Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] De Metal-Mod

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na veel schuur en dremelwerk is het mijn 2e casemod af. Ik heb helaas geen foto's van het mod-proces kunnen maken omdat, ik toen nog geen fatsoenlijk digitaal fototoestel had (ja een webcam van 0% kwaliteit :+ )

De kast toen de verf er nog opzat :P
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/deMetalModvoorkant.jpg

voila, de verf er helemaal afgeschuurd (niet alles maar het moest naar mijn zin een beetje een slordige/roestige kast worden) :*)
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/demetalmoduit.jpg

De kast van de andere kant:
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/demetalmodzijkant2.jpg

De pc met de groene ccfl's aangezet: :>
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/demetalmodmetflits.jpg

Nog een keer maar dan zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/demetalmodzonderflits.jpg

de hardware komt uit een hp vectra VE desktop model case.
specs:
mobo: hp vei8 mobo
cpu: Intel Pentium 3 @ 500 mhz slot 1 512kb cache
videokaart: matrox agp onboard
cd-rom drives: 1x 20x Aopen cd-rom drive 1x 24x noname cd-rom drive
nic: NE2000 ISA Lan card
sound: onboard
harddisk: Maxtor 8 gb
voeding: Aopen 235 watt psu (was eerst een brakke 90watt voeding)
1x 3,5 inch floppy
ram: 128 mb sdram
modspulletjes: 2x groene ccfl's 1x cooler master fan op de cpu 1x fan in front 1x fan op hdd 1x window met sierboutjes erin gezet.

commentaar is welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 22:27 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Die groene CCFL's zijn wel mooi met dat allu. Alleen blinkt je voorkant er nu super uit, in een negatieve manier. Volgend project om daar ook een allu. frontje voor te maken?

[Edit]
Heftige hardware trouwens :D

[ Voor 10% gewijzigd door Tomfish op 21-06-2007 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:16:
Die groene CCFL's zijn wel mooi met dat allu. Alleen blinkt je voorkant er nu super uit, in een negatieve manier. Volgend project om daar ook een allu. frontje voor te maken?
het is geen alu maar staal (alu roest toch niet?). Ik ben er nog over aan het denken om de voorkant zilver te spuiten :)
[Edit]
Heftige hardware trouwens :D
was allemaal gratis :P (van een school waar m'n oom werkt) kheb nog zo'n zelfde hp kast liggen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 15:21 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Discobal Afbeeldingslocatie: http://cache2.hyvz.com/images/smilies/default/smiley_rasta.gif

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Gave unit. Maar als je er metal kast van maakt moet er natuurlijk wel een fatsoenlijke geluidskaart in })

Verwijderd

Topicstarter
Matango schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:28:
Gave unit. Maar als je er metal kast van maakt moet er natuurlijk wel een fatsoenlijke geluidskaart in })
ik gebruik hem ook als mp3 pc (dan kan je wat mooie (heavy)metal beluisteren) de kwaliteit is best wel goed eigenlijk voor onboard :*)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom heb je de window zo hoog doorgetrokken dat je de constructie waar je drives en voeding zitten zichtbaar is? Is het niet mooier dat ook gewoon superroestig te maken?

En waarom schuur je die zijkant niet op en laat je hem met dit weer een weekje buiten liggen? Dan issie zeker roestig.

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

teunos93

HM123HF.UB60

Terw_Dan schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:49:
Waarom heb je de window zo hoog doorgetrokken dat je de constructie waar je drives en voeding zitten zichtbaar is? Is het niet mooier dat ook gewoon superroestig te maken?

En waarom schuur je die zeikant niet op en laat je hem met dit weer een weekje buiten liggen? Dan issie zeker roestig.
correct me if i'm wrong: :X
ik denk wel dat ik weet waarom hij zijn window niet minder ver heeft doorgetrokken.
zoals je ziet is de afstand vanaf de bovenkant en achterkant van de case tot het raam bij boven en achterkant gelijk. dit is mooier.
ook heeft robjuhpower er nog vlammen ( in gezaagd, gedremeld) en anders moesten de vlammen ook een stukje kleiner.
en als je het wil laten roesten... je kunt ook roestverf gebruiken die we op goT al vaker hebben gezien. maar vanwege het slechte weer kan het idd nu gewoon buiten roesten.
let er wel op dat je het niet te lang laar roesten want anders heb je i.p.v. een beetje roest voor de looks een compleet doorgeroestte kast. :z
maar persoonlijk zal ik de kast zo laten en dan alleen nog at aan het frontje doen omdat dit contrast
nu nogal erg veel opvalt op een foute manier. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heb je de window zo hoog doorgetrokken dat je de constructie waar je drives en voeding zitten zichtbaar is?
ik heb graag een "groot" window. Zelf vind ik het niet lelijk dat je de voeding etc. ziet.
Is het niet mooier dat ook gewoon superroestig te maken?
buitenkant roestig, binnenkant netjes :+
En waarom schuur je die zeikant niet op en laat je hem met dit weer een weekje buiten liggen? Dan issie zeker roestig.
Te roestig hoeft voor mij ook niet. Hij moet ook wat "bling bling" blijven :)
teunos93 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:08:
[...]

correct me if i'm wrong: :X
ik denk wel dat ik weet waarom hij zijn window niet minder ver heeft doorgetrokken.
zoals je ziet is de afstand vanaf de bovenkant en achterkant van de case tot het raam bij boven en achterkant gelijk. dit is mooier.
:Y
ook heeft robjuhpower er nog vlammen ( in gezaagd, gedremeld)
gedremeld :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 16:21 ]

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:28
hé die hardware ken ik! Mijn 1e pc was zo'n bak, de pc voor deze die ik nu heb, alleen bij mij lukte windows xp er niet echt goed op :(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Terw_Dan en zijn kruistocht tegen de zichtbare drivebays! :D

Ik denk trouwens dat buiten leggen en laten roesten een tamelijk slecht idee is, staal roest van binnen namelijk door. Na een tijdje is dus het hele paneel doorgeroest en dan valt het al uit elkaar als je er maar naar kijkt.
Aluminium roest overigens ook, maar vormt daardoor een harde oxidatielaag die het oppervlak luchtdicht afsluit waardoor het van binnen niet door blijft oxideren.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Tower410 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:34:
hé die hardware ken ik! Mijn 1e pc was zo'n bak, de pc voor deze die ik nu heb, alleen bij mij lukte windows xp er niet echt goed op :(
ja, de pc voelt wat klungelig aan maar is nog best wel snel over het algemeen :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Demoniac schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:57:
[...]
Terw_Dan en zijn kruistocht tegen de zichtbare drivebays! :D
Tja, ik vind het gewoon niet mooi en vraag me daarom altijd af waarom mensen een simpel stuk metaal willen alten zien. Ik persoonlijk laat liever de hardware zien die erin hangt alsi k een window zou maken.

Verwijderd

Topicstarter
schop. het mag nu :)

Verwijderd

als je een plaat licht laat roesten, en je spuit er een vernis over, kun je hem dan wel langer bewaren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:50:
als je een plaat licht laat roesten, en je spuit er een vernis over, kun je hem dan wel langer bewaren?
ik heb er siliconen olie op gespoten er staat anti-roest op dus heb ik dat erop gespoten :)
ondertussen staat de kast weer netjes binnen en roest ie niet meer verder :P

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 10:20
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:56:
[...]

ik heb er siliconen olie op gespoten er staat anti-roest op dus heb ik dat erop gespoten :)
ondertussen staat de kast weer netjes binnen en roest ie niet meer verder :P
Hoe ziet de kast er nu uit dan? Na het roesten.

Je kunt de kast ook verven met Patina, dan krijg je ook een ouderwets, roestig effect.

Verwijderd

Topicstarter
De kast ziet er nu gewoon hetzelfde uit als op de foto's (ik heb het ook een klein beetje geschuurd zoveel roest was het ook niet :P )
Pagina: 1