[EXCEL] Plaatjes koppelen aan excel

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Ben bezig met bouwen website. Moet daarin een excel d-base aanmaken van artikelnummers, verkorte artikelomschrijving en prijs e.e.a. tbv een nieuwe webwinkel.
Ik wil deze excel d-base uiteindelijk koppelen aan een d-base met opgeslagen foto's waarin tevens opgenomen een uitgebreide artikelomschrijving per artikel, zodat de particulier -voordat hij op het te bestellen artikel in de winkelwagen deponeert, duidelijk een plaatje met techn. omschrijving krijgt te zien, welliswaar op een van te voren bepaalde plaats op die pagina.
Hoe moeten we dat doen?

Zie hiervoor www.warmteenwater.nl - afdeling winkel.

gr,

\

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
Veel succes ermee

[Oh, had je dan een vraag?]

[ Voor 47% gewijzigd door Bolukan op 21-06-2007 12:03 ]

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Ja en wat hebben wij hieraan.

\

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
AeroTech2 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:02:
...
Moet daarin een excel d-base aanmaken van artikelnummers, verkorte artikelomschrijving en prijs e.e.a. tbv een nieuwe webwinkel.
Ik wil deze excel d-base uiteindelijk koppelen aan een d-base met opgeslagen foto's waarin tevens opgenomen een uitgebreide artikelomschrijving per artikel,
...
Ik zit niet zo in de web-ontwikkeling, maar een excel-database klinkt mij in de oren als excel gebruiken waar het niet voor bedoeld is. Is het niet gewoon makkelijker om met PHP een website te bouwen en daar een SQL database aan te hangen?
Ik heb op google snel gekeken op tutorial+webwinkel en dat leek me een beter beginpunt dan met excel.
Hoe moeten we dat doen?
Maar als je echt totaal geen benul hebt van het maken van een webwinkel, is het dan wel handig om er zelf een website voor te bouwen?

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De vraag is mij ook onduidelijk, vooral omdat je helemaal niet aangeeft wat nu je probleem is. Ik weet niet waarin je die website maakt, maar het zou eerder een topic kunnen zijn voor programming, maar daar komt deze topicstart sowieso niet door ballotage.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.