Toon posts:

[ASP.NET] Vanuit .NET1.1, .NET2.0 aanroepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Momenteel ben ik bezig met een programma te schrijven voor een CRM applicatie. Een CRM-applicatie bestaat uit .ASPX pagina's gebaseerd op .NET1.1; Ik heb nu een externe applicatie geschreven die werkt op de .NET2.0.

Doordat ik nu probeer vanuit CRM (met een knop) een .NET2.0 pagina aan te spreken werkt mijn code niet. Als ik de code (class library .Dll) probeer met een windows-applicatie (importeren van .dll reference), werkt dit zonder probleem en wordt alles netjes naar een .txt file geschreven.

Maar nu moet ik dus een "Webservice" ofzo maken die dit ook doet.. Maar als ik dit wil oproepen via CRM (via custom made button) heeft dit een error ..

Is er geen mogelijkheid om vanuit een .NET1.1 Pagina een .NET2.0 op te roepen ?? Of hoe kan je bijv. een applicatie schrijven in .NET1.1 :s Want met mijn Visual Studio 2005 kan ik enkel .NET2.0 schrijven..

Hopelijk snappen jullie ongeveer wat ik wil zeggen .. Hieronder ziet u de foutmelding als ik tracht de pagina aan te spreken vanuit een .NET1.1 .aspx Pagina :)

Mijn Foutmelding als ik de map in IIS op .NET2.0 instel (het is een .NET2.0 applicatie):
code:
1
2
3
4
Server Application Unavailable 
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable.  Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request. 

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.

Mijn Foutmelding als ik de map in IIS op .NET1.1 instel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Server Error in '/crmtest' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Parser Error 
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately. 

Parser Error Message: Could not load the assembly 'App_Web_ef1nkuej'. Make sure that it is compiled before accessing the page.

Source Error: 

Line 1:  <%@ page language="C#" autoeventwireup="true" inherits="Default2, App_Web_ef1nkuej" %>
Line 2:  
Line 3:  <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Source File: c:\inetpub\wwwroot\crmtest\Default2.aspx    Line: 1 

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2300; ASP.NET Version:1.1.4322.2300

Mvg,
Frederic

PS: Hopelijk staat mijn vraag hier juist ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 13:22 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Helemaal begrijpen doe ik het niet, zeker niet wat betreft het windows-app. gedeelte.
Hoe is de boel gehost? Ik weet uit ervaring dat .NET 1.1 en .NET 2.0 niet echt lekker door elkaar werkt.

Kan je de .NET 1.1 niet omzetten naar .NET 2.0?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Topicstarter
MrSleeves schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:21:
Helemaal begrijpen doe ik het niet, zeker niet wat betreft het windows-app. gedeelte.
Hoe is de boel gehost? Ik weet uit ervaring dat .NET 1.1 en .NET 2.0 niet echt lekker door elkaar werkt.

Kan je de .NET 1.1 niet omzetten naar .NET 2.0?
Heb hiet hierboven wat uitgebreid .. Wat ik wou zeggen met de "Windows Applicatie", Dat ik gewoon de code zo heb getest en dat het zo wel werkte .. Maar ik krijg informatie via een link als volgt uit de .NET1.1 ASPX pagina ---> http://localhost/crmtest/Default2.aspx?oType=10014&oTypeName=new_facturen&oId={2CD9DC4E-1A1F-DC11-ABC0-005056C00008}

Die "{2CD9DC4E-1A1F-DC11-ABC0-005056C00008}" heb ik dan gewoon gekopieerd naar die windows-applicatie om te testen en in een tekstvak gestoken met één grote knop, VOER UIT.. Bij de .ASPX pagina doe ik hetzelfde maar werk ik met een .Request idpv een grote knop :)

Het is niet mogelijk .NET1.1 om te zetten naar .NET2.0 omdat heel CRM in .NET1.1 Geschreven is en dan zou heel het programma van de klant niet meer werken. En idd die twee lopen niet echt door mekaar, daarom dat ik kijk of het toch mogelijk is een .NET2.0 pagina aan te spreken, mits een paar tusstenstappen.

Als je in je IIS gaat en rechtermuisknop doet op een map, dan properties, kan je op het laatste tabblad instellen hoe je de map instelt om te runnen -> in ofwel 1.1 of 2.0 .. Natuurlijk als je een programma hebt geschreven in 2.0 zal die niet werken als een 1.1 ..

En ja de error in EVENT VIEWER :
code:
1
2
3
It is not possible to run two different versions of ASP.NET in the same IIS process. Please use the IIS Administration Tool to reconfigure your server to run the application in a separate process.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 13:30 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je gebruikt .Net 2.0 specifieke dingen, dus .Net 1.1 gaat sowieso op z'n muil. Verder geef je niet aan wat er in de event-log staat; daar verwijst je applicatie expliciet naar (Please review this log entry to discover what caused this error to occur). Wat zegt die?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:29:
Je gebruikt .Net 2.0 specifieke dingen, dus .Net 1.1 gaat sowieso op z'n muil. Verder geef je niet aan wat er in de event-log staat; daar verwijst je applicatie expliciet naar (Please review this log entry to discover what caused this error to occur). Wat zegt die?
Khad juist gezien dat ik dit vergeten had :$ .. Dus dit kreeg ik :
It is not possible to run two different versions of ASP.NET in the same IIS process. Please use the IIS Administration Tool to reconfigure your server to run the application in a separate process.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Dus ik weet niet juist wat ik moet doen ...

Wrm kan ik niet meer programmeren in een .NET1.1 omgeving met VB2005 ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 13:32 ]

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Is de 1.1 applicatie upgraden geen mogelijkheid?
Volgens mij zou dat redelijk vlekkeloos moeten gaan.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:30:
[...]

Wrm kan ik niet meer programmeren in een .NET1.1 omgeving met VB2005 ?
Daar is VB2003 voor.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:30:
Dus ik weet niet juist wat ik moet doen ...
Daar is Google voor :)

click

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
VB2003 heb ik niet liggen :s ...
En nee het is echt niet mogelijk de applicatie van .NET1.1 naar .NET2.0 om te zetten :) CRM is een programma gemaakt door Microsoft en heel dit pakket staat op .NET1.1 en het is niet mogelijk dit om te zetten naar .NET2.0. Anders hadden we dit al lang gedaan ;) De volgende versie van CRM zal op .NET2.0 Draaien dan zijn er van deze problemen geen sprake meer van..

Daarom dat ik manier moet vinden om die twee in een apart proces te doen lopen. Dat de .NET1.1 een apart proces start voor de .NET2.0 applicatie ofzo, maar hoe dit te werk gaat, heb ik geen flauw benul van.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

TeeDee

CQB 241

Maar nu moet ik dus een "Webservice" ofzo maken die dit ook doet.. Maar als ik dit wil oproepen via CRM (via custom made button) heeft dit een error ..
Welke/Wat voor error?
Een webservice maken in 2.0 (en 1.x for that matter) is redelijk triviaal. Afaik is dit ook vrij gemakkelijk in MS CRM in te passen. Je zal alleen even wat webreferences aan moeten leggen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik krijg al schot in de zaak :) Nu wilt hij de pagina al als 2.0 runnen, wat een hele verbetering is :D Thx voor jullie hulp..

Oplossing :
http://www.irishdev.com/b...hive/2005/10/27/1027.aspx

Gewoon een nieuwe application pool aanmaken en de applicatie die 2.0 gebruikt daarin laten lopen, waardoor je twee aparte processen hebt voor .NET1.1 en voor .NET2.0

Hopelijk zullen mensen in't vervolg die gelijk mij varen ook met dit antwoord een weg weten :)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wat ik nou niet snap is waarom mensen hun foutmelding niet even in google plakken.

In jouw geval is de eerste hit meteen de oplossing die je nu hebt gevonden:
Google zoeken op "it is not possible to run two different versions of ASP.NET in the same IIS process"

Dat had gorgi_19 ook al gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door sopsop op 21-06-2007 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
sopsop schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:03:
Wat ik nou niet snap is waarom mensen hun foutmelding niet even in google plakken.

In jouw geval is de eerste hit meteen de oplossing die je nu hebt gevonden:
Google zoeken op "it is not possible to run two different versions of ASP.NET in the same IIS process"

Dat had gorgi_19 ook al gevonden.
Laten we het zo zeggen, dat ik er niet direct opgedacht had .. + dat ik mss nog wat te afhankelijk ben omdat ik me nog niet sterk genoeg in de schoenen voel :) maar dit begint veel te beteren ..

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:38:
[...]

Laten we het zo zeggen, dat ik er niet direct opgedacht had .. + dat ik mss nog wat te afhankelijk ben omdat ik me nog niet sterk genoeg in de schoenen voel :) maar dit begint veel te beteren ..
Je hoeft toch niet sterk in je schoenen te staan om even op google te kijken? Je kunt er vanuit gaan dat bij een omgeving als .net iemand anders jouw fout ook al eens voor de kiezen heeft gehad. Zeker als je de materie nog niet zo machtig bent. :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Liever even googlen dan direct de vraag hier stellen. Waarom? Zie Programming Beleid en
Programming Beleid - De Quickstart. Van al dat gegoogle sta j binnen no time een stuk sterker in je schoenen :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:43:
Liever even googlen dan direct de vraag hier stellen. Waarom? Zie Programming Beleid en
Programming Beleid - De Quickstart. Van al dat gegoogle sta j binnen no time een stuk sterker in je schoenen :P
Ik google al heel veel, maar ik had niet gegoogled met wat er in EVENT viewer stond :) khad er ni aan gedacht :$ :)
Pagina: 1