Toon posts:

Samenstelling home cinema +hifi

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor ons nieuwe huis mag ik een nieuwe set uitzoeken, maar ik zit met een paar vragen waar ik graag jullie ervaringen en advies over hoor. In de winkels waar ik tot dusver ben geweest geven ze ofwel tegenstrijdige info, ofwel praten naar hun eigen producten toe (logisch).

Ons nieuwe huis heeft een grote woonkamer (9x7, met nog veel galm) waar we de installatie voor zowel dvd's als muziek willen gebruiken. Vorige Sony-receiver was zo slecht bij muziek dat ik die bij het vuil ga zetten.

HK AVR 345 of 445?
Zit nu te lonken naar de Harman Kardon, de AVR 345 of 445... Ben heel benieuwd hoe dat Logic7 hier in deze ruimte klinkt. Maar krijgt de verschillen tussen die 2 niet helder (behalve watt), op internet liggen ook de prijzen niet heel ver uiteen (resp E 850 en E 900). De HK-site is voor mij Chinees. Weet iemand...?

Speakers te combineren?
Dan de speakers: we hebben leidingen laten leggen voor 4 hangende speakers en een subwoof. Ik heb 2 witte minipods die ik mooi en goed vind, maar 4 van die opvallende dingen aan de muur vind ik teveel van het goede. Helemaal met centre speaker en woofer. Welke speakers zijn qua geluid goed te combineren met de pods?

Zelf denk ik aan de Dali Vocal 1 als centre speaker. De centre is erg belangrijk bij ons, want we hebben nog zoveel galm dat de tv-stemmen vaak onverstaanbaar zijn! Deze schijnt een goede prijs/kwaliteit te hebben goed 'mengbaar' met andere speakers. En natuurlijk de Rel Quake 2 als subwoofer.

Maar dan zit ik met die 2 boxen al op E 850, terwijl ik eigenlijk maar E 1000 in totaal heb voor de speakers (vond ik al heel wat!). E 150 lijkt mij te weinig voor 2 rearspeakers, helemaal omdat we ook de muziek over alle speakers zullen gaan draaien. Bovendien zeggen ze in de winkel dat ik het bij 1 soort moet houden, en praten me dan naar de meest dure speakers toe. Op zich kan ik de pods wel in een andere kamer gebruiken, maar dan weet ik het helemaal niet meer.

Any suggestions?
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/confused.gif

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Ik weet niet hoe die pods klinken, maar de Monitor Audio R90 vond ik ERG mooi klinken voor het kleine formaat. Wellicht zou je ze zelf eens moeten beluisteren bij bijvoorbeeld HOBO hifi. Ze worden geloof ik met muurbeugels geleverd.

Ik zou in ieder geval wel ervoor zorgen dat de center speaker van dezelfde serie is als de front luidsprekers of anders vragen of je het thuis mag beluisteren om te horen of het matched.

Verder kan je wat aan de galm doen door iets aan de muur te halen en bijvoorbeeld gordijnen op te hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door PHiXioN op 21-06-2007 12:19 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Zou hier eens een kijkje nemen als ik jou was..

[ Voor 13% gewijzigd door Occy74 op 21-06-2007 12:42 ]

Systeem Specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lees Audio en HiFi forum policy - Het regime eens door. Denk dat je dan veel wijzer wordt. D'r is maar 1 devies: luisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
PHiXioN schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:17:
Ik weet niet hoe die pods klinken, maar de Monitor Audio R90 vond ik ERG mooi klinken voor het kleine formaat. Wellicht zou je ze zelf eens moeten beluisteren bij bijvoorbeeld HOBO hifi. Ze worden geloof ik met muurbeugels geleverd.

Ik zou in ieder geval wel ervoor zorgen dat de center speaker van dezelfde serie is als de front luidsprekers of anders vragen of je het thuis mag beluisteren om te horen of het matched.

Verder kan je wat aan de galm doen door iets aan de muur te halen en bijvoorbeeld gordijnen op te hangen.
De gordijnen komen over 2 weken :)
En ik kan morgen naar Hobo om even naar de Monitors te luisteren (thanks voor de tip). Kan ik meteen vergelijken met Dali, dat voeren zij ook. Hou je op de hoogte van m'n bevindingen.

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:23:
Zou hier eens een kijkje nemen als ik jou was..
Wow, ziet er in ieder geval erg mooi uit. Eindhoven is voor mij niet naast de deur, dus ik ga eerst even proberen of ik deze set ergens hier in de buurt kan horen...

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:10:
Lees Audio en HiFi forum policy - Het regime eens door. Denk dat je dan veel wijzer wordt. D'r is maar 1 devies: luisteren :)
Betrapt :*), ben inderdaad niet alleen groentje op gebied van audio maar ook qua forums - doe dit voor het eerst. Luisteren ga ik. Short list is nu: Dali, Monitor, JBL en Kef.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Inderdaad, eerst luisteren dan terug komen indien nodig. Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.