Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies: pda voor o.a. bellen en gps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mij onlangs een bluetooth gps ontvanger aangeschaft. werkt goed in combinatie met laptop, maar laptop is nogal groot om altijd mee te nemen in de auto (en batterij laat het na 3u ook wel afweten). daarnaast begint mijn gsm de laatste tijd soms raar te doen.

vandaar dat ik half aan het rondkijken ben naar een smartphone/pda ter vervanding van mijn gsm, die ik dan ook kan gebruiken in combinatie met mijn gps ontvanger. ik heb zelf al redelijk veel rondgekeken, maar niet echt tot een besluit gekomen. vandaar dat ik hier ook eens kom vragen achter meningen.

paar zaken om op te letten:
- is op de eerste plaats nog altijd gsm, met erbij dan gps
- bluetooth nodig (-> synchronisatie met pc en voor gps)
- wordt als kalender gebruikt en soms voor notities en dergelijke, synchroniseren met outlook 2007
- wifi niet noodzakelijk, maar heb het er toch graag bij indien mogelijk geen wifi nodig
- heb nog sd kaartje van 2 gig liggen...
- batterijduur moet redelijk zijn, dat hij niet elke halve dag opgeladen moet worden
- touchscreen, volledig toetsenbord, ... -> maakt allemaal niet uit
- zal ook regelmatig gebruikt worden voor muziek te luisteren
- lichte voorkeur voor windows mobile (weet eigenlijk niet waarom)

en last but not least... de prijs! ik dacht aan max een 300 euro. maar kan eventueel nog aan gesleuteld worden als er echt iets is dat de moeite is.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb je zelf al alternatieven gevonden, want dit lijkt 'n beetje op 'n boodschappenlijstje...
Je zou eens kunnen kijken naar 'n leuke 2e hands PDA op Marktplaats.nl --> Qtek S200 ofzo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al vanalles bekeken, maar niks dat volledig aan mijn eisen voldeed.
hier even een lijstje dan:

- palm tx: eigenlijk alles wat ik wil, alleen kan ik er niet mee bellen, wat wel noodzakelijk is
- acer n321: idem aan palm, ideaal maar kan er niet mee bellen
- htc s310: voldoet ongeveer, maar is gewoon gsm-formaat, geen pda, dus redelijk klein scherm wat nogal lastig is voor navigatie in de auto; heeft ook geen wifi en geen sd (wel mini-sd)
- HP iPAQ 514: wel wifi, maar weer gsm-formaat met klein scherm, geen sd (wel mini-sd)

ik zou dus eigenlijk iets willen in de aard van palm tx/acer n321, maar dan met de mogelijkheid om te bellen (en dit liefst voor een redelijke prijs)

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen, kijk eens op een site als bijvoorbeeld http://pdadb.net. Hier kun je op functionaliteit zoeken.

Ik zie dat touchsreen geen eis is, dan kun je bijvoorbeeld ook kijken naar de samsung i-320 en i-600, die komen aardig in de buurt van je eisen volgens mij.

Ik denk overigens dat 300 euro een te klein budget is voor al je eisen, tenzij je dit bij wilt betalen bij een abonnement, dan kom je een heel eind met 300 euro.

Verwijderd

Topicstarter
helaas, geen abonnement...

samsung had ik nog niet aan gedacht, maar lijkt me niet echt te zijn wat ik zoek.
touchscreen is niet nodig, maar liefst wel een scherm dat groot genoeg is om te gebruiken als gps in de auto. (maar dan kom je meestal wel bij pda's uit met een touchscreen...)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 18:27 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou eens kijken naar de Sony Ericsson M600i, op zijn opvolger de SE P1.

Welliswaar geen Windows Mobile maar wel zeer handzaam en stijlvol!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

kijk eens op pdashop.nl, redelijk lage prijzen en je kan er vrij goed zoeken op specs.

Mijn huisgenoot heeft http://www.pdashop.nl/product/20041/mio-a701.html zoiets 2ehands gekocht voor €300 :)

Verwijderd

Topicstarter
die sony ericsson p1 ziet er niet slecht uit, maar ik vrees dat de prijs gaat tegenvallen. en komt ook pas uit in Q3 van 2007, zolang houdt mijn huidige gsm het waarschijnlijk niet meer uit.

mio a701 heb ik zelf ook bekeken. mooi ding, maar heb al een bluetooth gps ontvanger, dus meer betalen voor een pda die gps ingebouwd heeft ben ik niet van plan.

iPAQ rw6815 ziet er ook nog goed uit, alleen net over budget.

EDIT: wifi was leuk geweest, maar ik moet realistisch blijven. echt veel zou ik dat toch niet gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 18:50 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
ga eens op zoek naar een HTC Tytn op marktplaats.nl

iets met sd-kaart slot ga je niet vinden (alleen mini-sd, micro-sd: kost ook geen drol meer)

[ Voor 52% gewijzigd door funk-e op 21-06-2007 19:18 ]

...less is more

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens goed nagedacht, en ga uiteindelijk voor een aparte pda gaan. als mijn gsm het laat afweten (is eigenlijk nog maar een jaar oud) dan laat ik hem wel maken.

plots iets meer mogelijkheden dus

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
Jjij zoekt een MDA geen PDA ene PDA is om te organizen. Een MDA heeft ook nog een bel functie ;)

Kijk eens naar 2e handse MDA vario's me broer heeft zijn Qtek net verkocht, deze voldeet aan al je eisen :P Het was een Qtek 1100 geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
is inderdaad een mda, maar in de meeste shops staan ze vermeld onder pda.

maar zoals ik dus zei, een gewone pda (zonder bellen) is ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
ben er ondertussen ongeveer aan uit wat het gaat worden. wie van de 3!

- HP iPAQ rx4240 (€ 200): bluetooth, wifi
- Palm Tungsten E2 (€200): bluetooth, geen wifi
- Palm TX (€ 285): bluetooth, wifi

alledrie lijken me ook geschikt voor navigatie. ze hebben ook allemaal sd-kaart, wat goed uitkomt met de sd van 2 gig die ik hier nog heb liggen.

vooral twijfel tussen de ipaq en de palm tx. beide ongeveer dezelfde specificaties, alleen voorkeur net iets meer voor palm o.a. vanwege het grotere scherm, maar daar hangt dan het hogere prijskaartje aan vast, waardoor ik momenteel eerder aan de ipaq denk.
tungsten is dan de tussenoplossing, maar spijtig genoeg geen wifi meer.

Verwijderd

Topicstarter
Palm TX zal het wezen...

Laatste vraagje: valt deze te synchronizeren met vista? Aangezien ik nergens iets kan vinden over ondersteuning van vista.
Pagina: 1