Toon posts:

pvr 500 dual tunner tvkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc die perfect draait. totdat ik me dualtunner in me pci slot zet. zodra ik dan me pc aanzet krijg ik geen post ( power on self test ) en geen beeld. zodra ik deze kaart er weer uithaal werkt de pc perfect weer. tv kaart al in andere pc getest werkt prima. al een draadloze pci card op het pci slot getest werkt prima, een geluids kaart op de pci card getest werkt ok prima.

waar aan ik zat te denken is de voeding. ik heb een 600Watt voeding deze kan tot een max van 700 Watt. mischien dat deze het gewoon niet aan kan. Maar de voeding geeft geen melding d.m.v een lampje dat hij over belast is. het moederbord word van stroom voorzien d.m.v een 24polige stekker met daarnaast nog een 4punt's. er zit ok nog een 4 punt's voeding op het moederbord voor de cpu. daarnaast word de videokaart d.m.v een 6 polige stekker van stroomvoorzien. hieronder de specificatie;s van mijn pc:

Asus m2n32 Sli deluxe vista Ready
2x 1Gb DDR3200 800Mhz 2,0V cl 4
2x 250Gb samsung 8mb in Raid 7200 RPM
AMD 4600+ 2x 512KB cache Dual Core
waterkoeling van Zalman reserator 2
Igreen Voeding 700Watt
Ati 1950XT 256Mb 625Mhz GPU 1800mhz Geheugen

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Je voeding is sterk genoeg. Lijkt me eerder aan het kaartje te liggen, als ik het typenummer zo eens invoer op Google zie ik pagina's vol met boot problemen. RMA'tje dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is nieuw vanuit de fabriek gezien mijn vorige al kapot was.
videokaart kan het niet zijn zoals ik heb gelezen bij de opstart problemen op tweakers word de videokaart pas later actief na de post.. en die werkt gewoon goed zodra die dual tunner tvkaart er niet in zit.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:09:
Moederbord is nieuw vanuit de fabriek gezien mijn vorige al kapot was.
videokaart kan het niet zijn zoals ik heb gelezen bij de opstart problemen op tweakers word de videokaart pas later actief na de post.. en die werkt gewoon goed zodra die dual tunner tvkaart er niet in zit.
Heb je wel gelezen wat ik heb gezegd? Ik heb het toch niet over je moederboard of videokaart?

Zoals ik al zei, gebruik Google en ziedaar de vele boot problemen met deze specifieke tv kaart.

Verwijderd

mss detecteert hij de tv kaart als grafische kaart. heb het ook al eens voorgehad. moest in bios gewoon zetten dat hij eerst naar pci-e moest kijken voor grafische instrumenten

Verwijderd

Topicstarter
kaartje werkt perfect op een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
hij staat in de bios geselecteerd voor de pci-e als videokaart

ook de cmos jumper al verschillende keren gereset.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 16:18
De PVR500 geeft vaak IRQ-problemen op bepaalde moederborden, dat zou iets te maken hebben met de PCI-brug die ingbouwd zit op de kaart. Vaak komen daar VIA en ook NVIDIA chips op voor.
Ik ben bang dat je een ander PCI-slot moet proberen en als dat niet werkt dan gaat de kaart op jouw moederbord waarschijnlijk niet werken.

specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je al contact opgenomen met Hauppage? Dat zijn erg bereidwillige mensen hoor. Kijk anders ook eens op http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showforum=27

En ik zie dat je shift-toets stuk is en soms je . toets weigert. :( Een verzorgde post krijgt meer aandacht dan een die brak in elkaar steekt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb in de bios een IRQ op auto gezet ipv standaard aangegeven en probleem opgelost.
Pagina: 1