[XP] CD-rom en usb locken met password?*

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Tis alweer een tijdje geleden dat ik hier was maar het was niet meer nodig. Tot nu.

Situatie:
Ik draai bij een radio station en we hebben een dag en een nacht pc. Het draait om de dag pc. Het is een winxp machine met als dj programma zara radio. Aan 1 van de usb poorten hangt een externe harde schijf met alle muziek. Er is maar 1 gebruiker gemaakt en aangezien deze wordt gevuld tijdens een programma is het niet handig om tussen gebruikers te switchen.

Nu is het zo dat ik deze samen met de programmaleider vul en dus ook alles op een aparte manier tag. Bijvoorbeeld: Henk Damen - Tis te mooi om waar te wezen. Nu wordt er steeds in de computer dingen bij gezet die zijn zo getiteld: HENK DAMEN - TIS TE MOOI OM WAAR TE WEZEN. Dit willen wij niet. Nu is het de vraag is het mogelijk om de usb poort die wordt gebruikt om bij te vullen en de beide cd-rom drives te locken doormiddel van een programmaatje of is dat al mogelijk in windows zelf? En dat er alleen doormiddel van een password gebruik gemaakt kan worden van de betreffende drive.

P.s. mocht deze verkeerd staan mijn excuses maar hoofdzakelijk zou het, het makkelijkst zijn in windows.

[ Voor 0% gewijzigd door vuurfreter op 21-06-2007 13:51 . Reden: titel ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je windows vista gebruikt kan je hier uitgebreide mogelijkheden voor terugvinden in de nieuwe group policies :) Maar dan zal je wel met runas moeten gaan werken....
Opvoeden van de gebruikers is bij dit soort dingen vaak een veel betere oplossing. Als er slechts één gebruiker is, zal deze administrator zijn, en dus altijd alle aangebrachte beperkingen kunnen omzeilen, op wat voor manier dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 21-06-2007 13:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vuurfreter
Er staat winxp ;) titel maar ook even gefixt sorry :$
Is er geen manier om het met een programmaatje te doen ofzo?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
vuurfreter schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:52:
Er staat winxp ;) titel maar ook even gefixt sorry :$
Is er geen manier om het met een programmaatje te doen ofzo?
Ik zag het toen ik al op verzenden had geklikt, en heb XP in de titel gezet :P

Zou geen programmatje weten, maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet bestaat :P

Mijn spoorwegfotografie

• vuurfreter
Ok in ieder geval bedankt hopelijk heeft iemand anders wel een oplossing. Maar wat je zei van de gebruikers opvoeden wordt lastig. De programmaleider heeft het aleens gecommuniceerd maar daar hebben ze geen oren naar :(

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
DeviceLock® : flash demo
Using endpoint device security solution called DeviceLock®, network administrators can lock out unauthorized users from USB and FireWire devices, WiFi and Bluetooth adapters, CD-Rom and floppy drives, serial and parallel ports and many other plug-and-play devices
Prijs valt ook mee, 31 euro..

[ Voor 12% gewijzigd door Occy74 op 21-06-2007 13:59 ]

Systeem Specs

• vuurfreter
Dankje. Maar ik weet niet of er geld beschikbaar voor is. vandaar dat ik dacht aan een wat simpelere oplossing.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zou ik een kosten-baten analyse maken, want als dit je werk aanzienlijk kan verkorten (uren minder dingen hernoemen enzo) heb je die 31 euro er zo uit :P

Mijn spoorwegfotografie

• vuurfreter
We hebben inmiddels een programmaatje gedownload (proefversie) om even te testen of het werkt. Zo ja gaan we het kopen. Zo nee zoeken we verder.

Een andere vraag staat even in een ander topic.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:51

sanzut

It's always christmas time

mssn handig om te vertellen wel programma, voor het archief als mensen ooit iets soortgelijks zoeken
Pagina: 1