[P5N-E SLi] Controller defect?

Pagina: 1
Acties:

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 10:26
Goedenavond,

Onlangs heb ik een nieuw systeem aangeschaft bestaande uit het volgende:

ASUS P5N-E SLi
Intel Core 2 Duo E6320
2GB DDr²-800
1 x 160GB S-ATA² Seagate Barracuda
1 x 120GB IDE Hitachi Deskstar
1 x 80GB IDE Western Digital

Het probleem is als volgt. Ik speel graag games en heb dan ook veel images op mijn hard disk staan (de Hitachi). Als ik nu via Daemon Tools Need For Speed Carbon wil installeren loopt de installatie op 6% vast, iedere keer weer. Ook Battlefield 2142 loopt vast bij het begin, zowel bij Carbon als bij 2142 doet hij dit binnen 1 minuut.

Heb ondertussen XP 3 x herinstalleerd, dit biedt geen oplossing. Verder heb ik getest met en zonder S-ATA / IDE drivers, ook dit mocht niet baten.
Bij PowerDVD heb ik ook problemen, als ik deze wil installeren op mijn laptop gaat dat probleemloos, doe ik dit op mijn PC krijg ik een error op 92%, bij het verwijderen komen daar nog eens een aantal 'CRC' errors bij. Heb alle BIOS instellingen al nagelopen, maar weet eigenlijk niet waar ik zou moeten beginnen met zoeken.

Verder al gedraaid:

- Memtest, geen fouten;
- HDD-test, 1 bad sector op de Hitachi, de rest ok;
- Kabels getest, in orde.

Ook al zit er dan een bad sector op de Hitachi, dan nog zou hij wel Battlefield 2142 van DVD moeten installeren, maar ook dit doet hij niet. Zodra ik een autorun venster van bijvoorbeeld Carbon open heb staan en ik wil Deze Computer in, dan loopt het Start Menu vast.

Als er nog mensen zijn die tips voor mij hebben of hetzelfde probleem hebben zou ik graag deze mensen verzoeken hier te reageren.

Met vriendelijke groeten,

René Schellevis