Toon posts:

AGP slot kapot? 2 videokaarten geven artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte dames/heren tweakers,

Ik heb een Geforce 6800 in mijn A7v8x-x moederbord die steeds meer en meer artifacts ging geven, op een gegeven moment zelfs tijdens het booten en in het bios.

Ik dacht dat het aan mijn voeding lag en heb er een 400w voeding in geschroefd, dit hielp niets. Videokaart eruit gehaald en een oude Geforce 2 erin gedaan.. deze heeft het een paar dagen volgehouden totdat ook deze artifacts ging geven.

(Even voor de duidelijkheid: beide kaarten functioneren nog steeds! Als ik de Nvidia drivers deinstalleer heb ik nog steeds artifacts in het opstartscherm maar in windows zelf is het beeld prima.)

Ik heb er nu een antiek ATi PCI kaartje ingedaan en deze werkt prima.

Is het mogelijk dat het AGP slot defect is en zo ja kan deze voor artifacts zorgen? Of moet de Geforce6800 bij het vuilnis? Ik zou de kaart graag willen testen bij een vriend maar is er dan een kans dat ik zijn moederbord dan ook mol?

Bij voorbaat dank, zeer hartelijke groeten en nog maar wat dank,

Jeroen Sterken

P.S. Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik struin hier al veel langer rond en heb al heel wat PC probleempjes op kunnen lossen aan de hand van deze fora. Dit is echter de eerste keer dat ik er op deze manier niet uitkom en vandaar ook deze vraag...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:30

job

Ik weet niet hoe je artifacts eruit zien, dus misschien is het onzinnig wat ik zeg.
Heb je je monitor al uitgesloten? (door een andere te testen)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat je bios verkeerd staat ingesteld en een te hoog voltage levert aan je AGP slot, daardoor kunnen kaartjes doodgaan.
Maar het is natuurlijk goed mogelijk dat het AGP slot gewoon niet goed meer is. Test de kaarten eens in een ander mobo zou ik zeggen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je een 400W B merk voeding hebt gekocht (Q-Tec for instance), zal het hoogstwaarschijnlijk daaraan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
De artifacts zijn vertical strepen, gecorrumpeerde iconen/cursors en in het bootscherm zijn de letters amper te lezen.

Het bios functioneert prima, voltages zijn allemaal in orde.

De 400w voeding is van Huntkey en dat is gewoon een A-merk.

Ik wil de kaart graag testen in een ander computer, maar hoe groot is de kans dat ik daardoor die andere pc ook beschadig?

Oh ja, met de monitor is niets mis, op de antiek PCI kaart functioneert ie prima..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 18:19 ]

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:17:

Ik wil de kaart graag testen in een ander computer, maar hoe groot is de kans dat ik daardoor die andere pc ook beschadig?
Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je er een ander systeem mee sloopt..

Heb je je 6800 toevallig geunlocked?

[ Voor 5% gewijzigd door blablable op 21-06-2007 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
blablable schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:21:
[...]

Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je er een ander systeem mee sloopt..

Heb je je 6800 toevallig geunlocked?
Je denk van niet, maar je weet het dus niet zeker..

Ik heb de 6800 ooit eens proberen te unlocken maar de extra pipes waren onbruikbaar en dus niet gedaan...

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:28:
[...]

Je denk van niet, maar je weet het dus niet zeker..
Ik ben er 99% zeker van dat het geen kwaad kan.
Mede omdat je al aangaf dat een andere kaart in jouw systeem de zelfde problemen gaf. Conclusie, het ligt niet aande kaart maar aan het slot oid. Jouw kaart in een ander systeem lijkt me daarom een logische volgende stap.
Ik heb de 6800 ooit eens proberen te unlocken maar de extra pipes waren onbruikbaar en dus niet gedaan...
Mmm das jammer, je kreeg direct artifacts?

[ Voor 21% gewijzigd door blablable op 21-06-2007 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
blablable schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:32:
[...]

Mmm das jammer, je kreeg direct artifacts?
Nee, de 6800 heeft het 2 jaar prima gedaan, 3 weken geleden kwam ie opeens met artifacts die steeds erger werden..

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een soort gelijke ervaring gehad wat eindigde in een kleurrijk spectakel op het beeldscherm.
Mijn eerste gedachte was toen dat de videokaart kapot was maar toen ik die eruit haalde zag ik een paar opgezette mosfets.
Alle 3 [!] zaten vlak bij het AGP slot dus de conclusie was toen vrij duidelijk.
Zou bij jou dus ook best kunnen. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Topicstarter
Stel nu dat de 6800 toch de boosdoener is en ik stop deze defecte kaart in een ander pc, kan ie deze dan toch beschadigen??

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:29:
Stel nu dat de 6800 toch de boosdoener is en ik stop deze defecte kaart in een ander pc, kan ie deze dan toch beschadigen??
Nee.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:29:
nee.

offtopic:
EDIT// Lol @ hierboven :P

[ Voor 7% gewijzigd door MexxT op 21-06-2007 23:42 ]

Audi S3

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Mijn neurose is gestild.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MexxT schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:41:
[...]

nee.

offtopic:
EDIT// Lol @ hierboven :P
Na-apert, refresh is wat eerder joh ;)

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Mijn 6800 GT is toen ook overleden, koeler vervangen, koeler heeft geen goed contact gemaakt, en daar kwamen de strepen en de stippen !

Het heeft lijkt mij bij jou geen link met een defecte of niet goed rakend koelelement aangezien je het met 2 kaarten hebt !

Bekijk idd eens de mosfets rond je AGP slotje. Als je daar niets vreemds ziet haal je mobo dan eens uit de kast en ga de solderingen van je AGP slot eens nalopen, misschien zitten er wel 1tje los.

Succes ermee :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 01:28
Opgezwollen Mosfets ?¿ Ik denk dat jullie Elco's/Condensatoren bedoelen,
alhoewel Mostets wel kunnen ontploffen ;)

My favorite programming language is solder.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Puch-Maxi schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:05:
Opgezwollen Mosfets ?¿ Ik denk dat jullie Elco's/Condensatoren bedoelen,
alhoewel Mostets wel kunnen ontploffen ;)
You're Right :z

• Kuppelhut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07-2025

Kuppelhut

Honi Soit Qui Mal Y Pense

Ik heb het zelfde MoBo dat prima werkte met een GF5200. Met 2 (nieuwe) 6800's gaf dat alleen maar artifacts. Nu zit er een ATI 1650 in en dat werkt wel prima.

Blijft raarrr.
Pagina: 1