Dell 20" 2001FP kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 19:03
Sinds een aantal dagen verschijnt er af en toe een rare, gekleurde balk in mijn scherm.
Dit ligt niet aan de videokaart want met een printscreen is alles ok.
Ook verdwijnt het soms spontaan weer om later terug te komen.
Volgens mij maakt er iets slecht contact, waardoor de pixels niet meer goed worden weergegeven.

Ik heb het scherm al meer dan 2 jaar en denk dat ik precies buiten de garantieperiode val :(

Heeft iemand misschien ideeen waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik het zelf eventueel kan verhelpen?

Zie foto hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.ombouwen.nu/temp/IMG07-35.JPG

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:08

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Misschien een andere kabel proberen en om er zeker van te zijn, een andere videokaart voor de zekerheid.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• Striker2k2
Ja kabel stond al op me lijstje, andere videokaart wordt moeilijker

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:11
Geeft je OSD ook die streep?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Striker2k2
Jup :(

Afbeeldingslocatie: http://www.ombouwen.nu/temp/IMG07-38.JPG

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is duidelijk een brak scherm. Heb je dit scherm los gekocht of met een Dell pc. Als je hem namelijk als losse monitor hebt gekocht is de kans groot dat je 3 jaar garantie hebt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dan ligt het inderdaad aan het scherm, want de videokaart heeft met het weergeven van het OSD niet veel te maken. Als de oorzaak bij de videokaart lag zou het OSD er normaal uitzien, maar dat had je zelf al geconcludeerd na het maken van een screenshot. Controleer zoals gezegd even hoe lang de garantie loopt en maak er, indien mogelijk, gebruik van.

[ Voor 34% gewijzigd door Rone op 21-06-2007 20:45 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Striker2k2
Ja ik ga morgen bellen met Dell, heb hem inderdaad los gekocht dus mogelijk 3 jaar garantie.
Het probleem is alleen dat die balk niet constant optreed, maar slechts af en toe.
Na die foto hierboven was het ineens weer weg en nu werkt hij (voorlopig) prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Striker2k2 op 21-06-2007 21:42 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:11
Je hebt toch de foto's. Op zich is Dell heel soepel qua garantie, maar anders gewoon doorzeuren. Je scherm is kapot, klaar!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Striker2k2 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:41:
Ja ik ga morgen bellen met Dell, heb hem inderdaad los gekocht dus mogelijk 3 jaar garantie.
Het probleem is alleen dat die balk niet constant optreed, maar slechts af en toe.
Na die foto hierboven was het ineens weer weg en nu werkt hij (voorlopig) prima.
Dan is je scherm toch nog stuk? gewoon bellen en zeggen dat er een streep op je scherm zit dat ook in het OSD tevoorschijn komt, veel meer valt er dan niet te troubleshooten. Op zo'n manier is ook een van mijn Dell monitoren teruggegaan, gezien het gewoonweg niet deugt.

• Striker2k2
Ok, maar dit is dus echt het scherm?
Wisselen van kabel hoef ik niet te gaan proberen?

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
je kan ook een beetje buigen aan de kabel en kijken of de streep komt en weg gaat. Mocht dat zo zijn heb je een brakke kabel :)

Audi S3

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
hoe verklaar je dan dat de osd ook de balk 'heeft'? het moet wel aan het scherm liggen. of er is kortsluiting ofzo en hij flipt :P

• Striker2k2
Contact opgenomen met Dell:

Vriendelijk dank voor deze informatie.

Ik heb een interventie gelogd voor het vervangen van uw monitor, en sluit deze email case.
Referentie nummer: 10020758128
U kunt de monitor morgen verwachten tussen 8.30 en 17.00 uur. en wordt afgeleverd door UPS.

Morgen al een nieuwe monitor :)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
rauzer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:37:
hoe verklaar je dan dat de osd ook de balk 'heeft'? het moet wel aan het scherm liggen. of er is kortsluiting ofzo en hij flipt :P
Ik had bij een CRT van mij dat het hele beeld een paarse waas kreeg doordat er een breukje in de kabel zat, ook de osd was paars 8)7

Audi S3

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 19:18

LieveNiels

On Fire

Striker2k2 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:33:
Contact opgenomen met Dell:

Vriendelijk dank voor deze informatie.

Ik heb een interventie gelogd voor het vervangen van uw monitor, en sluit deze email case.
Referentie nummer: 10020758128
U kunt de monitor morgen verwachten tussen 8.30 en 17.00 uur. en wordt afgeleverd door UPS.

Morgen al een nieuwe monitor :)
Dát noem ik pas service _/-\o_ dell-monitor staat ineens een stuk hoger op mijn verlanglijstje :)

• Striker2k2
Nou de soap gaat verder. Scherm is vandaag omgewisseld. Qua uiterlijk prima in orde, geen dode pixels, nieuwe kabels erbij gekregen...maar het is geen nieuwe maar een refurbished denk ik. Manufacturer Date februari 2006. Nu is dat op zich geen enkel probleem ware het niet dat dit ding constant piept/fluit. Ik word er helemaal gek van en neem hier dus geen genoegen mee.

Mailtje is al verzonden naar de customer support.
To be continued...

• Striker2k2
Bedankt voor het sturen van uw email naar Dell Technical Support.

Referentie nummer: 10020759639

Op het zelfde adres als voorgaande interventie.

• Striker2k2
Haha helaas zag die UPS gast dat hij een 24 inch scherm had gepakt bij het omwisselen anders had ik even dik mazzel gehad :P
De nieuwe piept ook nog wel iets, maar minder hard als de vorige.
Pagina: 1