bekabeld naar draadloos delen

Pagina: 1
Acties:

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 15:14
We hebben hier thuis een draadloze router, maar dat signaal is niet sterk genoeg om tot de zolder te komen, dus hebben we een tijd geleden al een kabel getrokken naar de zolder, nou heb ik een laptop erbij, die ook op zolder wordt gebruikt, en die heeft natuurlijk ook geen goede verbinding, dus wilde ik weten of mogelijk is om in de computer die met kabel verbonden is een draadloze netwerkkaart te bouwen, en daar vervolgens een verbinding mee te delen, zodat ik toch draadloos kan internetten. Dus:

Router ---> Computer -- draadloos --> Laptop

Iemand?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 16:25
google? GoT? FAQ?

you had me at EHLO

• lennartkocken
dus het móet kunnen? want ik vind alleen (crossed) kabel verbindingen

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-03 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Ja het moet kunnen. Je pc kan zelfs ook draadloos internetten als je wilt.
Ik zal je een Tip geven: AP (access point) zoek daar maar eens wat info over.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Gooi gewoon een goedkoop switchje op de zolder. Daarmee kan je bijna oneindig veel (bedrade) computers op je zolder neerzetten.

Wat jij anders wil kan wel maar kan ik van harte afraden. Niet alleen doordat de 'routende' computer (op zolder) dan altijd aan moet staan, maar vooral omdat het een giga brak systeem gaat worden wat het vaker niet dan wel doet.

Je kan ook evt twee WLAN accesspoints koppelen, maar dat is vaak wel weer een moeilijke en duur(dere) grap..

succes :)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 21:48

iMars

Full time prutser

code:
1
2
Router (beneden) ---> Router draadloos (boven) ---> Computer
                                          |---> Laptop

Even een een goedkoop draadloze router/accespoint ertussen zetten.

Koop hier mijn P1 reader :)

• DarkSide

DarkSide

j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:17:
Je kan ook evt twee WLAN accesspoints koppelen, maar dat is vaak wel weer een moeilijke en duur(dere) grap..

succes :)
Hij kan dus gewoon de draad die nu naar boven loopt, uit zijn pc halen. En in 1 AP zetten.
En dan is de bovenverdieping draadloos bereikbaar. Je hoeft dus geen 2 AP's te hebben.
Zo heb ik het ook gedaan. Mijn router/AP beneden heeft ook geen goed bereik boven.
Dus boven extra AP-tje en voila hele huis draadloos beschikbaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ja kan wel, maar weet niet of dat op het zelfde SSID ook goed gaat komen...
En mijn 5-euro-switch-oplossing is nog goedkoper :P

• lennartkocken
We hebben een 11mbps routertje, en deze laptop moet 54 aankunnen, is het dan slim om er een op zolder neer te zetten, en een op de plaats waar-ie al stond?

• DarkSide

DarkSide

j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:29:
Ja kan wel, maar weet niet of dat op het zelfde SSID ook goed gaat komen...
En mijn 5-euro-switch-oplossing is nog goedkoper :P
Zelfde SSID komt goed. En jouw oplossing is idd goedkoper. Maar ik las dat de TS draadloos wou internetten. En dan is jouw oplossing niet wat hij bedoelt.

Dus is het noodzakelijk dat het draadloos is of niet.....is de vraag?

[ Voor 20% gewijzigd door DarkSide op 21-06-2007 14:33 ]

• lennartkocken
DarkSide schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:33:
[...]

Zelfde SSID komt goed. En jouw oplossing is idd goedkoper. Maar ik las dat de TS draadloos wou internetten. En dan is jouw oplossing niet wat hij bedoelt.

Dus is het noodzakelijk dat het draadloos is of niet.....is de vraag?
noodzakelijk niet, maar wel heel fijn ;)

En aangezien ik alle hardware toch al heb, wil ik 'r wel gebruik van maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door lennartkocken op 21-06-2007 15:11 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
lennartkocken schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:30:
We hebben een 11mbps routertje, en deze laptop moet 54 aankunnen, is het dan slim om er een op zolder neer te zetten, en een op de plaats waar-ie al stond?
Als je alleen boven gebruik wilt maken van 54 mbps dan kan je volstaan met een draadloze router boven (bijvoorbeeld de linksys wrt54gl is een goede). Je doet dan de UTP kabel die nu achter in de computer zit in de lan1 poort van de router (dus niet in de wan) en de computer in lan2, vervolgens geef je de router een vast ip-adres. Dan kun je met de pc bedraad en met je laptop draadloos internetten

Wil je beneden ook van 54 mbps gebruik maken, dan moet je beneden ook een 802.11g router plaatsen (zet hier dan ook een wrt54gl neer voor het gemak). Deze configureer je gewoon als router dus de kabel van het modem in de wan poort. De kabel naar zolder (en ook die naar eventuele andere pc's in huis in de lan poorten). Dan is ook via deze router draadloos internet mogelijk. Als je ze beide bhetzelfde SSID geeft zal je laptop overal het sterkste signaal zoeken
Pagina: 1