Processorcore waterbestendig ???

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Weet iemand of een (liefst socket 478 processor) de bovenkant ervan waterbestendig is ?
Ik bedoel dus de core die blootligt (na het verwijderen van de heatspreader).

Het is mijn bedoeling om er een plexi omhulsel rond te bouwen en zo rechtstreeks het water over de core te laten lopen...alleen mag die niet inlopen natuurlijk O-)

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/260893917.jpg

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
ik zou er niet op gokken. Probeer met oude proc. ofzo. Daar komt natuurlijk nog bij dat je wel HEEEL nauwkeurig de boel af meot sluiten. Wat overigens niet echt gaat werken, want je kunt echt niet genoeg druk zetten op de core zelf om het waterdicht af te laten sluiten. Ik zou gwoon gaan voor koperen plaatje met pennetjes erop, wat overigens VEEEL beter is, want het effectief oppervlak is veel groter. Hou je dan ook nog het koperen plaatje lekker dun: heb je veel beter koeler.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Iets zegt mij dat dat geen goed idee is.. Heb zo'n vermoeden.... Met heatspreader zou het eventueel nog wel mogelijk zijn denk ik, al ga ik me dan afvragen wat er mis met een pre-build waterkoeler is. De warmte met zo'n blok wordt beter verspreid en je hebt een groter kontaktoppervlak.

Iets zegt mij dat dat een beter idee is..

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij is dat waterbestendig,

maar heb je ook gedacht aan kalkaanslag? algen? roest? Ik heb namelijk geen flauw idee van welk materiaal de core is.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
Vaak zat gedaan, gewoon zoeken op "Direct Die watercooling"
http://www.google.nl/sear...ct-die+watercooling&meta=
Maar blijft lastig :)

Verwijderd

M'n 3700+ S939 wel in ieder geval, maar dat is geen 478 hè... :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je dit gaat doen, zorg dan in ieder geval voor een hele goede epoxy/oid om alles af te sluiten, want die afdichtingen krijgen een hoop te verduren van het rondstromende water.

En denk aan de plaatsing van de in- en outlet, want ik denk niet dat je de ruimte hebt om het volgens jouw plaatje te doen. ;)

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:27:
M'n 3700+ S939 wel in ieder geval, maar dat is geen 478 hè... :)
Hoelang al ?
Wikipedia:
Meeste AMD processoren met direct die cooling hielden het niet langer dan een jaar uit..
Hmmmz... waterdicht maken zal wel lukken, alleen het gedacht dat de processor binnen het jaar wss wel overleden zal zijn ...
Toch ga ik er mij wel aan riskeren ... :9 Ik hou jullie op de hoogte
Pagina: 1