[Steam] Crash naar desktop of zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:35
Sinds vanochtend loopt mijn pc keihard vast bij het starten van een spel via Steam.

Zodra ik een spel in de lijst aanklik:
1) raakt mijn beeldscherm leeg en zie ik enkel nog mijn desktop of
2) wordt het beeld zwart.

In beide gevallen hangt mijn pc, deze is enkel door de reset knop te redden.

Specs:
E6600 @ 3.3Ghz
8800GTS 320MB
2x1GB PC6400CL4
DFI Infinity 975x

Software:
Windows XP SP2 volledig geupdate
Kaspersky Antivirus - autoupdate
Look 'n Stop firewall
Zo nu en dan Hitman Pro

Ik heb al geprobeerd om Steam er helemaal af te gooien, het register te cleanen van Steam / Valve / HL / CSS, de map weg te gooien, en een verse reinstall te doen. Verder heb ik geprobeerd te starten met mijn firewall en virusscanner uit, dit mag ook niet baten. Tevens gebruik ik geen Tuneup Utilities meer, omdat dit problemen opleverde icm het starten van Steam.

Wie weet wat ik moet doen want dit begint wel aardig saai te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-06-2007 16:20 ]

There is no replacement for displacement!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wat zijn je temparaturen en voltages?
en heb je de laatste tijd nog wat verandert aan je hardware ?
of rare software geinstalleerd ?

En wat me te binnen schiet is dat toen ik mijn pc te ver had overgeclockt dat hij wou vastlopen bij bepaalde steam spellen namelijk episode 1 en nog eentje waar ik de naam zo niet meer van weet

Verwijderd

http://support.steampower...h_nl&p_search_text=freeze
al rond gesnuffeld?

Antwoord van de firewall klinkt wel als een mogelijke oplossing.

//edit: ow je had je firewall al uitgezet, weet je zeker dat het uitstond en dat er niet een proces van die firewall blijft draaien?

misschien heb je hier nog wat aan: http://support.steampower...nJlZXpl&p_li=&p_topview=1
These types of crashes can result from a relatively wide variety of issues and in some cases can require extensive troubleshooting. The first step to help isolate the potential causes of your crash is to run the Steam Crash Test

steam://support/?Issues=Crash*

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 16:31 ]

• _eXistenZ_
Ik heb sinds een poosje een voltmod (pencilmod) gehad op mijn mobo om deze harder te laten gaan, maar deze heb ik vanochtend al weer uitgeveegd omdat ik dacht dat het idd daar aan lag. Voltages zijn nu weer normaal. Temperaturen ook, dankzij waterkoeling van onze oosterburen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:22:
http://support.steampower...h_nl&p_search_text=freeze
al rond gesnuffeld?

Antwoord van de firewall klinkt wel als een mogelijke oplossing.
Dat is het niet, in de startpost staat dat zonder firewall aan het probleem ook optreed.

/edit

Mijn firewall staat idd echt helemaal uit. Overigens werkte deze prima als ie aan stond, ik heb me eens verdiept in rules schrijven, en weet dat deze goed staat ingesteld :) Lijkt me niet dattie ineens wat blocked sinds gisteravond...

[ Voor 60% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-06-2007 16:30 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Kies in het vervolg een fatsoenlijke topictitel uit :X

• _eXistenZ_
Kies jij er dan een uit die waar is ;) Ik crash niet naar de desktop. Mijn hele pc hangt gewoon met als achtergrond de wallpaper / zwart scherm.

/edit

Het is opgelost. De trick was om het spel te starten en voor het spel startte snel nog ctrl-alt-del te drukken en m al weer te killen 8)7 Door deze eenmalige reset deedtie et daarna weer gewoon... Te lijp maar et werkt iig weer.

[ Voor 45% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-06-2007 00:02 ]

Pagina: 1