[Voeding] Corsair 520 W: ThumbUpOrDown

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Hoihoi

Ik zoek een nieuwe en stabiele voeding, omdat ik een nieuwe behuizing nodig heb (de oude is te klein voor nieuw ventilatoren), en nu heb ik als behuizing gekozen voor de Cooler Master Centurion 532 omdat die 2 aardige 120 mm fans heeft geintegreerd en er mooi uitziet met dat grappige LED-je :+ .

Als bijpassende voeding ga ik de Corsair HX520W (LinkHier) aanschaffen voor é 99,95 (waar is me euroteken :S), maar aangezien er geen tests/topics over deze voeding te vinden zijn op GoT en het "is dit een goede voeding" topic gelocked is (NEVERMIND, dumbass=ik), doe ik het maar zo: is dit een degelijke voeding?

Verder staat er ook bij dat hij 8 s-ata aansluitingen heeft, maar ik heb nog een videokaart die een 4-pins-molexkabel gebruikt (bij de graka kwam een kabeltje dat 4-pinmolex omzet naar een kleinere, passende aansluiting), wat met de Corsair niet gaat lukken. De dvd-rw ga ik vervangen dus dan koop ik er gelijk 1 met s-ata. Nu zie ik dat er voor 7 euro kabels te koop zijn met een verloopstuk van een s-ata stroomaansluiting naar een molex, wel prijzig maar dat moet dan maar?

Handig is ook dat de kabels modulair aangebracht kunnen worden (mag ook wel met 8 aansluitingen): ik denk dus dat dit een goede keus is, maar de echte beoordeling laat ik even aan jullie over O-)

Bij voorbaat dank,
Murk

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Zie oa hier voor review:
http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html
En hij heeft toch ook nog gewone molex aansluitingen dacht ik? Verder zeer degelijke (oa 105° rated condensatoren) en zeer stille voeding met hoge efficientie. Hoort bij de top der voedingen. Gemaakt door Seasonic.

• Ultismash
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11-2025

Ultismash

Whooptie Doo

Die link klopt wel maar de prijs niet. Ik zelf heb deze PSU gisteren gehaald bij mycom voor 89,95 komt door de actie die er tussen 18 juni t/m 1 juli is. (er staat wel 59,95 in het blaadje maar dat was een productie fout volgens hun :S) dus dat scheelt weer 10 euro :D

Stille genieter

Verwijderd

@Murk,

Probeer eens toetscombi Alt [links] > 0128....

'Ben bang dat je TS een slotje krijgt, omdat deze vraag best bij Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 van je eerste replier kan. Jammer eigenlijk, want de HX520W is momenteel één van de populairste voedingen onder de Tweakers alhier.en verdient daarom ook speciale aandacht.

Mijn suggestie is: maak er een ervaringen-topic van, kleed je TS aan met wat mooie plaatjes en veel achtergrond informatie (de plussen en de evt. min die je aanstipte), wat vergelijkbare PSU's, reviews (waaronder idd. die SPCR review), etc.

Denk dat het de moeite waard zou zijn... Ik zou 'em in ieder geval met veel aandacht volgen!

Edit: @Ultismash, Niets van meegekregen, die aktie van Mycom. Wat ik wel weet is dat als zij 'em aanprijzen voor € 59,95 dat ze dan ook verplicht zijn om deze verkoopprijs aan te houden. Productiefout of niet....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 19:16 ]

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
@disco: hij heeft toch echt alleen 8 serial-ata's. "8 Serial ATA connectors (4 on 520W)." vond ik achter de link die jij postte ;).

@Alunno: je hebt volkomen gelijk. Ik weet niet waarom, maar toen ik vanmiddag Ctrl+F deed en 'voeding' intikte gaf ie 1 resultaat, en dat was niet het "welke voeding heb ik nodig" topic maar een ander, en aangezien er maar 1 pagina met topics was naam ik aan dat ie er niet meer was... Domme ik! Maar zoals je zegt, ik zal hier ervaringen gaan posten en wat meer details, want uit de reviews die ik heb gelezen kan ik alleen maar opmaken dat het een zeer degelijke psu is.
Als ik het goed heb stonden er ook nog een paar Reviews over in de Hardware.info, zal kijken of ik nog wat kan terugvinden daarvan.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

'Ben bang dat je TS een slotje krijgt, omdat deze vraag best bij Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 van je eerste replier kan. Jammer eigenlijk, want de HX520W is momenteel één van de populairste voedingen onder de Tweakers alhier.en verdient daarom ook speciale aandacht.
Er is helemaal niets tegen een topic om speciaal aandacht hieraan te geven, maar de regel is en blijft bij 'ervaringen' topics dat de TS zelf ervaringen moet hebben die hij wil delen. DAt is hier duidelijk niet het geval.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.