[2003] Outlook 2003 group policy voor SMTP ?

Pagina: 1
Acties:

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:42

Neus

www.zenaconsult.com

Topicstarter
Hallo,

Hoe kan ik met onze 2003 server en de Office 2003 .adm bestanden een policy afdwingen en op die manier de SMTP server veranderen in elke Outlook 2003 client? Een customized installation is niet handig, alles is al geinstalleerd.

Dat zou mij nl. heel wat werk schelen (+50 clients, 3 locaties).

Thanx!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Zou toch zo onderhand wel moeten weten dat we dat hier graag zien.
Misschien al eens naar de mogelijkheid van een .prf-bestand gekeken, of misschien een aanpassing in je interne dns zodat je de oude naam naar de nieuwe laat verwijzen, hoef je het niet op 50 pc's aan te passen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:42

Neus

www.zenaconsult.com

Topicstarter
Ja, heb je gelijk in. Ok: in de policy editor kan ik niet de uitgaande SMTP server veranderen. DNS is geen optie aangezien de meeste machines helaas de DNS naam lokaal cachen en ik niet alle PC's kan aanpassen en niet iedereen dezelfde DNS server gebruikt (co-lokatie probleem).

Met GPO kan ik daarom makkelijk de PC's aanwijzen die de nieuwe server moeten gebruiken (de rest moet de oude server nog gebruiken). Helaas zijn de meeste opties voor Echange en niet voor mijn (Kerio mailserver) IMAP connectie.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
prf-file in het loginscript?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters