Freeware voor het ontwikkelen van een site: Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
Hallo, ik ben een site aan het maken voor mijn moeder, voor haar kleuradviezen voor kleding en make-up. Ze wil graag een geanimeerde site hebben, met verschillende animaties, zoals het afwisselen van plaatjes met een mooie fade-out en het maken van een waaierachtige menubalk (die open klapt als je erop klikt). Ik probeer de site zoveel mogelijk in freeware te ontwikkelen, maar ik weet niet wat een goed programma is. Mijn ervaring met freeware is dat er zeer veel crap tussen zit.
Ik zoek:
-Een photoshopachtige voor het maken van buttons en het bewerken van plaatjes (geen the gimp, te onhandige UI)
-Een flashstudio
-Een progje waar ik alles mooi kan samenvoegen(soort dreamweaver)
Voorwaarde is natuurlijk wel dat het goed met elkaar te intergreren moet zijn. Heeft iemand goede ervaringen met een freeware programma zoals hierboven beschreven? Ik hoor het graag!
MVG

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Photoshop achtig
The GIMP. Sorry, maar dat is een prima alternatief, het kost alleen inderdaad een beetje moeite om aan te wennen. Maar dat zal je er voor over moeten hebben als je het gratis wil.
Andere optie is bijvoorbeeld een trail van Paint Shop Pro of een soortgelijk product. Ik kan geen freeware programmas bedenken, naast The GIMP, die zoveel mogelijkheden heeft.

Flashstudio
Geen ervaring mee. Ik weet niet of er freeware oplossingen voor zijn, en volgens mij zijn er geen trails meer van Flash te downloaden sinds MM is overgenomen door Adobe...

Soort Dreamweaver
Als je Office hebt dan zit er wel iets als Frontpage (of hoe heet het tegenwoordig) bij. Persoonlijk ben ik wel fan van Notepad++ maar dat is een teksteditor, en niet drag-n-drop. Verder ken ik ook geen wysiwy(wt)g programma.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Ik denk dat als je per se freeware wilt, dat je dan niet te veel hoge eisen moet stellen. Als jij Gimp niet goed genoeg vindt, dan blijft er natuurlijk weinig over.

Iets voor Flash zou ik niet weten, want ik doe nooit iets met Flash, in plaats van Dreamweaver kun je NVU gebruiken, maar je kunt natuurlijk beter een editor gebruiken om handmatig code te typen en daarvan zijn er genoeg gratis, ik gebruik daar PHP Designer voor. Want als je NVU in WYSIWYG-modus gebruikt, heb je natuurlijk niet de volledige controle over de code.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Flash heb je volgens mij niet nodig voor wat jij wil, dus dat scheelt al. HTML kun je desnoods met notepad schrijven en wat simpele plaatjes zijn met The Gimp prima te doen. Mocht je het binnen 30 dagen voor elkaar krijgen, dan kun je ook een trial van Paint Shop Pro gebruiken :)

Verwijderd

paint dot net al geprobeerd ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 15:38 ]

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
Ok, ik denk dat ik voor de photoshop-achtige gimpshop ga gebruiken: De andere weet ik nog niet, ik zal jullie suggesties eens uitproberen!
Zal ik ook nog even proberen;)
Arunia schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:52:
Volgens mij wil hij dingen als DreamWeaver niet aanschaffen of illegaal hebben.
Kan ik me overigens goed voorstellen.

paint.net is een goed alternatief voor Photoshop.
Voor dreamweaver kun je notepad gebruiken (grapje), hier heb ik geen alternatief voor.
Klopt, ik hoef geen iligale meuk. Bij wijze van expiriment wil ik kijken of ik ook een site proffesioneel kan maken met freeware. Als laatste uitvalsbasis is het leechen van proffesionele software nog mogelijk, maar ik denk dat het prima met freeware moet kunnen!

[ Voor 74% gewijzigd door d4r4h4n op 21-06-2007 15:58 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:41

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Even offtopic, meer voor mijn beeldvorming. (Waarom) maakt het uit of je een site ontwikkelt met een commerciële tool, of met freeware? Waar het uiteindelijk toch om draait is dat je een goedwerkende site hebt, die valideert en semantisch correct in mekaar steekt?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Volgens mij wil hij dingen als DreamWeaver niet aanschaffen of illegaal hebben.
Kan ik me overigens goed voorstellen.

Voor dreamweaver kun je notepad gebruiken (grapje), hier heb ik geen alternatief voor.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:59
Waarschijnlijk niet WYSIWYG genoeg, maar Aptana is open source en werkt goed met HTML en CSS (nog geen PHP, maar is ook nog maar versie 0.8). Het is gebaseerd/draait in Eclipse IDE. Anders is NVU een prima simpele editor.
En Gimpshop is inderdaad prima als je The GIMP te onoverzichtelijk vind. En anders is Paint.NET (op Windows) een prima alternatief.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Bij wijze van expiriment wil ik kijken of ik ook een site proffesioneel kan maken met freeware. Als laatste uitvalsbasis is het leechen van proffesionele software nog mogelijk, maar ik denk dat het prima met freeware moet kunnen!
Een proffessionele site is prima in elkaar te zetten met freeware. Ik draai al jaren alleen maar freeware, ook voor het ontwikkelen van proffessionele sites. Je moet er alleen de tijd in willen steken, om de (voor jou) nieuwe software onder de knie te krijgen.

Aan mij heb je verder niks denk ik...sorry... Ik gebruik zelf Gimp voor het grafische werk, en om html en php te coden gebruik ik gewoon vi
Flash doe ik nooit wat mee.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Photoshop achtig: Paint.NET al geprobeerd? Is freeware, niet bijzonder geavanceerd maar alle basic functionaliteit zit erin.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blaise schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:36:
Photoshop achtig: Paint.NET al geprobeerd? Is freeware, niet bijzonder geavanceerd maar alle basic functionaliteit zit erin.
Of je leest de draad effe ;)
Arunia schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:52:
Savantas schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:20:
En anders is Paint.NET (op Windows) een prima alternatief.

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 21-06-2007 17:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

microsoft expression is gratis en voldoet best wel voor wat je wilt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het komt uit de lengte of de breedte. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dan moet je niet teveel verwachten.

De Gimp is overigens een tool die behoorlijk wat potentie heeft, zelfde geldt voor Paint.NET (was die al genoemd :P ;))

Ik sluit af met wat wijze woorden uit onze faq:
Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy
Waar vind ik...?

Samen met de Programming, Software Engineering & Architecture, Development Tools & Environments en Graphics forums vormt Webdesign, Markup & Clientside Scripting de Devschuur, wat er op neer komt dat er allerlei creaties ontwikkeld worden. Dat betekent ook dat het niet de bedoeling is om te vragen naar kant-en-klare onderdelen voor je website, zoals polls, forums, tellers, applets en flash-menu's. Daar zijn namelijk hele sites op gericht zoals bijvoorbeeld www.hotscripts.com, en ook met zoekmachines kun je veel vinden. Webdesign, Markup & Clientside Scripting is geen verlengstuk van Google, vragen in de trant van "waar vind ik sites met..." worden dus ook niet gewaardeerd!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.