[2003] Cobol database error in schoolfakt

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:18

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Wij zijn aan het emigeren van Novell Netware naar windhoseWindows 2003 server. (wie dat verzonnen heeft... bah). Maarja nu werken ze hier nog met het programma Schoolfakt (erg antiek dos programma op cobol basis. Nu staat die dus op een 2003 server maar als ik hem probeer te openen krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
XXP180 Segment RT : Error 166 at COBOL PC 236F
Description : Recursive COBOL CALL is illegal  (Error 166)

google geeft dan het volgende:
You have tried to call a COBOL module that is already active.
Resolution: You should recode your program.

En uiteraard hebben ze geen contract meer met de makers ervan (CMG?) dus ook geen support.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

[ Voor 1% gewijzigd door sanfranjake op 21-06-2007 12:03 . Reden: Laat die kinderachtige verbasteringen maar achterwege. ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

alm

Je bent niet erg duidelijk, staat het programma op de Windows Server 2003 fileserver en open je het vanaf een client of op de server zelf? Is het programma misschien hard-coded dat het alleen draait als je het vanaf een bepaalde schijfletter benaderd? Is de client dezelfde als eerst? Welk OS draait er op de client? Heb je wel alle data die nodig is overgezet naar de nieuwe server?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb het hele programma gekopieerd van de novell bak naar de windows server machine. Heb een mapping gemaakt naar de drive-letter T: (zoals het ook was).

Heb zowel van de client (w2k) als op de server (w2k3) geprobeerd, maar bijdes werkt niet.

Wat het verschil is, is dat de novell bak o.a. ook met IPX werkt, maar ik denk dat dat het niet mag zijn omdat het direct naar een driveletter gaat.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar misschien probeert die applicatie wel IPX te praten, wat standaard op Windows Server 2003 niet echt lukt. Misschien zou je toch eens in die hoek kunnen zoeken :P
Als ik het goed begrijp gaat het dus op de werkstations fout?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ook als ik hem direct van de server start werkt het niet en krijg dezelfde foutmelding. Ik zet wel ff IPX aan en kijk wat gebeurd.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

alm

Je zou ook eens kunnen kijken wat er gebeurt als je 'm vanaf de Novell server draait en dan kijken welke netwerkconnecties er gemaakt worden, geen idee of dat mogelijk is, maar misschien kan dat wel. Er zit toch niet e.e.a. andere database achter ofzo?
Pagina: 1