[testcase] Modelshoot sortof

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik kreeg het verzoekje om een modelshoot te doen met een Abby en haar paard. Aangezien het paard over 3 dagen verkocht wordt. Ze wilde een herinnering en een foto voor de advertentie.

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/casper/images/20070621_0122.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/casper/images/20070621_022.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/casper/images/20070621_023.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/casper/images/20070621_038.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/casper/images/20070621_034.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/casper/images/20070621_044.jpg

Wat vinden jullie van de toegevoegde textuur op #1? en wat vinden jullie van de rest van de plaatjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom op zo'n binnenlocatie? Is buiten niet veel leuker? Waarom opeens die "rare" bewerking vanaf #4? Bij partyshots kan zo'n bewerking misschien wel leuk uitpakken, maar hier past het imo totaal niet bij. De textuur op #1 vind ik niks. Over het algemeen vind ik ze erg donker, met name in de shaduwpartijen is dat opvallend/storend (1, 3, 4, 5)
#6 vind ik qua comp verreweg het beste, erg jammer van de highlights in de dakramen. #2 had een ontzettend leuk shot kunnen zijn, maar doodzonde dat haar hoofd/gezicht er niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen overzichtelijk foto waar ik later als ex-eigenaar echt op terug kan blikken zo van "zo zag mijn paard er uit". Alleen op nr5, maar daarin is de bouw van het paard amper zichtbaar. Laat staan de kleur van zijn haren door de bewerking.

Kijk voor de gein eens in een paarden of een vee blad, en je zal zien dat ze het dier vaak met 1 poot op een soort van verhoging zetten (bedekt met wat zand of gras), daardoor komt de bouw van het dier extra goed tot zijn recht. Net als iemand die speciaal voor de foto zijn spieren aanspant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Een te korte DOF zorgt er daarbij voor dat telkens óf het paard, óf het meisje scherp op de foto staat.. erg, erg zonde!

#1: Jammer van de bewerking, niet helemaal recht, wel goeie actie.
#2: Waarom is zij onscherp en haar hoofd eraf gesneden? :X
#3: Iets te krap gekadert, en weer de persoon onscherp, helaas..
#4: Leuke plaat, wel iets té scheef voor mij, en daarbij scheef de verkeerde kant op (liever omhoog). In je bewerking trek je wel erg hard aan de contrastschuif.
#5: Mooi. Wel wat loze ruimte, en zoals Wilko al aangeeft zijn de donkere schaduwen erg jammer.
#6: Perspectief prima, maar helaas is haar blik niet helemaal je-van-het.

Bewerking vind ik ook niet passen.

Vrij harde kritiek, hoop dat je er wat mee kunt!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Mevrouw de ruiter heeft in dit geval de binnenlocatie uitgekozen, was er ook niet al te blij mee. Licht was goed, maar veel verschil in de zaal. Standaard alle foto's al +1/3e exposure compensation erbij gegeven. Maar het was moeilijk door die ramen om daar niet enorme lichtvlekken te creeren als je hoger ging :)

Bewerking is idd wat apart, maar zelf vond ik het er wel bij passen. maarjah, niet objectief :P

_ferry_ het was puur een vriendendienst. Veel te regelen of te doen was er niet, aangezien dat paard gewoon vrolijk rondjes aan't rennen was en op verzoek zijn ze 1 keer stil gaan staan :)

Daarnaast, paarden zijn niet mijn favoriete dieren, dus om nou helemaal me in te gaan lezen hoe dat moet. Nee :P

Wat vinden jullie dan van deze foto?
7:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/casper/images/20070621_001-2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 21-06-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Beetje laat, veel dingen zijn nu ok boven mij genoemd, maargoed.

#1: Je lens is vies, ga ies schoonmoake! (textuur? fotoverprutsing!)
#2: Je krijgt wel hoofdpijn van dat afgehakte hoofd.
#3: Maar één neusgat?
#4: Wat een vage blauwe lampen hebben ze daar? Het lijkt wel blacklight? Zelfs haar gezicht wordt paars :D
#5: Paard heeft een verkeerde houding (zowel het paard zelf als de foto). Imho moet een paard (zeker als je het wil verkopen) pracht en praat uitstralen, nu lijkt het beest moe en onderdanig. Net alsof het net gigantsich op zijn flikker heeft gehad. "Kop omhoog". Maar dit ligt niet aan de fotograaf, of naja, de kennis bij paarden ontbreekt gewoon.
#6: Head up / houding.

Wat betreft je kennis over paarden, het moge duidelijk zijn dat je niet weet hoe een paar dop de foto gaat of moet. Dat is behoorlijk lastig, echt een kwestie van timen. Zie:

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/paardenwereld/Gedrag/paard-en-veulen.jpg

Houding van de benen (uiterste standen), voorbeen staat krom, iets gebogen.

Wat mij betreft mag je de bewerking eens achterwege laten, hoeveel je het ook probeerd, je foto's worden er echt niet beter op zo. Eerst sleutelen aan je foto's zelf, voordat je gaat bewerken. Daarnaast nog de kleine aantekening, als je voortaan weer zo iets hebt, zoek dan wat foto's op het internet van paarden, en dan weet je direct wat een goede of foute houding is. Imho is deze serie niet de beste die ik van je gezien heb, ik weet dat je het beter kan, maar dit is gewoon (imho) zonde.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik kan ook vrij weinig doen aan het feit dat het beest zijn kop enorm laat hangen. :X en ik wist inderdaad niet hoe een paard op de foto moet. Sowieso werkt het al niet gemakkelijk, paard zoeft paar keer langs je..je loopt door't zand (brr), vol met stront (brr) :+ Nee, niet voor herhaling vatbaar :+

Maargoed, ik zal niet meer bewerken voortaan :)

[ Voor 46% gewijzigd door Timo op 21-06-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

7 is gaaf! :D.

Behalve dan dat zijn hoeven net afgesneden zijn. Ietsje meer ruimte moeten nemen, eeuwig zonde...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik vind de uitstraling totaal vreemd, de kleuren, de hoek.. 't Heeft idd veel weg van de stront die je beschrijft. Vind 't maar een mineur tov de rest van je werk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nummer 7 is wel leuk ja. Een stuk spannender dan de rest in ieder geval.
Alleen ik snap dit echt niet:
fooker schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:21:
Mevrouw de ruiter heeft in dit geval de binnenlocatie uitgekozen, was er ook niet al te blij mee.
JIJ bent de fotograaf die een vriendendienst doet, dan mag jij toch ook wel zeggen of je binnen of buiten gaat schieten? Sowieso heb je meer verstand van belichting e.d., dus zo raar is het toch niet om te "eisen" dat je naar een buitenlocatie gaat?
Daarnaast, paarden zijn niet mijn favoriete dieren, dus om nou helemaal me in te gaan lezen hoe dat moet. Nee :P
Ik durf te wedden dat je betere, veel betere, resultaten zou hebben gehad als je een kwartiertje (of wat mij betreft 5 minuten) op Flickr had gezocht naar paardenplaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Volgens mij is er maar 1 ding belangrijk: was Abby blij met de foto's?

Met zulke omstandigheden was het bijna onvermijdelijk dat de foto's, uit technisch oogpunt, niet erg goed zouden uitvallen. Slecht licht waardoor je al snel blown-out highlights krijgt. Ja, met een stel eigen lampen had je het kunnen oplossen, zeg maar een fotostudio in die manege bouwen. Realistisch? Nee.

Dus: paard nog niet verkocht? Kijk of jullie 3-en zin hebben om eens lekker naar buiten te gaan en dan foto's schieten. Ga zelf eens op het paard zitten, en schiet eens lekker tussen zijn oren door. Leuke desktop voor Abby, dat uitzicht kent ze wel.

Arjan zegt altijd: blauwe lucht op de foto? 90+% van de mensen zal de foto al mooi vinden (let wel: mensen, ik zeg niet fotografen), ongeacht hoe de rest erop staat.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Abby was inderdaad blij met de foto's :) Zelfs nog gevraagd of ze een andere bewerking wilde op die foto's waar jullie kritiek op gaven. Haar antwoord was:
"Heuh waarom, is toch mooi zo?"

:)

[ Voor 65% gewijzigd door Timo op 23-06-2007 12:07 ]

Pagina: 1