Ik heb hier een ClarkConnect (CentOS) server draaien, die ik in wil zetten als radiostation. Ik ben uitgekomen op Shoutcast, geinstalleerd, en werkt gelijk als een trein. Niks geen problemen dus. Aangezien ik wil dat mijn radio ook in Windows Media Player te beluisteren is, moet ik dus een .asx bestand aan gaan maken met daarin de stream. Daar begonnen de problemen. Als voorbeeldje gebruik ik een liedje wat ik wil afspelen via .asx, test.wma, voor het gemak.
Mijn .asx bestand ziet er als volgt uit:
Deze heb ik gemaakt in notepad, en opgeslagen als test.asx (UTF-8). Deze geupload naar mijn webspace.
Natuurlijk heb ik ook een .htaccess aangemaakt, voor het ondersteunen van de MIME types:
Ik heb wat meer types gebruikt dan ik nodig heb, maar dat is gewoon gedaan voor de volledigheid.
Niets aan het handje zou je zeggen, dit zou gewoon moeten werken. Maar helaas.. Het werkt niet. Het liedje werkt gewoon goed in Windows Media Player. Maar zo gauw als ik de .asx file probeer te openen in Internet Explorer (6) houdt het op, ik zie een kruisje.
Ik wil geen liedje afspelen via de .afx file (uiteindelijk), maar de Shoutcast stream. Maar als een liedje werkt, werkt een stream natuurlijk ook.
Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is. Ik heb rondgezocht, maar tevergeefs. Ik ben niets tegengekomen wat me op weg heeft geholpen.. Zelfs niet via Google of het Shoutcast forum. Weet iemand hier misschien wat er aan de hand is?
Mijn .asx bestand ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <asx version="3.0"> <title>"Microsoft Music Collection - Part One"</title> <entry> <title>Welcome Music</title> <author>Microsoft Corporation</author> <ref href="http://www.nlhop.nl/test.wma" /> </entry> </asx> |
Deze heb ik gemaakt in notepad, en opgeslagen als test.asx (UTF-8). Deze geupload naar mijn webspace.
Natuurlijk heb ik ook een .htaccess aangemaakt, voor het ondersteunen van de MIME types:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| AddType audio/mpeg mp3 AddType audio/x-mpegurl m3u AddType audio/x-ms-wma wma AddType audio/x-ms-wax wax AddType video/x-ms-asf asf AddType video/x-ms-asx asx AddType video/x-ms-wmv wmv AddType video/x-ms-wvx wvx AddType video/x-ms-wmx wmx AddType application/ogg ogm AddType application/ogg ogg AddType audio/x-pn-realaudio ram AddType audio/x-pn-realaudio-plugin rpm AddType audio/x-pn-realaudio ra AddType audio/x-pn-realaudio rm |
Ik heb wat meer types gebruikt dan ik nodig heb, maar dat is gewoon gedaan voor de volledigheid.
Niets aan het handje zou je zeggen, dit zou gewoon moeten werken. Maar helaas.. Het werkt niet. Het liedje werkt gewoon goed in Windows Media Player. Maar zo gauw als ik de .asx file probeer te openen in Internet Explorer (6) houdt het op, ik zie een kruisje.
Ik wil geen liedje afspelen via de .afx file (uiteindelijk), maar de Shoutcast stream. Maar als een liedje werkt, werkt een stream natuurlijk ook.
Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is. Ik heb rondgezocht, maar tevergeefs. Ik ben niets tegengekomen wat me op weg heeft geholpen.. Zelfs niet via Google of het Shoutcast forum. Weet iemand hier misschien wat er aan de hand is?