Toon posts:

[SCRIPT] contact werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

2 jaar geleden heeft een klant van mij een website laten maken door iemand. Dit is in frontpage gebeurd. Nu heb ik die taak overgenomen maar ik heb een probleem. Het contactformulier werd altijd omgeleid, nu werkt eht niet meer op de een of andere manier. Ik ben er nu al zo lang mee bezig dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand eens controleren of er een fout in zit? Het moet wel HTML blijven want de klant kan hier zelf ook mee werken.
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=SUBJECT VALUE="Bestelling formulier">
<font face="Georgia">
<B>Persoonlijke gegevens</B>:<BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Voorletters" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Voorletters</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Familienaam" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Familienaam</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Straatnaam" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Straatnaam</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Postcode" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Postcode</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Woonplaats" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Woonplaats</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="email-adres" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Email-adres</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Telefoonnummer" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Telefoonnummer</B><P>
<INPUT TYPE="Radio" NAME="op de hoogte"
VALUE="via email">
ik wil via e-mail op de hoogte gehouden worden van de speciale acties van Dé Bierwinkel<BR>
<font face="Georgia">
VALUE="via post"></font> ik wil via de post op de hoogte gehouden worden van de speciale acties van Dé Bierwinkel<BR>
<BR>
<INPUT TYPE="Radio" NAME="contact"
VALUE="telefonisch"> ik wil mij opgeven voor een proeverij op
<INPUT TYPE="Text" NAME="Datum proeverij" SIZE="34" MAXLENGTH="128"> (datum)

<BR>
VALUE="email"> ik wil meer informatie, neem via e-mail contact met mij op<BR>
Mijn vraag is:
<INPUT TYPE="Text" NAME="Vraag via email" SIZE="70" MAXLENGTH="200">
<BR><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzenden"><INPUT TYPE="reset" VALUE="Herstellen">
</FORM>

</td>
</tr>
<tr>
<td width="276"> </td>
<td><font face="Georgia"><font size="2">Voor vragen, opmerkingen of voor het
opgeven voor de acties of voor de proeverij, <br>
kunt u ook direct mailen of bellen naar:</font><a href="mailto:info@de-bierwinkel.nl"><font size="2" color="#800000">
info@de-bierwinkel.nl</font></a><font size="2"> / tel:
0164-255606</font></font></td>
</tr>
</table>
<p><font face="Lucida Sans Unicode" size="1" color="#FFFFCC">
<a href="http://www.evideeservices.nl">©Evidee Services</a><br>
De Bierwinkel 2004</font><br>
<br>
<br>
<font color="#FFFFCC" face="Georgia" size="2"><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
 </font></p>

</body>
</html>
Alvast bedankt. Oplossing mag je ook mailen naar spam com

[ Voor 0% gewijzigd door XangadiX op 22-06-2007 17:09 ]

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:15:
Dit is in frontpage gebeurd. Nu heb ik die taak overgenomen maar ik heb een probleem.
Frontpage levert inderdaad niet erg nette HTML af ;)
Het contactformulier werd altijd omgeleid, nu werkt eht niet meer op de een of andere manier. Ik ben er nu al zo lang mee bezig dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand eens controleren of er een fout in zit? Het moet wel HTML blijven want de klant kan hier zelf ook mee werken.
Is dit alle HTML die je hebt van deze pagina? Ik mis namelijk een <form>-tag aan het begin. Sowieso is het hier handiger om de html [ code=html ] [ /code ] tags te zetten ipv [ quote ] [ / quote ]

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=SUBJECT VALUE="Bestelling formulier">
<font face="Georgia">
<B>Persoonlijke gegevens</B>:<BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Voorletters" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Voorletters</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Familienaam" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Familienaam</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Straatnaam" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Straatnaam</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Postcode" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Postcode</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Woonplaats" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Woonplaats</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="email-adres" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Email-adres</B><BR>
<INPUT TYPE="Text" NAME="Telefoonnummer" SIZE="30" MAXLENGTH="128"> <B>Telefoonnummer</B><P>
VALUE="via email">
ik wil via e-mail op de hoogte gehouden worden van de speciale acties van Dé Bierwinkel<BR>
<font face="Georgia">
VALUE="via post"></font> ik wil via de post op de hoogte gehouden worden van de speciale acties van Dé Bierwinkel<BR>
<BR>
VALUE="telefonisch"> ik wil mij opgeven voor een proeverij op 
<INPUT TYPE="Text" NAME="Datum proeverij" SIZE="34" MAXLENGTH="128"> (datum)

<BR>
VALUE="email"> ik wil meer informatie, neem via e-mail contact met mij op<BR>
Mijn vraag is: 
<INPUT TYPE="Text" NAME="Vraag via email" SIZE="70" MAXLENGTH="200">
<BR><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzenden"><INPUT TYPE="reset" VALUE="Herstellen">
</FORM>

</td>
</tr>
<tr>
<td width="276"> </td>
<td><font face="Georgia"><font size="2">Voor vragen, opmerkingen of voor het 
opgeven voor de acties of voor de proeverij, <br>
kunt u ook direct mailen of bellen naar:</font><a href="mailto:info@de-bierwinkel.nl"><font size="2" color="#800000"> 
info@de-bierwinkel.nl</font></a><font size="2"> / tel: 
0164-255606</font></font></td>
</tr>
</table>
<p><font face="Lucida Sans Unicode" size="1" color="#FFFFCC">
<a href="http://www.evideeservices.nl">©Evidee Services</a><br>
De Bierwinkel 2004</font><br></p>

</body>
</html>

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip.

Ik heb het complete bestand effe online gezet. Is hier te vinden.
De complete code was veel te groot.

Bedankt alvast.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Sorry maar ik wordt hier heel droevig van. Ik krijg nachtmerries als ik te lang naar deze code kijk (met name die complete code).

Je probleem zit hoogstwaarschijnlijk hier: http://qkxyq.com/thalasson/ , je form stuurt daar zijn data naartoe ( http://www.qkxyq.com/thalasson/mailform.cgi ).

En een vraagje tussendoor: "een klant van jou" en "jij hebt deze taak overgenomen"? Hoe moet ik dit zien? Ben jij door die klant ingehuurd als webdesigner/devver?

=edit=
hmm, ik zie in je profiel: "Technische Informatica" bij opleiding staan. Dan zou je toch al wat meegkregen moeten hebben in het inlezen en opsporen van problemen.

[ Voor 37% gewijzigd door sopsop op 21-06-2007 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om het te verduidelijken.

Deze zaak had een student gevraagd deze site te maken en te onderhouden. Nu hebben we er slechte ervaringen mee, en ik ken de eigenaar van deze zaak. hij wist dat ik puur als hobby hier wel eens wat in deed, dus vroeg hij me dit op te lossen. Hij had die student immers grof betaald ervoor.

Ik was er inderdaad ook al achter dat de verwijzing niet goed was. Maar kan ik die gewoon veranderen in het juiste e-mail adres?

==edit==
inmiddels gestopt met de opleiding

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 11:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:25:
Ik was er inderdaad ook al achter dat de verwijzing niet goed was. Maar kan ik die gewoon veranderen in het juiste e-mail adres?
Waarom probeer je het niet gewoon even?

Zo werkt GoT niet helmaal. Het is hier de bedoeling dat je zelf debugt. Daarnaast leveren wij geen support op scripts van derde. Geef ook even aan wat je zelf allemaal geprobeerd hebt, en waarom dat niet werkte.

Als je code post is het de bedoeling dat je ook alleen relevante code post en deze tussen [code] tags zet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 11:48 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Een mailadres daar invullen gaat niet werken. Hij post nu naar een CGI script, die het daadwerkelijke mailen verzorgd. Je zult daar dus wat anders moeten doen. Of via een externe partij (zoals nu gebeurt) of via een stukje server-side scripting.

Verder sluit ik me aan bij de reactie hierboven.

Verwijderd

Hij had die student immers grof betaald ervoor.
Nou, dan is hij wel opgelicht zeg. Die site ziet er niet uit in een resolutie van 1440*900. De content staat helemaal op de verkeerde plek en hij heeft een herhalende achtergrond.
Het moet wel HTML blijven want de klant kan hier zelf ook mee werken.
Wonderbaarlijk dat hij dit soort code begrijpt dan :?

HTML:
1
2
3
4
5
<v:oval
 id="_x0000_s1031" alt="" style='position:absolute;left:7.5pt;top:1211.25pt;
 width:271.5pt;height:228.75pt;z-index:4' strokecolor="maroon" strokeweight="6pt">
 <v:fill src="startpagina_bestanden/image004.jpg" o:title="bier 001" recolor="t"
  rotate="t" type="frame"/>

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 15:53 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hey mixnics, het is niet de bedoeling dat je hier een codedump doet en dan vraagt wie het even voor je op wil lossen, de bedoeling is dat je eerst zelf dingen probeert en dan specifieke vragen stelt over je (deel) problemen. zo staat het ook in de Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy die je wellicht even wil doorlezen alvorens te posten.

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.