Toon posts:

Notebook open maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaar of 1.5 terug een notebook gekocht. Een 'Cybercom Vancouver', wat eigenlijk gewoon van Medion was, en eigenlijk gewoon een notebook van Arima is (http://www.arima.com.tw/ViewProduct.asp?View=71).

Het onding begon al vrij snel kuren te vertonen, en door een nieuwe notebook van Dell ben ik 'm ook lange tijd vergeten geweest. De notebook heeft namelijk (naast de kapotte harde schijf) de neiging om na een beetje actie uit te slaan door de hitte.

En nu het probleem, ik krijg de notebook niet open. Ik haal alle schroeven aan de onderkant eraf, maar krijg het niet open. Heeft iemand ervaring met deze notebook en kan mij vertellen hoe het open moet? Dan kan ik de stof eruit halen en mogelijk weer gebruiken.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik adviseer je om eerst andere dingen te proberen :P
Heb je al notebook hardware control geprobeerd? (ff googlen op die drie woorden anders).
Je kunt met bijvoorbeeld rmclock of een ander programma je CPU minder snel laten lopen, dat kan behoorlijk schelen. Wat ook kan schelen is de accu eruit halen tijdens netstroom.

Mijn laptop heeft een m1,8Ghz die idle zo rond de 50graden is, en stressed ~82graden.
Ik weet niet hoe warm de AMD in jouwn laptop mag worden, kun je vast opzoeken op http://balusc.xs4all.nl/srv/wel.html

als je die dingen beetje volg kun je al weten of je CPU echt t probleem is, of dat bijvoorbeeld je 3D kaart te warm wordt (voor het mobo/voeding).
Wat bij mij wle eens helpt is heel hard blazen in de fan :P lekker al het stof weg.

Openmaken zou gewoon schroefjes + clickjes moeten zijn. Vaak zitten wel schroefjes verstopt onder de accu of in het geheugenvakje ofzo. Goed inspecteren en eventueel ff bellen naar een support meneer van dat model, die weet wel hoe en wat.

Ctrl+k

Verwijderd

Topicstarter
Sibylle schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:34:
ik adviseer je om eerst andere dingen te proberen :P
Heb je al notebook hardware control geprobeerd? (ff googlen op die drie woorden anders).
Je kunt met bijvoorbeeld rmclock of een ander programma je CPU minder snel laten lopen
Dat kan ik ook met AMD Cool 'n Quiet. Zou ook fijn zijn als ik Windows ik kon komen. Voor je met het re-install idee komt, Windows stond er anderhalf jaar op. Toen stopte alles. Een re-install gedaan, 3 dagen heeft het gewerkt. Ineens een foutmelding los van hardware. Conclusie: harde schijf is kapot.
Mijn laptop heeft een m1,8Ghz die idle zo rond de 50graden is, en stressed ~82graden.
Ik weet niet hoe warm de AMD in jouwn laptop mag worden, kun je vast opzoeken op http://balusc.xs4all.nl/srv/wel.html
De CPU heeft geen sensor (die Everest kan lezen).
als je die dingen beetje volg kun je al weten of je CPU echt t probleem is, of dat bijvoorbeeld je 3D kaart te warm wordt (voor het mobo/voeding).
Ik heb nooit gezegd dat de CPU te heet wordt, ik zei dat de notebook te heet wordt. Daarom wil ik 'm open krijgen.
Wat bij mij wle eens helpt is heel hard blazen in de fan :P lekker al het stof weg.
Los stof in de notebook, dat klinkt niet erg verantwoord.
Openmaken zou gewoon schroefjes + clickjes moeten zijn. Vaak zitten wel schroefjes verstopt onder de accu of in het geheugenvakje ofzo. Goed inspecteren en eventueel ff bellen naar een support meneer van dat model, die weet wel hoe en wat.
Ik heb 1 'geheim' schoefje kunnen ontdekken na m'n harde schijf eruit te hebben gehaald. Het gedeelte voor het geheugen heeft geen schroefjes.

Medion kennende kan ik wel bellen (betaald), maar krijg ik geen uitleg hoe 't open moet.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:23
had ik bij mijn notebook ook, viel om de paar uur of zelfs paar minuten uit in een spel.
heb ik em opengemaakt en al het stof verwijdert met mijn handen.
daarna draaide die weer als een zonnetje

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zowel harddisk als optical drive moeten er uit, daaronder zitten inderdaad nog schroefjes verstopt.
Waarschijnlijk kun je de strip boven het toetsenbord (dus daar waar de aan/uit knop etc zitten), er vanaf halen. Daar zitten meestal 2 of 3 schroefjes waarmee het toetsenbord vast zit. Wellicht dat er onder het toetsenbord nog een aantal schroeven verstopt zitten.
Controleer de laptop ook op eventuele rubberen dopjes die schroefjes afdekken...
En mocht je er echt niet uit komen ben je altijd welkom om een keer bij me op bezoek te komen op mijn werk. Heb er de afgelopen jaren al zo achterlijk veel los gehaald, dat het mij ongetwijfeld wel gaat lukken (zonder hem te slopen).