Geen beeld met laptop via s-video op Panasonic SA-XR700

Pagina: 1
Acties:

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Beste lezer,

Ik heb een Panasonic SA-XR700 reciever, met daar op aangesloten een Panasonic DVD speler (via HDMI) en een Hitachi beamer (ook via HDMI). Deze opstelling werkt perfect en voor de rest geen problemen. Nu wil ik via s-video een laptop aansluiten.
Ik heb op verschillende s-video aansluitingen geprobeerd de laptop aan te sluiten (tv, aux, dvd-rec), maar telkens krijg ik alleen geluid en geen beeld. De beamer blijft zeggen dat er geen signaal is via de HDMI aansluiting. Ik weet zeker dat de laptop beeld geeft op de s-video uitgang aangezien dit geprobeerd is op een Sony Bravia TV. Daarnaast hebben we ook een video camera via S-video aangesloten en dit gaf hetzelfde probleem. Wel geluid maar geen beeld terwijl deze het ook zonder problemen op de TV deed.

Ik heb ondertussen alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar helaas zonder succes. Kan het zijn dat ik een verkeerd soort signaal aanbied via de s-video poort (maar dan zou de video camera het toch wel moeten doen lijkt me) of schakelt de reciever het beeld niet door van de s-video ingang naar de hdmi uitgang? Als ik s-video in heb, moet ik dan ook s-video uit gebruiken of hoort dit dan gewoon via de HDMI kabel naar de beamer te gaan?

Ik heb helaas zelf geen idee meer wat het zou kunnen zijn. Natuurlijk kan ik een extra lange s-video kabel trekken naar de beamer en het probleem is opgelost, maar ik wil het toch het liefste via de Panasonic laten lopen. Ik hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02 08:28
Hallo,

Het antwoord is erg simpel en deels verwerkt in jouw vraag. (Ik heb zelf dezelfde receiver).

Enkel de binnenkomende hdmi signalen worden doorgestuurd via hdmi, alle andere binnenkomende signalen dien je aan te sturen via de respectievelijke aansluitingen, je zal dus verplicht zijn om een bijkomende Kabel te trekken naar je beamer (zelfde ook met component en RGB).

Dat is eigenlijk de enige grote tegenvaller tot nu toe van deze versterker. Andere receivers in dezelfde prijsklasse hebben deze mogelijkheid meestal wel. (gelukkig heb ik hem kunnen kopen met een erg mooie korting, waardoor ik er kan mee leven)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

Jag

Ja niet elke receiver kan videosignalen converteren. Jouwes blijkbaar niet dus, wat erg jammer is want via de receiver aansluiten is idd een stuk handiger!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Helaas. Bedankt voor de reacties. Ga ik zo maar even een kabeltje kopen en trekken :).