Onderdeel ATI driver reageert niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 17:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Sinds ik mijn nieuwe pc binnen heb, heb ik last van een vervelend probleem. Op willekeurige momenten krijg ik een tekst ballon in me tray met de melding "Het bestand atimkdag reageerde niet meer en is hersteld" vervolgens wordt me beeld zwart. Na ongeveer 2 seconden komt me desktop weer in beeld. Soms dan is het daarna weer goed en kan ik weer doen wat ik wil. Maar meestal komt het in een soort loop terecht, waardoor er niks meer reageerd. Een reboot is het enige wat dan nog helpt of ctrl-alt-del.

Ik heb werkelijk geen idee wat er mis is, van google wordt ik ook niet veel wijzer en van de ATI site al helemaal niet. Google geeft 5 hits die allemaal Duits zijn (mijn Duits is net zo goed als me Chinees :P ). Ik heb al een ticket naar ATI gestuurd met het probleem, maar heb daar nog niks van gehoord, ook op hun support "area" kan ik niks over het probleem vinden.

Mijn systeem:

Intel Q6600 (stock) (max 42c onder load)
ASUS P5K Deluxe (case temp max 35c)
HIS HD 2900XT (stock) (temp geen idee)
Voeding Tagan Easycon XL 600W (12v: 12.10v 5v: 5.06v 3.3v: 3.33v onder load)
Windows Vista Ultimate 64bit
ATI Catalyst 7.5

Het probleem komt alleen in Windows voor, als ik een game aan het spelen ben dan is er niks aan de hand.

Edit:

Oops was de driver vergeten te vermelden. :P

Geluidswolk

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Welke driver heb je?
Check of je de nieuwste hebt, zorg dat deze erop staan en probeer het opnieuw.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Ik gebruik de Catalyst 7.5. :)

Geluidswolk

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En wat heb je zelf al daadwerkelijk geprobeerd? Misschien post ik nu wel een reactie en heb je dat al geprobeerd.

Verdwijder alle ATI drivers en ATI programmatuur. Daar is een programma voor. Installeer ná de reboot(s) (1 of 2x) de drivers opnieuw. Pak evt. een nieuwe download, de oude kan gebrekkig zijn om welke reden dan ook. Ik ga ook maar aannemen dat je een 64 bits versie hebt gedownload.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 21-06-2007 21:11 ]

ARME AOW’er

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Als de driver niet 64bit was geweest dan had deze niet eens geinstalleerd...

Ik zal ze eens opnieuw installeren kijken of dat effect heeft.

Geluidswolk

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Krizzie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:27:
Als de driver niet 64bit was geweest dan had deze niet eens geinstalleerd...

Ik zal ze eens opnieuw installeren kijken of dat effect heeft.
Zoiets moet je proberen vóór je een topic opent. Nofi, maar dat is het eerste waar je naar moet kijken.

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Ik kan morgen pas zeggen of het effect heeft gehad, meestal gebeurd het als de pc langere tijd niet is "gebruikt".

Maar inderdaad, had ze eerst even moet herinstalleren voor ik het topic opende. :) Mja ik was ook nieuwschierig of er misschien meer mensen last van hadden aangezien google dan wel de ATI site niks lieten zien. :)

Geluidswolk

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Topicstarter
Nope, toen ik net de schermen aandeed stond de melding er weer. Dit keer geen vervelende loop gelukkig.

Edit:

Kwam een Amazon linkje tegen op google waar iemand zegt dat het een bekend probleem is met Vista en dat de ATI drivers erg brak zijn. Hij praat alleen over de X1x00 serie en niet over de HD 2x00 serie die ik heb. Lijkt me toch vreemd als het een bekend probleem is dat ik er (bijna) niks over kan vinden. :/

[ Voor 60% gewijzigd door Krizzie op 22-06-2007 12:47 ]

Geluidswolk

Pagina: 1