RGB naar TV. of is HDMI naar TV beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 13:25
Ik heb momenteel een Media Center aan mjn TV hangen via VGA waar ik al mijn DVD/HD films op afspeel op HD resolutie. ook gebruik ik een filter om alles er beter uit te laten zien. ffdshow dacht ik dat het noemde. ziet er iig veel beter uit dan films laten afspelen via een scart dvd speler.

Is het voor mij nuttig om een DVD speler te kopen die upscaled naar 1080p via HDMI? of geeft dat een beter resultaat als mijn DVD's laten upscalen door mijn PC via VGA?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RGB wat? Scart is gelimiteerd qua resolutie, je TV doet dus het effectieve upscalen. Bij VGA (en een ondersteunde resolutie) is wordt het door de PC gedaan.

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 13:25
wagenveld schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:37:
RGB wat? Scart is gelimiteerd qua resolutie, je TV doet dus het effectieve upscalen. Bij VGA (en een ondersteunde resolutie) is wordt het door de PC gedaan.
met RGB bedoel ik VGA ja.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hangt er even vanaf welk algoritme je gebruikt in ffdshow, maar het moet een flinke dvdspeler zijn die daar tegenop kan. Niet echt zinvol dus.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als jij films op je PC afspeelt, doe je dat neem ik aan op 1366x768 of 1280x720 (720p). Dat is prima, HD content van 720p wordt dus zonder down- of upscalen weergegeven, 1080p materiaal wordt gedownscaled maar ziet er super uit.

Dit is zonder meer beter dan een DVD speler via HDMI, aangezien DVD's maar 576p zijn. Dan kun je upscalen wat je wilt, het resultaat blijft een uitgerekt 576p beeld.
Ik denk ook niet dat het veel verschil maakt of je ee nDVD bron doet upscalen via je PC, of via HDMI met je DVD speler. Ik merk zelf amper verschil. (PC aangesloten op VGA op mn LCD, en ook een HDMI DVD speler).