2GB HD op client en 500GB op server

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Geachten,

1) behalve 2 tot 5GB harde schijven via 2de hands-sites te kopen, worden er nog harddisks verkocht met zulke klein opslagvermogen ?

Reden van mijn vraag :
Ik zou op de clients van het netwerk enkel een HD van 2 tot 5Gb steken waarop het besturingssysteem draait maar alle bestanden centraal op een server beheren (en dus de gebruikers van de clients dienen hun files te saven in hun homedir op de (file)server).
Dit zou het back-uppen en centrale beheer van documenten (+rechten uitdelen enzo...) vergemakkelijken...

Is dit een gewenste configuratie ? Of stap ik gewoon over op een terminal-implementatie ? Alhoewel er niet echt zware programma's dienen uitgevoerd te worden op die terminal-server dan en vooral dienst zou doen als fileserver. Vandaar dat mijn plan A dus bovenvermelde betreft...

[ Voor 6% gewijzigd door jonaskellens op 20-06-2007 20:32 ]

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 15:41

M4rk

Doet dingen met spullen

Kun je niet beter een terminal-server netwerk opzetten? Lijkt me in dit geval meer wenselijk.

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
harddisks....ik denk van niet. Flash wel. Kan je niet alles op een usb stick installeren?

When life gives you lemons, start a battery factory

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom mogen de harddisks niet groter zijn ?
Ik neem aan dat er nu ook harddisks in zitten. Zorg ervoor dat je met behulp van policies je schijf dichttimmert zodat er niets lokaal gezet kan worden. 2Gb begint al krap te worden, je naast je OS zullen er ook wat applicaties lokaal staan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

dan neem je toch een 40 GB en maak je een partitie van hoe groot je wil...

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Wat doe ik met de overige diskspace op de clients ? Deze ruimte is dan verloren aangezien ik niet wil dat er verder lokaal iets opgeslagen wordt ? Zoals gezegd moet alles toegankelijk zijn en centraal beheerd worden op een fileserver.

Bedankt voor de reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door jonaskellens op 20-06-2007 20:55 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02
jonaskellens schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:55:
Wat doe ik met de overige diskspace op de clients ? Deze ruimte is dan verloren aangezien ik niet wil dat er verder lokaal iets opgeslagen wordt ? Zoals gezegd moet alles toegankelijk zijn en centraal beheerd worden op een fileserver.

Bedankt voor de reactie.
Nou, gewoon niet partitioneren en ervoor zorgen dat de gebruikers ook de rechten hier niet voor hebben.

2 GB harddisks klinkt natuurlijk wel leuk enzo maar hiermee kun je nooit de uptime garanderen zoals met nieuwe harde schijven. Verder is het gewoon fijn als je als beheerder zijnde weet dat er nog wel wat ruimte is. Voorbeeldje een enkel programma van 4 GB wat je geïnstalleerd wilt hebben. Zit je daar met je 2 GB harddisk.

Verwijderd

Ik zou gewoon de kleinste harddisk nemen die momenteel te koop is , 80 gb is rond de 40 euro. Partitioneer daar dan gewoon zo groot als je nodig hebt en klaar.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik weet niet of je aan zelfbouw doet van systemen, het is een beetje onzinnig als je alles gaat vervangen om te voorkomen dat clients lokaal op kunnen slaan. Het is mij inziens dan beter om terninal te gaan met e.v.t thin clients.

Mocht je al pc's hebben dan zou ik het dicht timmeren met policies

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, wat de keuze van een HDD met Netwerken te maken heeft, ontgaat mij een beetje.
Het makkelijkste en goedkoopste in om je desktop's gewoon te laten leveren met de kleinste (of de goedkoopst, want dat hoeft niet altijd de kleinste te zijn) te laten leveren.
En dan gewoon zo partitioneren als jij wilt. De overige ruimte laat je gewoon ongepartioneerd.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.