Of heb ik gewoon een slecht product gekocht? Hieronder zie je discussie staan van mij een een supportmedewerker van LaCie. Ik heb een 160 GB externe USB disk gekocht, en die zou volgens de verpakking moet werken onder XP plus hogere besturingssystemen. Nam ik aan dat dat Vista was....
Misschien heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn driver probleem onder Vista?
Alvast bedankt,
Macel
Ticketnr.: 100162534
Geopend: 16-6-07 0:00
Voor het laatst bijgewerkt: 21-6-07 0:00
Producten
160GB LaCie MOBILE DRIVE USB2.0
Artikelnummer (SKU): 301186
Serienummer: 1121703083662KR
Computergegevens
Besturingssysteem en versie: WVISTA
Computermerk: N.v.t.
Computermodel: N.v.t.
Probleeminfo
Is dit een eerste installatie of heeft het apparaat eerder gewerkt op deze computer? Ja
Wordt het apparaat weergegeven in Apple Systeemprofiel (Mac) of in Apparaatbeheer (pc)? Ja
Ik kan de drive niet installeren omdat Vista de drivers van de cd niet herkend
Marcel J.
Gepost: 16 juni 2007 @ 0:00
Dion
Was dit nuttig?
Gepost: 18 juni 2007 @ 0:00
Geachte Marcel,
Bedankt voor uw correspondentie.
Drivers zijn niet nodig onder Vista/XP/2000/2003 Zijn zowel de USB als de USB power sharing kabel aangesloten?
Probeer het op een andere computer (XP). Een andere interface kabel.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Onder Vista vraagt het systeem absoluut om drivers, onder XP niet. Alles is aangesloten. Gebruik ik dezelfde kabels onder XP dan werkt alles in 1 keer. Onder VIsta komt hij echt niet verder dan de vraag: waar zijn de drivers.
Dion
Was dit nuttig?
Gepost: 19 juni 2007 @ 0:00
Als Windows vraagt om de Cd in te brengen voor de driver, selecteer de optie die aangeeft dat er geen disc is. Gebruik de geavanceerde optie om de driver handmatig te installeren. In het volgende schrem, laat Windows de driver zoeken, mocht er een aanduiding zijn dat de default folder incorrect is, geef dan aan om ook in de subfolders te zoeken.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Allemaal gedaan, zelfs als hoofddirectory windows (inclusief subdirs). Er wordt geen driver gevonden.....
Dion
Was dit nuttig?
Ik heb verder niks anders. All onze apparaten (USB) onder micrsoft operating systems. Worden ondersteunt door hun gecertificeerde drivers.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Dan gaat het apparaat vanmiddag weer terug naar Media MArkt. Op de doos staat dat hij geschikt is voor Windows XP + hoger, waaronder Vista.
Dion
Was dit nuttig?
Gepost: 20 juni 2007 @ 0:00
Vreemd onder Vista Business and Ulitmate bij ons werkt hij wel.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Bij Vista Home dus niet...... Wat nu?
Dion
Was dit nuttig?
Navraag gedaan bij Microsoft? Aangezien het Home is, zal het een van de security settings zijn.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Gepost: 21 juni 2007 @ 0:00
Beste Dion,
Is deze reaktie nog serieus? Ik koop een product van jullie bij Media Markt, waarbij staat dat het werkt onder WIndows Vista. Die vraagt om drivers die er niet zijn, en nu moet ik naar Microsoft toe voor die drivers? Het lijkt me duidelijk wat die zullen antwoorden.... Blijkbaar is het produkt niet (goed) getest onder alle versies van Vista, en dat mag toch niet mijn probleem zijn? Nogmaals de drive werkt prima onder XP, maar niet op mijn Vista systeem waar ik hem speciaal voor heb gekocht. Graag een oplossing!
Misschien heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn driver probleem onder Vista?
Alvast bedankt,
Macel
Ticketnr.: 100162534
Geopend: 16-6-07 0:00
Voor het laatst bijgewerkt: 21-6-07 0:00
Producten
160GB LaCie MOBILE DRIVE USB2.0
Artikelnummer (SKU): 301186
Serienummer: 1121703083662KR
Computergegevens
Besturingssysteem en versie: WVISTA
Computermerk: N.v.t.
Computermodel: N.v.t.
Probleeminfo
Is dit een eerste installatie of heeft het apparaat eerder gewerkt op deze computer? Ja
Wordt het apparaat weergegeven in Apple Systeemprofiel (Mac) of in Apparaatbeheer (pc)? Ja
Marcel J.
Gepost: 16 juni 2007 @ 0:00
Dion
Was dit nuttig?
Geachte Marcel,
Bedankt voor uw correspondentie.
Drivers zijn niet nodig onder Vista/XP/2000/2003 Zijn zowel de USB als de USB power sharing kabel aangesloten?
Probeer het op een andere computer (XP). Een andere interface kabel.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Onder Vista vraagt het systeem absoluut om drivers, onder XP niet. Alles is aangesloten. Gebruik ik dezelfde kabels onder XP dan werkt alles in 1 keer. Onder VIsta komt hij echt niet verder dan de vraag: waar zijn de drivers.
Dion
Was dit nuttig?
Als Windows vraagt om de Cd in te brengen voor de driver, selecteer de optie die aangeeft dat er geen disc is. Gebruik de geavanceerde optie om de driver handmatig te installeren. In het volgende schrem, laat Windows de driver zoeken, mocht er een aanduiding zijn dat de default folder incorrect is, geef dan aan om ook in de subfolders te zoeken.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Allemaal gedaan, zelfs als hoofddirectory windows (inclusief subdirs). Er wordt geen driver gevonden.....
Dion
Was dit nuttig?
Ik heb verder niks anders. All onze apparaten (USB) onder micrsoft operating systems. Worden ondersteunt door hun gecertificeerde drivers.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Dan gaat het apparaat vanmiddag weer terug naar Media MArkt. Op de doos staat dat hij geschikt is voor Windows XP + hoger, waaronder Vista.
Dion
Was dit nuttig?
Vreemd onder Vista Business and Ulitmate bij ons werkt hij wel.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Bij Vista Home dus niet...... Wat nu?
Dion
Was dit nuttig?
Navraag gedaan bij Microsoft? Aangezien het Home is, zal het een van de security settings zijn.
Met vriendelijke groet.
Marcel J.
Gepost: 21 juni 2007 @ 0:00
Beste Dion,
Is deze reaktie nog serieus? Ik koop een product van jullie bij Media Markt, waarbij staat dat het werkt onder WIndows Vista. Die vraagt om drivers die er niet zijn, en nu moet ik naar Microsoft toe voor die drivers? Het lijkt me duidelijk wat die zullen antwoorden.... Blijkbaar is het produkt niet (goed) getest onder alle versies van Vista, en dat mag toch niet mijn probleem zijn? Nogmaals de drive werkt prima onder XP, maar niet op mijn Vista systeem waar ik hem speciaal voor heb gekocht. Graag een oplossing!