ik heb hier een systeem met een scsi brander. Het nadeel is dat om de paar seconden het lampje op de brander aan en uit gaat en dan hapert mijn systeem. Ik heb al een andere id geprobeerd en een andere kaart en de firmware geupdate. Niets helpt. Ook de termination staat goed, wat nu?
Verwijderd
waarschijnlijk reset je SCSI kaart zichzelf om de haverklap... komt vaak voor uit een IRQ probleem (ervaring
).....
wat je moet doen? ff kijken dat je scsi kaart een eigen IRQ krijgt!
wat je moet doen? ff kijken dat je scsi kaart een eigen IRQ krijgt!
Verwijderd
wat voor een scsi kaart hebbie?
wat hangt er nog meer aan?
wat zijn de id's?
tip: kijk ook ff of je termination wel goed is.
mzzlz
wat hangt er nog meer aan?
wat zijn de id's?
tip: kijk ook ff of je termination wel goed is.
mzzlz
Wat voor een host adapter heb je en wat voor een burner??
Doet 'ie het onder ieder OS (aangenomen dat je er meer dan één hebt)??
Doet 'ie het onder ieder OS (aangenomen dat je er meer dan één hebt)??
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
zowel met advansys 930 als met adaptec 2940. Is een traxdata 4120 burner. Kaart heeft irq 11 in zijn eentje en ik zit onder windows ME
Verwijderd
welk merk brander en hoe oud, kan zijn dat ie een lun nodig heet ..en je kaart dat niet ondersteunt ..
Komt het interrupt dat de scsi kaart onder Windows krijgt overeen met het nummer dattie in de BIOS heeft ? als ze verschillen dan wil je kaart zich ook steeds resetten
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Het IRQ verhaal is inderdaad interessant: assign IRQ 11 (standaard) eens met de hand onder ME.
Wat ook nog kan, is een brakke kabel. Een rotte kabel kan de gekste dingen veroorzaken! Gezien je configuratie, lijkt het mij dat beide zijden actief getermineerd zijn, dus dat zit wel goed. Het laatste wat ik kan bedenken, is dat je brander niet synchroon kan lullen met je adapter, terwijl je in de adapter-settings "synchronous transfers" hebt aangezet. Dat kan bus-resets geven.
Tenslotte nog even dit:
Download de meest recente ASPI-manager. Je hebt tenslotte met Win9x te maken!!
Succes!
Wat ook nog kan, is een brakke kabel. Een rotte kabel kan de gekste dingen veroorzaken! Gezien je configuratie, lijkt het mij dat beide zijden actief getermineerd zijn, dus dat zit wel goed. Het laatste wat ik kan bedenken, is dat je brander niet synchroon kan lullen met je adapter, terwijl je in de adapter-settings "synchronous transfers" hebt aangezet. Dat kan bus-resets geven.
Tenslotte nog even dit:
Download de meest recente ASPI-manager. Je hebt tenslotte met Win9x te maken!!
Succes!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, een programma (misschien een virus) dat zo dom is te proberen iets van de CD te lezen. Ook dat kan leiden tot een haperend OS als er helemaal geen CD in zit.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1