Toon posts:

Spontane lockups/reboots/halts/blank screens!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen last van spontane lockups/reboots/halts/blank screens. Aangezien ik d8 dat mijn winblows gaar was heb ik ff mijn harde schijf geformatteerd maar dat bleek het niet te zijn. Ook heb ik al een nieuwe bios in mijn mobo geflashed, nieuwe 4 in 1 drivers gepakt (4.28a heb ik nu), nieuwe videodrivers Detonator 6.5, nieuwe SCSI driver Tekram 3.03 enz enz. Dat mag niet baten, op willekeurige punten crasht mijn WinME. Mijn systeem is niet overgeklokt, ik heb ook het voltage op de CPU eens verhoogd naar 1.8V enz enz maar ook dat is het niet. Ook de koeling is OK.

Mijn systeem:
MSI K7T Pro2a
Athlon 900
Red cooler
256MB Micro Q PC133 mem cas3 (loopt op cas2)
Powercolor Geforce 2MX met tvout
Tekram DC395U SCSi kaart
SB Live 1024 player (liveware 2.0)
3Com 3c905B TX NIC
Dynalink 128pph+ ISDN kaart
IBM 20GB HDD 7200 rpm ATA66
IBM 9GB HDD 7200 rpm ATA33 (secundary)
Aopen 36x CDROm
Plextor 40x scsi cdrom
Plextor 12x/10x/32x scsi writer
en dan een fdd :) (en printer enzo natuurlijk)

vaak doet het probleem zich voor ondet het writen met Nero (cd gaat iedere keer op hetzelfde punt mis, dan komt een zulke error voor) maar ook met andere dingen... als ik in C aan het devven krijg ik opeens zwart beeld met wat rooie puntjes bovenin enz enz... egg geen patroon in te bedenken.

Het rare is: did systeem heeft met deze drivers stabiel gelopen (een maand ofzow aan een stuk)... er is dus zowel software als hardwarematig nix aan veranderd...

Pleasseeeeee...

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Dat klinkt als een memory probleem... zet je memory eens terug naar cas3 of zo..

aAarGhh

Verwijderd

Helemaal mee eens. En als dat niet helpt zou ik er eens (als je er tenminste meer als één module in hebt zitten) ze er ff om beurten uithalen. Ff wisselen tussen geheugenbanken en zo. Kijken of dat verschil maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik proberen ja, maar ik denk niet dat dat het is.
Waarom? Ik heb een Linux memory test op diskette... je boot met die disk en die gaat zeeeeeer uitgebreid je mem testen. Daar blijkt dan nix mis mee te zijn.

Ohja, toevoeging: bijna iedere keer als ik een cdtje aan het branden ben onder welk fikprogramma dan ook krijg ik een zwart beeld! Schrijver stopt met schrijven, monitor led blijft on (niet standby dus) en dat was het dan... nix reageert meer :(

Enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja wat gek genoeg is: als ik een simulatie write doe dan gaat het wel goed (tenminste... 2x geprobeerd en het ging 2x goed...)

Verwijderd

Eh ben geen ervaren gebruiker(nog niet) maar ik lees nogal wat over voedingen die tekort schieten en over goedkopere(slechtere) voedingen....maar dat zal het vast niet zijn.

Enne ik heb iets gelezen over iemand die ook vreemde problemen had met zijn NIC....heeft de kaart in pci slot 5(geen gedeelde irq) gezet en de problemen waren over. zie de onoficieele kt7 site.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding lijkt het me niet te zijn.... die voeding heb ik al een maandje of 7 a 8 en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad voor zover mij bekend is...

Met mijn NIC heb ik geen problemen.... en ik vraag me af of mijn SCSI kaart eigenlijk wel een probleem heeft!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
even dit topic omhoog, ik heb namelijk sinds een paar weken zelfde probleem, dacht aan win2k, maar win98 nu ook al paar keer opnieuw gedaan, en altijd als ik cd wil bakken reboote ie :(

zelfs op orginele snelheid...
Pagina: 1