Mijn primaire HDD is net doodgegaan, ik starte Windows op en na inloggen en 1~2minuten desktop hoor ik een luide klik en krijg ik een BSOD, dus herstart om niet eens opstartscherm te halen want ik krijg een melding na weer dezelfde luide klik dat mijn C:\windows\system32\config\system niet te lezen was en dat deze niet aanwezig of corrupt is. Dus andere PC en google erbij gehaald en toen gevonden dat ik met de recovery console moest gaan werken of een windows installatie procedure moest starten zodat hij na het detecteren van ging vragen om reperatie, beide gedaan, tijdens recovery console en het opvolgen van de te volgen stappen en het copieren ervan weigert hij dienst, om tijdens de 2e manier de 1e weer met luide klik te weigeren om erna wel te werken maar geen vraag om reperatie. Wel had ik ruim 3,5Gb vrij terwijl dit normaal tijdens gebruik maximaal 2,5Gb is(dus 1Gb missend).
Om zeker te zijn dat de schijf kapot is, deze in mijn broertjes PC gehangen opgestart om een BAD Melding van S.M.A.R.T. te krijgen van de primaire schijf tijdens de check van de BIOS. BIOS in om verder te kijken, om daar een foutive vermelding van de naam te krijgen in allerlei tekens. In slave mode haalt hij wel de check van de Master schijf maar stopt hij bij de slave zonder melding.
Ik weet dus vrij zeker dat de schijf de geest heeft gegeven, maar ik wil wel graag de data ervan terug krijgen, hoe kan ik dit doen?
Ik heb hem nu in de vriezer liggen(beschermd uiteraard!), omdat dat een trukje is wat mij bekend is om de schijf voor even doen te herleven om data over te kunnen zetten
Om zeker te zijn dat de schijf kapot is, deze in mijn broertjes PC gehangen opgestart om een BAD Melding van S.M.A.R.T. te krijgen van de primaire schijf tijdens de check van de BIOS. BIOS in om verder te kijken, om daar een foutive vermelding van de naam te krijgen in allerlei tekens. In slave mode haalt hij wel de check van de Master schijf maar stopt hij bij de slave zonder melding.
Ik weet dus vrij zeker dat de schijf de geest heeft gegeven, maar ik wil wel graag de data ervan terug krijgen, hoe kan ik dit doen?
Ik heb hem nu in de vriezer liggen(beschermd uiteraard!), omdat dat een trukje is wat mij bekend is om de schijf voor even doen te herleven om data over te kunnen zetten
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!