Klantenondersteuning van Microsoft ?

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-11 01:10
Hallo xxxxxx@xxx.com,

Wij hebben uw verzoek ontvangen om uw wachtwoord voor Windows Live opnieuw in te stellen. Volg de instructies hieronder om uw verzoek te bevestigen en uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Het bevestigen van uw verzoek helpt ongeoorloofde toegang tot uw account te voorkomen.

Als u niet heeft verzocht om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, volg dan onderstaande instructies om het verzoek te annuleren.

VERZOEK BEVESTIGEN EN WACHTWOORD OPNIEUW INSTELLEN

1. Kopieer het volgende webadres:

https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf?emailid=
BELANGRIJK: omdat in frauduleuze ('phishing') e-mail vaak wordt gebruikgemaakt van misleidende links, raadt Microsoft u aan om niet op links in deze e-mail te klikken, maar de links te kopiëren en in uw browser te plakken zoals hierboven wordt beschreven.

2. Open uw webbrowser, plak de links in de adresbalk en druk op ENTER.

3. Volg de instructies op de webpagina die wordt geopend.

OPNIEUW INSTELLEN WACHTWOORD ANNULEREN

1. Kopieer het volgende webadres.

https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf?emailid=1

BELANGRIJK: omdat in frauduleuze ('phishing') e-mail vaak wordt gebruikgemaakt van misleidende links, raadt Microsoft u aan om niet op links in deze e-mail te klikken, maar de links te kopiëren en in uw browser te plakken zoals hierboven wordt beschreven.

2. Open uw webbrowser, plak de links in de adresbalk en druk op ENTER.

3. Volg de instructies op de webpagina die wordt geopend.

MEER INFORMATIE

Windows Live doet er alles aan om uw privacy te beschermen. Wij moedigen u aan onze privacyverklaring te lezen op http://g.msn.nl/2privacy/nlnl.

Ga voor meer informatie naar de Windows Live Account site op https://account.live.com.

Dank u wel,

Klantenondersteuning van Microsoft

OPMERKING: Beantwoord dit bericht niet. Alle antwoorden worden verzonden naar een automatische e-mailaccount. Dit betekent dat er niemand aanwezig is om ze te lezen.
Weet iemand wat ik hiermee het beste kan doen? Heb het nu al twee keer ontvangen, op 2 verschillende emailadressen. Het lijkt mij nep, maar ben er niet zeker van. Ik heb in elk geval:
- geen nieuw wachtwoord aangevraagd
- en geen problemen met het lezen van mijn email

[ Voor 4% gewijzigd door appies op 21-06-2007 12:06 ]

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wat je zelf al aangeeft je hebt geen nieuw wachtwoord aangevraagd en geen problemen met je mail dus dan kun je het gewoon negeren lijkt mij

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Begin eens met het aanpassen van de links.

Iedere boerenl*l die het Hotmail-adres kent kan nu een ander wachtwoord voor dat account instellen.

Het lijkt erop alsof iemand aan het hacken is geslagen in de hoop wat eenvoudige passwords / resetmogelijkheden te vinden.

• appies
GraveR schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:05:
Begin eens met het aanpassen van de links.

Iedere boerenl*l die het Hotmail-adres kent kan nu een ander wachtwoord voor dat account instellen.

Het lijkt erop alsof iemand aan het hacken is geslagen in de hoop wat eenvoudige passwords / resetmogelijkheden te vinden.
:/
Ik heb het snel veranderd, bedankt.

Nu maar hopen dat niemand het gezien heeft. ;(

Maar goed, niets aan doen dus.

[ Voor 9% gewijzigd door appies op 21-06-2007 12:10 ]

• GraveR
appies schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:07:
[...]

:/
Ik heb het snel veranderd, bedankt.

Nu maar hopen dat niemand het gezien heeft. ;(

Maar goed, niets aan doen dus.
Zolang je wachtwoord zojuist niet gewijzigd is door iemand, is er niets aan de hand en kun je die mail(s) gewoon negeren ;).

Die links waren wel echt, trouwens.

Edit: Wel vreemd trouwens dat ze het IP waarvan dit 'verzoek' is ontvangen niet vermeld staat juist om dit soort praktijken in de gaten te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door GraveR op 21-06-2007 12:15 ]

• appies
GraveR schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:13:
[...]

Zolang je wachtwoord zojuist niet gewijzigd is door iemand, is er niets aan de hand ;).

Die links waren wel echt, trouwens.
Graver ik hoop dat je netjes hebt gedragen dan! :)

Maar toch bedankt voor de informatie zover, daarom vind ik het ook vreemd hoe men wil hacken met een verandering van het wachtwoord. Want dan kan iemand er alsnog niets mee, althans dat lijkt mij.
Behalve als iemand mij nu logt, en daarom dat ik ook even een topic opende. Want ik snap het principe/idee erachter totaal niet. :?

[ Voor 11% gewijzigd door appies op 21-06-2007 12:16 ]

• GraveR
appies schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:15:
[...]

Graver ik hoop dat je netjes hebt gedragen dan! :)

Maar toch bedankt voor de informatie zover, daarom vind ik het ook vreemd hoe men wil hacken met een verandering van het wachtwoord. Want dan kan iemand er alsnog niets mee, althans dat lijkt mij.
Behalve als iemand mij nu logt, en daarom dat ik ook even een topic opende. Want ik snap het principe/idee erachter totaal niet. :?
Hehe, als ik in staat was geweest het wachtwoord te wijzigen dan had ik je het nieuwe wachtwoord uiteraard meteen gestuurd.

Wat men er aan heeft? Geen idee. Wat kun je tegenwoordig met Hotmail/Live-accounts (ik gebruik het zelf niet).

Staan daar andere wachtwoorden, creditcardnummers of andere spannende dingen in dan? Of anders misschien iemand die onder jouw account wil zieken? Geen idee.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In theorie kan je er bijzonder veel mee. Een reset van je Paypal account op een Hotmail account mailtje, die toevallig met CC gekoppeld is. Reset van wachtwoord van <insertMMO> en hele account leegplukken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• appies
GraveR schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:23:
[...]

Hehe, als ik in staat was geweest het wachtwoord te wijzigen dan had ik je het nieuwe wachtwoord uiteraard meteen gestuurd.

Wat men er aan heeft? Geen idee. Wat kun je tegenwoordig met Hotmail/Live-accounts (ik gebruik het zelf niet).

Staan daar andere wachtwoorden, creditcardnummers of andere spannende dingen in dan? Of anders misschien iemand die onder jouw account wil zieken? Geen idee.
Nee, het zijn accounts juist voor niet-zakelijk en niet-vertrouwelijk gebruik. Dat laatste wat je veronderstelt, dat zou goed kunnen inderdaad. Derhalve blijft de werkwijze nogal vreemd. Maar bedankt zover voor alle informatie omtrent dit.
Gooi ik het mailtje weg en ga ik verder klantenservice van Microsoft hierover ook niet lastigvallen.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Doorsturen naar abuse_nl@hotmail.com?
Pagina: 1