Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Heeft LaCie wel een serieuse supportdesk

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Of heb ik gewoon een slecht product gekocht? Hieronder zie je discussie staan van mij een een supportmedewerker van LaCie. Ik heb een 160 GB externe USB disk gekocht, en die zou volgens de verpakking moet werken onder XP plus hogere besturingssystemen. Nam ik aan dat dat Vista was....

Misschien heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn driver probleem onder Vista?

Alvast bedankt,

Macel

Ticketnr.: 100162534
Geopend: 16-6-07 0:00
Voor het laatst bijgewerkt: 21-6-07 0:00

Producten
160GB LaCie MOBILE DRIVE USB2.0
Artikelnummer (SKU): 301186
Serienummer: 1121703083662KR

Computergegevens
Besturingssysteem en versie: WVISTA
Computermerk: N.v.t.
Computermodel: N.v.t.

Probleeminfo
Is dit een eerste installatie of heeft het apparaat eerder gewerkt op deze computer? Ja

Wordt het apparaat weergegeven in Apple Systeemprofiel (Mac) of in Apparaatbeheer (pc)? Ja

Ik kan de drive niet installeren omdat Vista de drivers van de cd niet herkend
Marcel J.
Gepost: 16 juni 2007 @ 0:00
Ik kan de drive niet installeren omdat Vista de drivers van de cd niet herkend

Dion

Was dit nuttig?

Gepost: 18 juni 2007 @ 0:00
Geachte Marcel,
Bedankt voor uw correspondentie.

Drivers zijn niet nodig onder Vista/XP/2000/2003 Zijn zowel de USB als de USB power sharing kabel aangesloten?

Probeer het op een andere computer (XP). Een andere interface kabel.

Met vriendelijke groet.

Marcel J.
Gepost: 18 juni 2007 @ 0:00
Onder Vista vraagt het systeem absoluut om drivers, onder XP niet. Alles is aangesloten. Gebruik ik dezelfde kabels onder XP dan werkt alles in 1 keer. Onder VIsta komt hij echt niet verder dan de vraag: waar zijn de drivers.

Dion

Was dit nuttig?

Gepost: 19 juni 2007 @ 0:00
Als Windows vraagt om de Cd in te brengen voor de driver, selecteer de optie die aangeeft dat er geen disc is. Gebruik de geavanceerde optie om de driver handmatig te installeren. In het volgende schrem, laat Windows de driver zoeken, mocht er een aanduiding zijn dat de default folder incorrect is, geef dan aan om ook in de subfolders te zoeken.
Met vriendelijke groet.

Marcel J.
Allemaal gedaan, zelfs als hoofddirectory windows (inclusief subdirs). Er wordt geen driver gevonden.....

Dion

Was dit nuttig?

Ik heb verder niks anders. All onze apparaten (USB) onder micrsoft operating systems. Worden ondersteunt door hun gecertificeerde drivers.
Met vriendelijke groet.

Marcel J.
Dan gaat het apparaat vanmiddag weer terug naar Media MArkt. Op de doos staat dat hij geschikt is voor Windows XP + hoger, waaronder Vista.

Dion

Was dit nuttig?

Gepost: 20 juni 2007 @ 0:00
Vreemd onder Vista Business and Ulitmate bij ons werkt hij wel.
Met vriendelijke groet.

Marcel J.
Bij Vista Home dus niet...... Wat nu?

Dion

Was dit nuttig?

Navraag gedaan bij Microsoft? Aangezien het Home is, zal het een van de security settings zijn.
Met vriendelijke groet.

Marcel J.
Gepost: 21 juni 2007 @ 0:00
Beste Dion,
Is deze reaktie nog serieus? Ik koop een product van jullie bij Media Markt, waarbij staat dat het werkt onder WIndows Vista. Die vraagt om drivers die er niet zijn, en nu moet ik naar Microsoft toe voor die drivers? Het lijkt me duidelijk wat die zullen antwoorden.... Blijkbaar is het produkt niet (goed) getest onder alle versies van Vista, en dat mag toch niet mijn probleem zijn? Nogmaals de drive werkt prima onder XP, maar niet op mijn Vista systeem waar ik hem speciaal voor heb gekocht. Graag een oplossing!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Hmmm, wat is er zo van kan zien zou de drive met de standaard mass-storage drivers moeten werken. Heb je al eens een usb-stick geprobeerd of die wel werkt?

Hail to the king baby!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 15:52

yGiDoRp

Sawasdee

Ik denk dat je Windows Vista in de war is en niet de schijf.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Of heb ik gewoon een slecht product gekocht? Hieronder zie je discussie staan van mij een een supportmedewerker van LaCie. Ik heb een 160 GB externe USB disk gekocht, en die zou volgens de verpakking moet werken onder XP plus hogere besturingssystemen. Nam ik aan dat dat Vista was....

Misschien heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn driver probleem onder Vista?
Kun je de schijf niet op een andere Vista PC proberen? Anders wordt het gisten of het probleem bij Vista ligt of misschien bij de schijf (overigens doet hij het wel in XP dus zou het idd aan Vista moeten liggen)

En verder is het idee van Urk misschien wel verstandig, dan weet je tenminset of je Vista externe geheugenopslag hardware herkent

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Niet het antwoord dat je wilt horen, maar Lacie heeft volledig gelijk.

Voor USB apperatuur zijn er een aantal standaarden waardoor niet voor ieder apperaat een driver nodig is. Dit is bijvoorbeeld bij toetsenborden en, je raad het al, externe harde schijven het geval.

Windows doet hier vanaf Windows ME/2000 (toch?) maar in ieder geval vanaf Windows XP aan mee. Daarom hoef je ook niet steeds een driver te installeren als je een USB stick wilt gebruiken.

De reden dat je wel een driver cd erbij hebt gekregen is voor Windows 98, welke nog niet de standaard drivers heeft ingebakken.

Ook in (iedere versie van) Windows Vista zitten deze drivers standaard. Dit is dus hoogstwaarschijnlijk een defect aan jouw hdd of jouw Windows instalatie. Het lijkt me logisch dat Lacie geen support geeft op problemen met je eigen Windows instalatie, anders hebben ze morgen mensen aan de lijn hangen die vragen hoe Windows geinstalleerd moet worden.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is. Kwa oplossing raad ik je aan om even de tips van de tweakers boven mij te lezen.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-11 22:35
offtopic:
ik heb ook een discussie gehad met Sitecom, mijn USB WLAN stick zou vlekkeloos moeten werken onder Vista, doet het niet. Bij hun natuurlijk wel 8)7 Dus het zou wel eens aan vista kunnen liggen :P

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

maarud schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:57:
offtopic:
ik heb ook een discussie gehad met Sitecom, mijn USB WLAN stick zou vlekkeloos moeten werken onder Vista, doet het niet. Bij hun natuurlijk wel 8)7 Dus het zou wel eens aan vista kunnen liggen :P
Indien het op dezelde vista versie elders wel werkt is de kans groter dat het aan de vista installatie ligt dan aan het os zelf.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er niet om wat ik wil horen, maar of ik die drive aan de gang krijg:-( Tja, hoe test ik hem op een ander Vista systeem. Misschien bij de verkoper (Media Markt). Maar als hij daar wel werkt, krijg ik hem nog steeds niet aan de gang op mijn eigen systeem.... Ik heb Vista al eens opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niets. Een gewone USB stick wordt wel herkend.

Heeft iemand nog een ander tip (tot zover bedankt...)

Marcel

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:34:
Het gaat er niet om wat ik wil horen, maar of ik die drive aan de gang krijg:-( Tja, hoe test ik hem op een ander Vista systeem. Misschien bij de verkoper (Media Markt). Maar als hij daar wel werkt, krijg ik hem nog steeds niet aan de gang op mijn eigen systeem.... Ik heb Vista al eens opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niets. Een gewone USB stick wordt wel herkend.

Heeft iemand nog een ander tip (tot zover bedankt...)

Marcel
Een stomme tip misschien, maar sluit hem eens aan op een andere USB poort?

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door Ew0ut op 01-04-2012 00:11 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:55
Sja, het klinkt heel lullig, maar dit is een probleem wat je alleen zal moeten oplossen. MediaMarkt en Lacie kun je hier buiten laten. Dit soort externe HD's werkt gewoon met een standaard Mass storage driver die sinds Windows ME zit ingebouwd in Windows.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 10:44
in de openingspost schrijf je dat de schijf wel zichtbaar is in Apparaatbeheer, staat er daar een uitoepteken bij of een kruisje?
wat indien je gewoon daar update driver klikt en vraagt online te gaan?
of is dit allemaal niet nodig en krijgt de schijf gewoon geen driveletter?

Verwijderd

Topicstarter
catfish schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:58:
in de openingspost schrijf je dat de schijf wel zichtbaar is in Apparaatbeheer, staat er daar een uitoepteken bij of een kruisje?
wat indien je gewoon daar update driver klikt en vraagt online te gaan?
of is dit allemaal niet nodig en krijgt de schijf gewoon geen driveletter?
Uitroepteken, dat de juiste drivers niet geladen zijn.

Ik heb het apparaat terug gebracht. Dat kon nog net. Ik schaf binnenkort een ander merk aan, dan maar hopen dat het daar wel goed mee gaat.

Bedankt voor jullie hulp!

Marcel

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
http://www.annoyances.org/exec/forum/winvista/t1166000538

Daar staan nog wat suggesties van mensen die hetzelfde probleem hebben. oa:

* System restore uitzetten
* handmatig drivers zoeken
* Inloggen als administrator.

Als je met een andere schijf weer problemen hebt kan je die dingen proberen.

[Vista]OS vraagt drivers voor mass storage devices*

Ook dezelfde problemen.

Dit zou ook een oplossing kunnen zijn:

Verwijderd in "[Vista]OS vraagt drivers voor mass stora..."

[ Voor 24% gewijzigd door urk_forever op 23-06-2007 20:21 ]

Hail to the king baby!

Pagina: 1