600 x 1200 pixels (2.00 megapixel). Deze camera heeft geen
optische zoomfunctie. Foto's maken in het donker is mogelijk dankzij de
ingebouwde flits.

Scherm & bediening
De bediening van de telefoon vindt plaats op het apparaat zelf. De
Nokia N76 is uitgerust met twee schermen. Het eerste scherm is een 24
bit 2.40 \" TFT kleurenscherm (16777216 kleuren). Dit scherm heeft een
resolutie van 240 x 320 pixels. Dit scherm heeft een resolutie van 160 x
128 pixels. De Nokia N76 heeft een Symbian OS S60 3d edi operating
system. Symbian is een besturingssysteem dat speciaal ontwikkeld is voor
mobiele apparaten. Het firmware van de telefoon is upgradable. Je kan
dus eventueel later nieuwere versies van het besturingssysteem
installeren.

Specificaties
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/2387/specificatien76af4.jpg

Nou mijn mening erover:

Ik wordt bijna 18 en dus ben van plan om een nieuwe telefoon te kopen! Dus ik ging zoeken naar een mooie telefoon. Eerst was ik van plan om N95 te kopen, maar vond die net te duur. :P en daarna vond ik deze N76. En ik dacht van deze moet ik hebben!! >:) Een mooie ontwerp, lekker dun, uitbreidbaar tot 2 Gb (wou wel 4 eigenlijk) en een strake schem met 262K kleuren. En uhm een negatieve punt is alleen dat die net iets te lang is, want het is groter dan de V3 van Motorola. Maar heb het nog nooit in het echt gezien :| :| .
Er hangt een prijskaart rond de 400 ++

Hieronder de Motorola V3 & Nokia N76 .

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/3529/normalnokian76withv3vt4.jpg

Nou nu nog jullie mening :P .. zal ik het kopen of niet :*)

Btw ik bedank portablegear.nl voor het uitgebreide specificatie _/-\o_ _/-\o_

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

dzdesign schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:37:

Nou mijn mening erover:

Ik wordt bijna 18 en dus ben van plan om een nieuwe telefoon te kopen! Dus ik ging zoeken naar een mooie telefoon. Eerst was ik van plan om N95 te kopen, maar vond die net te duur. :P en daarna vond ik deze N73. En ik dacht van deze moet ik hebben!! >:) Een mooie ontwerp, lekker dun, uitbreidbaar tot 2 Gb (wou wel 4 eigenlijk) en een strake schem met 262K kleuren. En uhm een negatieve punt is alleen dat die net iets te lang is, want het is groten dan de V3 van Motorola. Maar heb het nog nooit in het echt gezien :| :| .
Er hangt een prijskaart rond de 400 ++

Hieronder de Motorola V3 & Nokia N73 .

[afbeelding]

Nou nu nog jullie mening :P .. zal ik het kopen of niet :*)

Btw ik bedank portablegear.nl voor het uitgebreide specificatie _/-\o_ _/-\o_
Je zegt twee keer N73 waar je waarschijnlijk N76 bedoelt...

Ik heb het zelf niet zo op clamshells... ik heb zelf de N73 en die bevalt prima. Die koptelefooningang is wel handig, die had ook op de N73 moeten zitten.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
Edit N73 --> N76..

Maar de N73 is zeker ook top!!
Maar ik ga nog steeds voor de N76 O+

[ Voor 5% gewijzigd door dzdesign op 21-06-2007 19:46 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
koopt nietmand deze ofzo ??? :O

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N76 is geen eerste Clamshell van de N-series, N93 was er al.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou iig geen razr kopen :P

budget tele2 telefoons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dzdesign schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:37:
De N76 is een overduidelijke muziektelefoon met speciale muziekknoppen, een (standaard) 3,5 millimeter koptelefooningang en ondersteuning van maximaal 2 GB geheugen (1500 nummers).
Leuk hoor, zo'n te positieve beschrijving van de fabrikant zelf.. Een echte muziektelefoon met 1,3MB per liedje? Alleen zo kan je aan die 1500 nummers komen :P

Misschien een iets meer tweakers-waardige beschrijving formuleren? Ongefundeerde reclame kun je overal al vinden ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lelijk toestel! Die Finnen mogen toch eens nieuwe designers zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky-design
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 16:37
Ik heb sinds vandaag de N76 in het bezit. Ik zal proberen van het weekend wat foto's te maken plus mijn bevindingen te verwoorden.

Als je dingen wilt weten post ze alvast, dan kan ik daar op ingaan in mijn review.

Ik hoop dit van het weekend online te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 20:57
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:00:
Wat een lelijk toestel! Die Finnen mogen toch eens nieuwe designers zoeken...
nou ik moet zeggen dat deze echt vreselijk lelijk is inderdaat
maar de n70 n72 n73 vind ik erg mooi.
veel van de n serie eigelijk.

maar de n76 is toch wel de moederkoek naar de geboorte van de mooie n series :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is geen giga upgrade na de n70 volgens mij, terwijl dat ding echt oud is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Vandaag even met dit toestel mogen spelen en hij valt me wat tegen. De materialen zijn erg goedkoop en er zit een gat tussen het scherm en het toetsenbord als hij open geklapt is wat ik niet zo mooi vind. Ik zal binnenkort even foto`s posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zoals beloofd de foto`s: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-08 19:46
Dit topic is wel erg dood,
Is iedereen gewoon heel tevreden over zijn phone of hebben er maar weinig em gekocht? :)

Ik zit er zelf ook over te denken, maar hier word ik niet veel wijzer ;)

Btw, nog een mooie review

[ Voor 19% gewijzigd door Optix op 15-07-2007 15:59 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog aan het twijfelen tussen deze N76 of de V8 van Motorola. Heeft iemand deze nu al en wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde deze misschien ook gaan kopen.
Ik was maar de winkel gegaan en het eerste wat me te binnen schoot toen ik de N76 in mijn handen had was: Jezus wat een klomp voor een clamshell.

Verder vind ik het wel een sleek dingetje en de grootte valt nog wel goed te praten als je het met de andere Nokia N-Series vergelijkt (Nokia staat er nou eenmaal om bekend om niet heel kleine mobieltjes te maken zoals samsung).
Toch vind ik het een rotding. De Software werkt vast allemaal prima en ook handing die 2,5mm minijack ingang maar er is 1, naar mijn mening, gigantische ontwerpfout.
Je kan de N76 zo goed als niet met 1 hand openmaken of heel stroef. Het handige van een clamshell netzoals een schuiftelefoon is; Je wilt opnemen *Klik open* spreken *Klik dicht*. Bij de N76 is het meer van *Ok khebbem op een kiertje, ok nu een vinger er tussen frunniken, ja hebbes* spreken *dicht*

Dit vind ik toch jammer. Naja wie weet word die Nokia 5500 slide wel relax (heeft ook minijack ingang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Niemand verder wat te melden over deze telefoon?

Ik heb deze besteld, wilde graag een clamshell model met veel opties en waar ik zelf bijvoorbeeld TomTom op kan draaien.

Had een N95 maar ik was daar toch niet zo heel erg tevreden over, dus daarom deze maar eens proberen.

Wie heeft deze gsm nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
Ik wilde deze telefoon ook hebben, maar ik vond het toch wel een enorm ding toen ik hem zag :o
Verder houd ik van mijn iPod om muziek te luisteren dus al die extra muziek knoppen zijn voor mij eigenlijk overbodig. Ik ben uiteindelijk voor de Samsung SGH-I520 gegaan, ook een S60 symbian telefoon. Hoop hem binnenkort te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Scheelt maar 5 mm in lengte Straat, maar ja ik kan niet ontkennen dat hij aan de grote kant is!
Ik heb nu een N95 en die is ook niet bepaald klein ofzo dus voor mij valt het wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
Hehe ja, 't is ook meer dat er een glimmende Motorola KRZR naast stond die er eigenlijk een stuk beter uitziet... Helaas kan je daar dan weer weinig mee vergeleken met de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:11

Theimon

Snapte!?

Ik heb m vandaag binnengekregen (verlenging van mn abbo bij mn telco). Echt ff wennen na 2 jaar een 6230i te hebben gebruikt. Ik ga er (on)bewust toch wat voorzichtiger mee om, terwijl de 6230i echt een gooi-en-smijt apparaat is.
De menuutjes zijn duidelijk Nokia, overzichtelijk dus. Ik las een review waarbij de reviewer het apparaat traag vond. Dat vind ik (nog) meevallen.
Ik moet nog ff uitzoeken hoe het precies werkt met de toetsenbord verlichting. Ook al heb je de toetsen in gebruik, dan wil die verlichting niet altijd aan. Het is mij niet duidelijk waarom (accu savings?).
Het geluid van het apparaat is in ieder geval goed, outgoing en incoming. Lekker grote toetsen.....in de omgang is het toestel prima te hebben.

1 ding wat ik jammer blijf vinden is dat Nokia windows-only software bouwt. Ik (Ubuntu-linux user) heb nu een Windows XP VM moeten bouwen alleen maar voor PC Suite. Maar goed, dat is maar een extra.
Al met al voorlopig nog nix te klagen (mja, snel vingerafdrukken everywhere....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, als vervanger voor de N95 dus.
Qua software dus aardig hetzelfde, direct ff de nieuwste firmware erop gezet.
(20.0.041 ipv 10.X.XXX)

Straks ff TomTom op een geheugenkaartje knallen en dan ben ik er op zich weer klaar voor.

Vond de gsm toen ik hem uitpakte wel wat minder mooi dan ik gehoopt had, het piamo black doet wat goedkoop aan en ook het chroom staat wat cheap vind ik.

Maar goed, hij zit goed plat in de broekzak en heeft alle opties die ik wilde dus op zich prima dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen met het openen maken van dit toestel? Of valt dit in het echt nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Hoe bedoel je, of het toestel stroef openklapt?

Nou ja het is inderdaad niet met één hand te klaren, maar echt stroef vind ik het persoonlijk niet gaan!

*edit* Wil ook nog ff melden dat ik de toetsen echt heerlijk vind.
Groot, goed reagerend en vooral ook reagerend op een vrij lichte druk op de toets...super!

[ Voor 34% gewijzigd door Nasty Nate op 14-08-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Nasty Nate schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:11:
*edit* Wil ook nog ff melden dat ik de toetsen echt heerlijk vind.
Groot, goed reagerend en vooral ook reagerend op een vrij lichte druk op de toets...super!
Klopt, ik raak er hoe langer hoe contenter mee :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader heeft dit toestel een maand geleden gekocht maar hij heeft er zins vandaag problemen mee. Hij kan de telefoon niet meer aanzetten want deze blijft hangen voordat je in het hoofdmenu komt.

Telefoon wordt daardoor een beetje onbruikbaar. Ik heb een beetje over het internet zitten zoeken maar kan er niks over vinden.

Heb al geprobeerd met de stroomkabel aangesloten, terwijl hij is aangesloten op een PC en volgens mij zit er de nieuwste firmware op. Dat ga ik hierna even checken. Batterij eruit en zo is ook allemaal gedaan dus ik ben even de weg kwijt wat er nog gedaan kan worden.

Zou iemand weten wat je anders zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Service center opzoeken. Een home user zal weinig mer kunnen doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een service center opzoeken klinkt als een logische stap, alleen mijn vader zit op dit moment in China op een plek waar ze net aan coca cola verkopen en er op de 400.000 inwoners 1 disco is!

Er moet daarom een handmatige oplossing gevonden worden voor het probleem ben ik bang. Zodra ze open zijn in nederland gaan wij wel even de customer support bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 14:53
Wat een hoop onzinnige negatieve reacties. Mooi is een subjectief begrip, maar als je een N73 mooier vindt dan een N76 heb je echt geen verstand van vormgeving. De N73 is in vergelijking maar een dikke klomp. De N95 is nog groter en lomper. Samsung heeft inderdaad rankere telefoontjes dan Nokia, maar dat zijn lang niet altijd smartphones.

Ik heb de N76 nu een maand of drie en gebruik hem intensief. Het is een degelijk toestel en de bediening is eenvoudig en aangenaam. Het toetsenbord is groot en prettig in de bediening. Een aardige feature is de toetsenbordverlichting, die aan en uit gaat afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht. Als je het toestel zoals ik voor TomTom gebruikt, is dat bijzonder praktisch.

Ja het toestel is groter en iets zwaarder dan de 6230, die ik hiervoor had. Omdat hij echter relatief dun is, vind ik dat zeker niet storend. In mijn broekzak of borstzakje valt de N76 zelfs minder op. Wat inderdaad niet zo goed doordacht is, is dat het zeer moeilijk is om hem met één hand te openen. Daarnaast past het afdekkapje van het geheugenslot niet goed. Verder is de afwerking zo goed, dat het toestel na drie maanden nog als nieuw is.

Over de snelheid heb ik niets te klagen. Met TomTom is hij zeker zo snel als een dedicated TomTom navigatiesysteem. Alle andere applicaties zijn minder kritisch dan TomTom en werken dus meer dan vlot genoeg.

De camera heeft een zeer beperkte waarde. Bij goed licht komen er heel aardige foto's uit. Bij minder licht wordt het al gauw onbruikbaar, zeker voor een fotografieliefhebber als ik. Zelfs mijn 5½ jaar oude Canon Digital Ixus 330 maakt onvergelijkbaar betere foto's. De camera is dan ook misschien wel het minst belangrijke koopargument voor mij geweest.

De schermen zijn uitstekend: scherp en helder. Ik merk wel, dat ik met enige regelmaat het scherm oppoets. Storend vind ik dit niet.

De connectivity is goed. Bluetooth werkt prima, maar de USB aansluiting is natuurlijk veel sneller en wordt door mij dan ook voornamelijk gebruikt voor aansluiten op de PC. De standaard audio jack is een goed idee en de headset, die meegeleverd wordt is prima. De constructie daarvan is bijzonder slim en degelijk, doordat het een degelijke nekriem heeft, die het niet snel zal begeven (zoals bij de 6230). Ik had van de bedienmogelijkheid op de headset echter wat meer verwacht voor een toestel dat al muziektelefoon wordt gepromoot. Je kunt volume instellen en naar de volgende zender resp. het volgende nummer. Meer niet!

De gebruiksduur van de accu kan beter. Ik moet toch wel elke twee à drie dagen opladen. Ik moet daar wel bij zeggen, dat ik hem ook als mediaplayer gebruik. Het laden gaat met de bijgeleverde lader wel snel. Oude prepaid Nokia laders zou ik niet gebruiken. Die worden loeiheet bij het laden van de N76.

Ik heb een 2GB Kingston Micro SD kaart in het apparaat zitten. Ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met grotere kaartjes. Volgens de gegevens kan het niet, maar bij andere toestellen lijkt het ook te werken.

Het gebruik van Symbian bevalt me na een gewenningsperiode goed. Het adresboek is nog uitgebreider dan de 6230, alleen met verjaardagen gaat het minder om (je kunt niet, zoals in de 6230 een geboortejaar invullen, zodat je weet hoe oud iemand wordt). Heb er diverse applicaties op geïnstalleerd, zoals TomTom en QuickOffice (full version) en dit wekt verrassend goed.

Ik heb een paar keer een crash gehad, maar dat is al weer een redelijke tijd geleden.

Ik verwacht wel dat dit een vrij exclusief toestel blijft. De marketing van Nokia blijft achter en ook bij de aanbieders is er weinig aandacht voor. Ik vind het niet erg. Laat iedereen maar met een N73 rond lopen. Ik houd het voorlopig bij de N76.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals een schop :) Iemand nog meer ervaringen met dit toestel?

Misschien een leuke vervanger voor mijn Qtek 9100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Binnenkort heb ik er waarschijnlijk ook een.

Bij mijn weten zijn microSD kaartjes niet in grotere hoeveelheden dan 2GB te krijgen. Dan kom je namelijk op de microSD-HC kaartjes uit. Volgens de specificaties kan de N76 (net als een hoop andere vooral wat oudere telefoons) niet overweg met die HC standaard. Ook PC kaartlezers hebben hier vaak problemen mee.

Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik het graag, dan kan ik daar bij de aanschaf van een kaartje rekening mee houden.

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Heb laatst de software op de telefoon vernieuwd van versie 10.nogwat naar 30.0.015. De bedoeling volgens Nokia was een vlottere browser en een "handige" search functie van het active standby screen. Dat laatste is natuurlijk naar ieders smaak, maar het eerste puntje....ik heb het idee dat het internet browsen toch wat sneller gaat. Het is nog steeds geen snelheids monster maar goed, alle winst is meegenomen.
Ik was persoonlijk al blij dat het updaten lukte. Bij eerdere pogingen bleef de updater hangen halverwege, de boel cancellen resulteerde in een dode telefoon die pas weer aanging na de batterij eruit gehaald te hebben, terug er in, lader eraan etc. etc.
Maar met de nieuwe versie van Nokia Software Updater ging het allemaal goed. Wat wel jammer was dat de backup die ik van te voren had gemaakt op een of andere manier niet werd uitgelezen door de nieuwe firmware. Nu had ik geen bijster interessante smsjes erop staan en staan mijn contacts zowel in de phone als op de simkaart dus weinig reden tot paniek. Ook de instellingen voor internetverbinding e.d. waren nog wel bewaard.
Dus mocht je willen upgraden, bedenk je eerst of het de moeite is. Het gaat nog steeds niet vlekkeloos, maar het lukt uiteindelijk wel. Toch ben je er langer mee bezig om de boel weer goed te krijgen, mede doordat ie de backup niet kan uitlezen.
Dus wat kies je dan: een update met alle risico's van dien, of een phone met een iets tragere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Ik ben nog even op internet aan het rondkijken geweest en heb hier en daar gelezen dat mensen 4GB microSD-HC kaarten werkend hebben in deze telefoon. Zelfs 6GB kaarten werken nog volgens sommigen.

Het ziet er dus naar uit dat de N76 ook microSD-HC snapt wat natuurlijk voor opslag van film of muziek-bestanden super is.

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 14:53
Na ruim een jaar nog maar eens een update. Mijn N76 werkt nog steeds vrijwel probleemloos. Heb nog geen behoefte aan een upgrade. Alhoewel, ik heb net mijn geheugenkaartje vervangen door een 8 GB Micro SDHC kaartje. Ik heb de inhoud van mijn 2 GB kaartje via mijn computer gekopiëerd. Alles lijkt vlekkeloos te werken (inclusief TomTom, dat op de geheugenkaart geïnstalleerd was en dus nog steeds is).

Door een val is er inmiddels wel wat lak van de mediatoetsen op de cover gesprongen. Van het chroom op de achterkant is hier en daar afgesleten. Minder fraai, maar functioneel absoluut geen beperking.

Heb overigens het scherm een tijdje geleden naast dat van een N73 gehouden. Wat een verschil! De helderheid van het N76 (standaard instelling) is stukken groter dan dat van de N73.

System specs

Pagina: 1