problemen met voodoo3 3000

Pagina: 1
Acties:

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb de laatste paar dagen last van een vreemd probleem. Als de computer een tijdje heeft aangestaan verschijnen er op het scherm allemaal rare roze pixels, en witte lijnen, en het worden er steeds meer. Op een gegeven moment valt dan het hele scherm weg, en blijven er nog wat rare strepen, waarin je nog vaag de desktop kan herkennen, over.

De videokaart waar het hier om gaat is een 3DFX Voodoo3 3000, en hij is NIET overgeklokt. Ik dacht in eerste instantie dat het om een warmteprobleem ging, het probleem wordt immers steeds erger met het verlopen van de tijd. Maar alle ventilators in de kast doen het nog. Nu heb ik met de voodoo3 OC-utility even de kloksnelheid teruggebracht van de default 166 MHz naar 120 MHz en het vreemde is dat het probleem dan wel minder wordt, maar het is er nog steeds.

Nog een saillant detail: een paar maanden terug hadden we ook al problemen met onze videokaart (dus ook een voodoo3 3000), toen was het beeld opeens helemaal brak en distorted. Je zag dus ook allemaal rare strepen en pixels. Maar in dit geval gebeurde dat dus meteen bij het opstarten en niet pas na verloop van tijd. We hebben toen een nieuwe opgestuurd gekregen (dat is dus de kaart die er nu in zit) en het probleem was verholpen. Tot nu dus..... |:( :(

Zou deze videokaart nu ook al brak zijn? Of ligt het misschien aan het moederbord dat die grafische kaart (AGP poort) een beetje aan het overdriven is ofzo... Ik vind het maar vreemd. Ik wil zowiezo wel een nieuwe betere videokaart kopen, maar dan moet ik wel weten of het bijvoorbeeld niet aan het moederbord ligt.

Kortom... is er hier iemand die een vermoeden heeft wat hier het probleem is? Bij voorbaat dank.

Mazzel,
Marc

jaja, het is toch wat...

Verwijderd

Hoe hoog staat je agp poort(Mhz)?
En wat voor systeem heb je?
Mijn agp poort draait op 93Mhz zonder problemen met 't kaartje en die is wel opgeklokt...>:)

• El Marcos
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Topicstarter
Terryman:
> Hoe hoog staat je agp poort(Mhz)?
> En wat voor systeem heb je?

P3-550. Ik weet niet wat voor moederbord erin zit helaas.
Het enige wat ik betreffende AGP kan instellen in het bios is de aperture size, deze kan of op 64 mb of op 256 mb.
Hij stond op 64 mb, ik heb hem nu net op 256 mb gezet en het lijkt nu opgelost te zijn.... :? vaag... maar ja, daarvoor moet ik nog effe iets langer testen.

Mazzel,
Marc

jaja, het is toch wat...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb wel es lang geleden verkeerd geheugen op een videokaartje gezet (in de tijd dat je je videokaart nog kon upgraden van 1 maar 2 MB :7) toen kreeg ik ook van die rare roze/paarse lijntjes en verstoord beeld. Misschien is er dus wel iets kapot aan je kaart.
Probeer anders de drivers overnieuw te installeren.. al vraag ik me af of dat helpt..
Als dat ook niet helpt probeer hem in een andere PC..

• El Marcos
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Topicstarter
Ja het probleem is er dus nog steeds. :'(:'(

Ik heb hem nu op 120 MHz staan en dan draait ie enigszins stabiel, maar hoger moet ik niet proberen.... |:(

Het ligt iig niet aan de drivers, want je ziet de artifacts ook al in het splashscreen bij het booten. Ik moet 'm dus maar effe ergens anders uitproberen... er zit gelukkig nog garantie op die kaart (3 jaar garantie >:))...

jaja, het is toch wat...

Verwijderd

Met SiSoft's Sandra kan je dus je instellingen aflezen. Je kan met dat proggie ook zien wat er eventueel mis is met je V3 d.m.v tips die je krijgt... Ikzelf denk dat je em beter om kan ruilen voor een nieuwe, je hebt uiteindelijk die garantie nie voor nix!:? Verder weet ik 't ook nie wat ernog meer mis kan zijn... Suc68-)
Pagina: 1