Toon posts:

AMD x2 = Game probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een AMD athlon 64 x2 4800+ te kopen, maar nu zit ik met een paar vragen.

Ik heb ook een laptop thuis waar een amd turion x2 1,6 ghz in zit, maar als ik daar bijvoorbeeld CoD mee speel blijft die vaak hangen (lees AI werkt niet goed). Door dan één core uit te schakelen werkt het spel weer goed.

Zou ik dezelfde problemen krijgen als ik een athlon 4800 x2 ga kopen, die dus ook twee cores heeft? Ik las in een ander topic dat mensen er met een 3800x2 wel last van hadden.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, je kunt ervan uitgaan dat als de problemen echt door de dual core komen, het met een Athlon64 X2 net zo fout zal gaan als bij een Turion X2, aangezien het bij benadering zelfde ontwerp is. Ik zelf heb er ook last van bij Civ4 (vastlopers) en CoD met mijn X2 3800+.

AMD heeft een 'driver' beschikbaar die Windows een beetje zou moeten patchen, maar iig bij Civ4 merk ik weinig verbetering. Core uit = geen probleem.

Ik hoor trouwens niet van deze problemen bij C2D, dus als je er nu al tegenaan loopt zou een C2D geen slechte keuze zijn, zeker aangezien je daarmee vaak meer bang-for-your-buck in de mainstream-segmenten krijgt momenteel.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 21-06-2007 14:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

dion_b schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:56:
Ja, je kunt ervan uitgaan dat als de problemen echt door de dual core komen, het met een Athlon64 X2 net zo fout zal gaan als bij een Turion X2, aangezien het bij benadering zelfde ontwerp is. Ik zelf heb er ook last van bij Civ4 (vastlopers) en CoD met mijn X2 3800+.

AMD heeft een 'driver' beschikbaar die Windows een beetje zou moeten patchen, maar iig bij Civ4 merk ik weinig verbetering. Core uit = geen probleem.

Ik hoor trouwens niet van deze problemen bij C2D, dus als je er nu al tegenaan loopt zou een C2D geen slechte keuze zijn, zeker aangezien je daarmee vaak meer bang-for-your-buck in de mainstream-segmenten krijgt momenteel.
Je hebt het hier over core uit. Maar gaat dat wel bij een X2, want ik heb die optie iig niet in mijn Bios (Asus m2n-e). Dus ik vraag me af of je hier niet bedoelt: het spel op 1 core zetten (affiniteit dus)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46

Cyphax

Moderator LNX
Er zijn ook wel meer spellen die slecht draaien met dual core procs. Battlefield 2 is er ook zo één, daar vind je nog wel wat topics over hier.
Ook met C2D's kan het weleens misgaan.

Battlefield 2 + CoD 2 Error

Saved by the buoyancy of citrus

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Vreemd ik heb hier een X2 4400+ en heb totaal geen problemen met wat voor spel dan ook.
Naast de reguliere windowsinstallatie heb ik het AMD stuurprogrammapakket geinstalleerd en dat loopt perfect.
Hier wordt mijn pc voornamenlijk gebruikt voor het gamen.
Zonder dit stuurprogrammapakket had ik crashes met bijvoorbeeld battlefield 2.
Wanneer ik nu tijdens het gamen op het display van mijn G15 kijk worden allebij de cores aangestuurd en zit ik in wat voor game dan ook op max 75% belasting van beide cores.

computer voor alle werkzaamheden

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Cyphax schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:00:
Er zijn ook wel meer spellen die slecht draaien met dual core procs. Battlefield 2 is er ook zo één, daar vind je nog wel wat topics over hier.
Ook met C2D's kan het weleens misgaan.

Battlefield 2 + CoD 2 Error
In tegenstelling tot de vele berichten draait BF-2 bij mij juist super op dual core. BF-1 kan er echter niet mee omgaan waarbij je de affiniteit op 1 core moet zetten.

@snake: 1 core echt uitzetten kan idd niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dion_b schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:56:
De C2D geeft aanzienlijk minder problemen. Je weet dat ik mijn X2 gedumpt heb, juist om deze problemen ;) maar de C2D heeft dat niet.
Snake schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Je hebt het hier over core uit. Maar gaat dat wel bij een X2, want ik heb die optie iig niet in mijn Bios (Asus m2n-e). Dus ik vraag me af of je hier niet bedoelt: het spel op 1 core zetten (affiniteit dus)
De Cpu affinity instellen werkte bij mij niet, ik zette altijd 1 core uit dmv de uniprocessor ACPI te installeren.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:07
Edwin van Cleef schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:03:
Vreemd ik heb hier een X2 4400+ en heb totaal geen problemen met wat voor spel dan ook.
Naast de reguliere windowsinstallatie heb ik het AMD stuurprogrammapakket geinstalleerd en dat loopt perfect.
Hier wordt mijn pc voornamenlijk gebruikt voor het gamen.
Zonder dit stuurprogrammapakket had ik crashes met bijvoorbeeld battlefield 2.
Wanneer ik nu tijdens het gamen op het display van mijn G15 kijk worden allebij de cores aangestuurd en zit ik in wat voor game dan ook op max 75% belasting van beide cores.
Bij BF2 heb ik wel problemen met de dualcore cpu die ik heb ( AMD 4400+ ). Wanneer ik 1 core niet uitschakel (d.m.v. affinity toewijzen enkel aan core 1) krijg ik na ongeveer 5 seconden een 'we lost the connection with the server' melding.

Hiervoor zijn tools te krijgen (automatisch affinity toewijzen aan bepaalde apps), waarmee je van dit soort gezeik af bent. Helaas gebruik je dan niet meer de volledige capaciteit van je cpu, maar dat maakt verder weinig uit :+

Verwijderd

@ Terw Dan....

Ik heb hier 2 X2 machines staan bij allebei absoluut geen problemen met dualcore. Tevens staan er 2 C2D pc's. Bij allemaal geen problemen met spellen. COH, BFME, Battlefield whatever

Ik snap echt niet waar jullie die problemen vandaan halen dat spellen zouden crashen ed door de dualcore...

Is echt een driverprobleem van die pc's. Het is echt nergens op gebaseerd |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:47:
@ Terw Dan....

Ik heb hier 2 X2 machines staan bij allebei absoluut geen problemen met dualcore. Tevens staan er 2 C2D pc's. Bij allemaal geen problemen met spellen. COH, BFME, Battlefield whatever
Bij mij liep het anders zwaar vast of extreem traag, ook al had ik de patches van AMD geinstalleerd en dat soort dingen. Ik heb zelfs windows XP geprobeerd omdat ik dacht dat het mogelijk een issie met win2000 was. Het feit is gewoon dat het als singlecore beter draaide dan als dualcore.
Ik snap echt niet waar jullie die problemen vandaan halen dat spellen zouden crashen ed door de dualcore...
Omdat games daadwerkelijk op hun plaat gaan, en AMD heeft er patches voor geschreven in de vorm van een dualcore optimizer, dus er zit vast iets fout.
Is echt een driverprobleem van die pc's. Het is echt nergens op gebaseerd |:(
Dat slaat nergens op. Er zijn wel degelijk configs waarbij het niet goed loopt, anders hoorde je er ook niet zoveel over.
Die X2 van mij presteerde gewoon niet goed en dat kan echt geen driver probleem zijn. Waarschijnlijker een compatibility issue met chipset en/of support voor multicores door dat ding.

Verwijderd

hmm is wel raar,ik heb hier een budget systeem draaien een asrock bordje 1g gehuegen en een 3600+x2 maar nergens problemen mee zelf niet met games bf2 niet cod niet niks

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 04:37

rCk

Hier hetzelfde racer, kijk mijn specs maar ook een X2 3800+

Verwijderd

Ik heb ook veel problemen gekend met mijn AMD 3800+ X2. Vooral de game Flatout 2 maar ook Battlefield 2, ook connectie problemen en vreemde foutmeldingen e.d. Door de AMD Dual Core optimizer te installeren waren alle problemen verdwenen!

Als ik deze vergeet na een windows installatie dan heb ik echt problemen met gamen... Bijvoorbeeld tijdens/na een lan party een week problemen met je pc te hebben en er dan achter komen dat je de dual core optimizer niet geinstalleerd hebt.... :(

Hij is hier te downloaden (gewoon vanaf de AMD website):
http://www.amd.com/us-en/..._type/utilities/Setup.exe

Ik hoop dat het voor jullie ook werkt!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Yep die dual core optimizer werkt zeker. Heb het ook gehad.. die problemen.

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 09:29

Sinester

Game Guru

ik snap al die dual core problemen niet hoor.

was van een 4000+ naar een 4800+ gegaan, en ik heb nog helemaal geen problemen mee gemaakt
ik speel CoD2 - HL2 - Oblivion - SupCom en nog een handjevol oudere games.

alles loopt beter dan voorheen dus voor mij was het een leuke laatste upgrade voor me s939 systeempje

Hello there

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

gideon82 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:30:
[...]

Bij BF2 heb ik wel problemen met de dualcore cpu die ik heb ( AMD 4400+ ). Wanneer ik 1 core niet uitschakel (d.m.v. affinity toewijzen enkel aan core 1) krijg ik na ongeveer 5 seconden een 'we lost the connection with the server' melding.

Hiervoor zijn tools te krijgen (automatisch affinity toewijzen aan bepaalde apps), waarmee je van dit soort gezeik af bent. Helaas gebruik je dan niet meer de volledige capaciteit van je cpu, maar dat maakt verder weinig uit :+
Blijf het vreemd vinden zie mijn systeemspecs onder in mijn sig.
Ik ben er geen voorstander van teveel extra software te installeren als 'tweaktool' om mijn systeem vlekkeloos te laten draaien of het idee te hebben hierover.
ik heb een kale volledig gepatchte windows xp installatie en als toevoeging die tool (driver) van amd.
Er is niet 1 game welke problemen geeft hier en ik heb echt niet de werking van de core veranderd om dit te veranderen.
Het connectionlostprobleem heb ik dus opgelost met dat programma van amd en heb verder niets veranderd aan de instellingen.
Kwestie van installeren en draaien dus.

computer voor alle werkzaamheden

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
Dit wordt meer een discussie dan een oplossing voor een probleem zoeken. En de reacties van: 'ja, bij mij werkt alles wel goed, dus wat zeur je nou', zijn natuurlijk ook niet echt behulpzaam. En dat betekend al helemaal niet dat andere mensen er geen last van kunnen hebben; misschien is het wel een combinatie van dual core met bijvoorbeeld een specifieke videokaart of moederbord, of misschien zelfs een bepaalde versie van windows of zo dat dit probleem veroorzaakt.
Maar ja, nu ben ik zelf ook al of-topic bezig. >:)

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Bij mij werkt t ook zonder problemen... alhoewel ik XP x64 draai, misschien een issue met 32bit OS'en? Als dit probleem ook soms voorkomt met de C2D, dan zou t in ieder geval niet aan AMD liggen lijkt me.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb met Fear Extraction Point het probleem dat ie niet echt goed met 2 cores overweg kan ! Met 1 core gaat het helemaal perfect !

@ X2 3800+ @ 2.60 Ghz

[ Voor 8% gewijzigd door CDAAbeltje op 23-06-2007 00:04 ]

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Raar mijn broer en ik hebben allebij een Athlon X2 5600+, en mn broer draaid Fear flekkeloos, zonder maar één vastloper in de hele dag,

Ik speel battlefield, ook geen problemen maar soms heb ik wel dat hij terug naar descop schiet maar das weer zo'n Bug van Bf 2142 slef :(

Maar verde rheb ik noggeen één core hoeve uitschakelen voor het goed late werken van Games :s

Bij de reactie bove mij, ik denk da het door je overclock komt, chek je temps is.

[ Voor 10% gewijzigd door rickyy op 23-06-2007 00:11 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

rickyy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:10:
Raar mijn broer en ik hebben allebij een Athlon X2 5600+, en mn broer draaid Fear flekkeloos, zonder maar één vastloper in de hele dag,

Ik speel battlefield, ook geen problemen maar soms heb ik wel dat hij terug naar descop schiet maar das weer zo'n Bug van Bf 2142 slef :(

Maar verde rheb ik noggeen één core hoeve uitschakelen voor het goed late werken van Games :s

Bij de reactie bove mij, ik denk da het door je overclock komt, chek je temps is.
Komt niet door de overclock ! Ieder spel kan ik gewoon op 2 Cores draaien ! Geen probleem ! Alleen Fear Extraction Point loopt te rotzooien !

Temps zijn helemaal in orde ! Ook daar ligt het dus niet aan !

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 03:19
Ik heb hier helemaal geen problemen met Battlefield en Call of Duty 2 hoor. Ik draai een AMD Athlon 4800+ X2. Ik moet er wel bij zeggen dat ik Windows Vista gebruik, misschien ligt het probleem bij XP.

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het niet verstandiger een algemeen topic voor dit probleem aan te maken om eens te kijken hoe het nu kan dat er zo'n grote groep mensen is die met problemen kampt? Je hoort het inderdaad wel het meeste van Athlon X2 gebruikers en vrijwel niet van C2D gebruikers. Dus op het z'n minst het processorontwerp heeft wel wat met het probleem te maken.

Maar voor hetzelfde geldt zijn het gewoon bepaalde chipsets voor AMD processors die roet in het eten gooien. Als mensen die wel of geen problemen hebben nu eens wat preciezere systeemspecs geven (en dan bedoel ik met name het type moederbord, chipset daarop, en de BIOS-versie) dan komen we misschien nog ergens.

Het is oerigens niet de bedoeling dat het een opsomtopic wordt, maar geef ook even aan wat je allemaal geprobeerd hebt om het probleem weg te krijgen indien je problemen hebt of had, en of het probleem minder is geworden. Daarnaast is het natuurlijk makkelijk om te weten met welk besturingssysteem, applicatie of game je precies problemen hebt.

Tesla Model Y RWD (2024)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Denk dat je eerder bij de combi mobo+geheugen+cpu+voeding moet gaan zoeken ipv bij de cpu. Of zelfs bij de software of drivers.

Veel problemen komen omdat mensen zelf hun systeem samen stellen en zo niet 100% alles goed hebben ingesteld of gewoon weg niet 100% compatible is.

Het ligt echt niet aan de cpu, anders zou iedereen er last van moeten hebben met een X2 en er is maar een handje vol die problemen heeft. Bij 99% werk het gewoon zoals het hoord, dus cpu kan je uitsluiten

BF2 draait hier erg goed beter dan op mijn 3.0Ghz SD core. Had alleen dat het geluid bij CS:S twee keer zo snel ging. :P maar dat was weg naar de AMD Dual Core optimizer instal.

Denk dat de mensen met problemen eerst hun systeem een grondig moeten testen met stress prime. En dan echt 20-24 uur, en dan tegelijk hun ram flink stress.

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 04-07-2007 12:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even een update:

Heb voor het eerst sinds ik de AMD dual core patch gedraaid CoD2 geinstalleerd en nergens meer problemen van. Maar Civ4 blijft crashen...

En dit is WinXP

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 04-07-2007 13:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1