vaste cat kabel

Pagina: 1
Acties:

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20
In een hotel is bedraad en draadloss internet op de kamers. Wil je bedraad kunnen internetten dan moet je natuurlijk een cat kabel hebben tussen je laptop en je WDC. Zijn er mooie oplossingen op de markt die voorkomen dat het hotel elke keer een nieuw kabeltje moet bestellen/neerleggen/betalen?

"Timmer die kabel maar vast" of "Lijm die cat kabel vast in de WCD" vallen al af.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Klanten een eigen kabel laten meenemen?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:29
Normaal gesproken heb je als notebookgebruiker zelf een kabeltje bij je lijkt mij. Wat je als hotel nog kunt doen is bij de receptie kabels uitdelen. Die moet je dan natuurlijk bij het uitchecken weer netjes teruggeven.

omniscale.nl

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-03 15:30
-edit- :{ -l-e-z-e-n-

[ Voor 93% gewijzigd door Keiichi op 21-06-2007 14:34 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Sosabowski
Felixje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:32:
Klanten een eigen kabel laten meenemen?
Nee lekker, dat is service.
posttoast schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:32:
Normaal gesproken heb je als notebookgebruiker zelf een kabeltje bij je lijkt mij. Wat je als hotel nog kunt doen is bij de receptie kabels uitdelen. Die moet je dan natuurlijk bij het uitchecken weer netjes teruggeven.
De receptie heeft wel wat beters te doen dan elke klant vragen of hij een laptop heeft en of hij gebruik wil maken van het internet en zodan, of hij misschien een kabeltje wil lenen?

Ik zoek meer iets als een WCD met een opgerold cat kabeltje erin. Alleen geen idee of dat bestaat.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41
Om hoeveel meter gaat het?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 19:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

"Timmer die kabel maar vast" of "Lijm die cat kabel vast in de WCD" vallen al af.
Waarom? Denk dat het wel een goedkopere oplossing is dan een speciale WDC. :) Daarnaast vind ik het idee van een kabel ophalen bij de receptie ook niet slecht. Waarom moet de receptie er bij elke klant om vragen? Als een klant een kabel nodig heeft vraagt deze daar zelf wel om, en anders zet je een bordje neer bij de receptie.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Sosabowski
De WDC zit net boven het buro dus alles tussen 1 en 2 meter is goed.
--MeAngry-- schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:40:
Waarom? Denk dat het wel een goedkopere oplossing is dan een speciale WDC. :) Daarnaast vind ik het idee van een kabel ophalen bij de receptie ook niet slecht. Waarom moet de receptie er bij elke klant om vragen? Als een klant een kabel nodig heeft vraagt deze daar zelf wel om, en anders zet je een bordje neer bij de receptie.
Het is meer hotel dan jeugdherberg. Kan me niet voorstellen dat er geen mooie nette oplossing voor is.

[ Voor 80% gewijzigd door Sosabowski op 21-06-2007 14:43 ]

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58

Verwijderd

Je kunt toch in de brochure over het internet op de kamer zetten dat voor bedraad internet een kabel nodig is en dat eventuele kabels te koop zijn bij de receptie/aan de bar/in de hotel shop?

Dan verkoop je die kabels gewoon tegen kostprijs, dan zal de klant niet zeveren want hij heeft voortaan een mooi kabeltje bij en het kost je verder niets.

Je kan klanten dan zelfs nog de keuze geven tussen 1.5m kabel en 3m kabel bijvoorbeeld.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:56
Borg van €2 per kabel vragen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Sosabowski
Voor het bedrag dat men betaald moet het gewoon goed zijn. Dat soort mensen wil niet eens de moeite doen om naar de receptie te lopen voor een kabeltje. Of borg betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sosabowski op 21-06-2007 14:46 ]

Verwijderd

Als je toch al zoveel geld vraagt wat boeit het dan?

Koop gewoon die kabels per 1000 of 10000 in, dan kost het geen drol meer.

Ze nemen vast wel meer mee wat ze eigenlijk niet mee zouden moeten nemen toch? De housekeeping kan dat gewoon tijdens het schoonmaken vervangen waar nodig.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:47:
Als je toch al zoveel geld vraagt wat boeit het dan?
With him.

Als alternatief zou je de vraag nog aan een 'kabelboer' voor kunnen leggen, er is vast wel een kabel waar aan 1 kant een huls die op slot kan aan zit

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:41
Ik zou als hotel zijnde echt niet de moeite doen om standaard op de kamers een kabel neer te leggen.
Verkopen of met borg bij de balie en aangeven dat de klant het ook zelf mee mag nemen.
Is dat nu echt zo'n giga probleem dat de klant dan niet naar je hotel komt? Lijkt me echt sterk.
Daarnaast hebben de meeste laptops wel wifi, dus zou je een oplossing gaan verzinnen voor die paar mensen die geen wifi hebben of hun thuis pc mee sleuren.

Met bovenstaande (verkoop of met borg) kom je de klant echt al voldoende tegemoet. Zolang je de mogelijkheden maar in de brochure zet.

• NjedVet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 15:46
Misschien is dit iets voor je: http://www.rdm.com/cmStreamDown/54809/type.pdf

Kijk vooral even naar Plug Guard en naar Patch guard. Uiteraard is het met veel geweld of een beetje gepiel waarschijnlijk wel los te halen, maar het voorkomt toch dat mensen het uit gemak meenemen... ;)

Verwijderd

Misschien zijn deze Cepex Datacontactdozen iets voor jou?

• Sosabowski
NjedVet schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:54:
Misschien is dit iets voor je: http://www.rdm.com/cmStreamDown/54809/type.pdf

Kijk vooral even naar Plug Guard en naar Patch guard. Uiteraard is het met veel geweld of een beetje gepiel waarschijnlijk wel los te halen, maar het voorkomt toch dat mensen het uit gemak meenemen... ;)
Zoiets zocht ik. Hartelijk dank, ik ga eens contact opnemen met de fabrikant.
Arunia schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:00:
Met bovenstaande (verkoop of met borg) kom je de klant echt al voldoende tegemoet. Zolang je de mogelijkheden maar in de brochure zet.
Daar maak je de denkfout. In een goed hotel moet alles intiutief zijn. Bediening van tv, airco, verlichting, internet enz. Mensen moeten niet eerst een handleiding doorlezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sosabowski op 22-06-2007 11:20 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kabel kostte me laatst in de winkel 17,5 cent per meter.
Stekkertjes met zo'n leuk stukje plastic erbij kostten 40 cent per stuk.

Verkoop gewoon voor 2 euro een eind kabel aan de klant?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1