Toon posts:

[C#] DataRowState verandert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb in een windows application een DataGridView die gebonden is aan een Dataset, deze dataset laad ik in code:

code:
1
            dgGroups.DataSource = ds.Tables[0];

Als ik nu een cell edit in de datagrid wordt de rowstate van deze rij niet aangepast naar Modified. Bij een andere datagrid die ik gebruik gaat alles prima.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Waarschijnlijk zijn de properties van dat grid iets anders ingesteld.
Dan is de RowState een combinatie van Modified | Alternate ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de RowState unchanged aangeeft. Terwijl als ik met een watch het object bekijkt zijn de waarden wel degelijk aangepast. Aangezien mijn datasource disconnected is, heb ik deze flag wel nodig om te weten waar ik moet updaten in mijn database.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Heb je ook naar een andere row genavigeerd na het veranderen van een bepaalde waarde ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
nee dat nog niet, want ik heb maar 1 record.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Probeer eens Visual Studio opnieuw op te starten. Of het component te verwijderen en opnieuw erop te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals WhoAmI al zei, er moet dus eerst naar een andere row genavigeerd worden, nu werkt het prima met 2 rows.

Is er een manier om dit te ondervangen?

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op zich maakt het niet uit dat je naar een andere row moet navigeren om de wijziging op te slaan.

Wanneer je dit oplost door je datasource via een bindingsource component aan je datagridview te hangen kun je wijzigingen doorvoeren door het listchanged event op te vangen van het binding source component. Dit event wordt altijd getriggered, ook als je bijvoorbeeld de applicatie afsluit.

Systeem | Strava

Pagina: 1