Schakelaar gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Ter voorbereiding voor een mod die ik in gedachten heb ben ik op zoek naar een bepaalde schakelaar. Eigenlijk wil ik zo'n schakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.bulgin.co.uk/Products/Switches/switches_images/MPI1002_400px.jpg
maar dan met witte verlichting. Ik ben ze tot nu toe alleen nog maar tegengekomen in het groen/rood/blauw.
De schakelaars zijn meestal 'vandal'proof dus ik weet niet of er bijvoorbeeld een mogelijkheid is om een groene variant te kopen en hier zelf witte leds in te zetten?

Dus:
- Weet iemand of er een witte variant te koop is?
- Weet er iemand die een dergelijke schakelaar heeft of het mogelijk is zelf een andere kleur led(s) in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikeend
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 14:21
ik zou maar is op farnell.com kijken.. die heeft "alles".. heb ik ze ook gehaald.. was toen der tijd wel via een bedrijf omdat ze niet aan particulieren leverde. weet niet hoe het nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:43
of kijk eens op conrad.nl leveren in ieder geval wel aan consumenten en hebben erg veel.... Hoewel t soms wel erg prijzig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De fabrikant van deze schakelaars is Bulgin en deze dingen zijn behoorlijk prijzig. Er zijn ook wel imitaties te krijgen, die zijn vaak wel wat goedkoper. Ik heb ze wel eens in het wit gezien, maar in die kleur zijn ze lastiger te krijgen dan rood, groen of blauw. Mocht je iets vinden, laat het me dan weten want ik moet ook 2 witte exemplaren hebben ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de mijne :P
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/P1010886.jpg

Heb ze zelf via een inkoopactie... 14E de stuk...
Normaal los zijn ze ronde de 25E de stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikeend
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 14:21
nog 1 tip: kijk of je de versie met schroefjes kunt krijgen. ik heb die van mij bijna gesloopt met solderen terwijl ik dat toch wel een beetje kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:07:
Zoals de mijne :P
Heb ze zelf via een inkoopactie... 14E de stuk...
Normaal los zijn ze ronde de 25E de stuk
Mooi, ze bestaan dus wel in het wit :)

Nu nog kijken hoe we daar aan kunnen komen..

Het zelf veranderen van de kleur is zeker niet te doen?

edit:
Al een duitse shop gevonden, prijs valt mee: 11,20
http://www.ettinger.de

[ Voor 11% gewijzigd door Cheezus op 20-06-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:59:
[...]

Mooi, ze bestaan dus wel in het wit :)

Nu nog kijken hoe we daar aan kunnen komen..

Het zelf veranderen van de kleur is zeker niet te doen?

edit:

Al een duitse shop gevonden, prijs valt mee: 11,20
http://www.ettinger.de
Daar komen ze vandaan ja ;)
Let wel op verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Ze verkopen ze per stuk bij aquacomputer.de.
Zijn wel 27 euro het stuk maar zijn verschillende kleuren te krijgen.
Heb de mijne daar gehaald en was op 3 dagen hier.

Ze zijn verkrijgbaar in het wit (wat al te zien is) Kijk je bij Bulgin zelf kan je er vinden met een powericoon op, deze heb ik echter nog nergens per stuk te koop gevonden...
Ze zijn niet te veranderen van LED, het zijn vandal proof switches, openmaken = kapot

En diegene met de pinnetjes is goed te doen hoor, er zitten gaatjes in waar je draad door gaat, en die soldeer je vast...

[ Voor 56% gewijzigd door ThemNuts op 21-06-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Die vallen nog wel mee, het enige nadeel is dat je miminaal voor 150 euro moet bestellen..

Ik kan er nog wel wat andere dingen bij bestellen en gewoon wat extra schakelaars, die zet ik dan wel in V&A of markplaats, er is genoeg animo voor zo te zien (zeker als ze <15 euro zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
Aquacomputers.de heeft inderdaad verschillende versies, maar niet de witte..... Misschien dat een mailtje naar deze webshop zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Volgens mij heb ik ze zien liggen bij de regenboog in Margraten (Zuid Limburg)
Maar wat ze kosten, dat weet ik niet
Iig zou dit hun site moeten zijn http://www.regenboog-electronica.eu/

Echter je moet een account aanmaken om te zien wat hun assortiment is.
Onder schakelaars staan er een aantal, ik weet niet of deze precies zijn wat je bedoelt, maar het is iig de moeite waard om eens te kijken (Witte LED zou 4,03 ex btw kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.samenkopen.net/action_products/208611/34221

Wel met blauwe rand, maar moet simpel op te lossen zijn door direct een paar witte leds er bij te bestellen :)
Kosten overigens niet veel, 16mm kost €3,25, en de 19mm versie kost €5,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:03:
http://www.samenkopen.net/action_products/208611/34221

Wel met blauwe rand, maar moet simpel op te lossen zijn door direct een paar witte leds er bij te bestellen :)
Kosten overigens niet veel, 16mm kost €3,25, en de 19mm versie kost €5,25
Als ze open te maken zijn, omdat ze ook waterdicht zijn, is die kans al wast kleiner. Maargoed, voor die prijs is het allicht te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
vandal proof switches zijn gemaakt voor plaatsen waar er niet aan geprutst mag worden...
Liften, banken, ziekenhuizen etc gebruiken deze en het is dan ook de bedoeling dat als er mee geprutst word, deze het totaal niet meer doet. Knop voor de vuilbak + 5euro + verzendkosten.
En je mag er nog eens een week of 4 op wachten want die dingen komen van china...

Mijn advies: gewoon aquacomputer (of andere store die ze per stuk verkoopt) mailen en vragen of ze een witte willen bestellen. Vragen staat vrij en ze zijn zeer klantgericht daar dus je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
vandal proof is toch dat hij vanaf de buitenkant als hij gemonteerd is, niet kapot te maken is?
als je de knop zelf hebt zal je van de achterkant vast wel wat kunnen mollen.

er zit trouwens ook een rubber ring aan dat de knop spat water dicht is.

(ik heb 2 van die knoppen 1 groene voor power led en switch en 1 rode voor reset en HDD led)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd ik ken deze knoppen ook, je kunt er goed bij aan de achterkant hoor.

Vandal proof wil alleen zeggen dat ze redelijk sterk zijn en ze niet gemakkelijk aan de voorkant te demonteren zijn als ze eenmaal gemonteerd zitten.

De voorkant is sterk, dun en rond met een rubber ringetje erachter, je kunt er dus aan de voorkant heel weinig mee. Maar aan de achterkant is het gewoon een normale schakelaar en kun je er gerust veel mee prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:14

Crp

Conrad.nl heeft ze ook in alle soorten en maten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Conrad heeft geen witte en vraagt er 25 tot 40 euro voor..

Aangezien ik nog geen nederlandse shop heb gevonden die ze standaard in hun assortiment hebben zitten loop ik binnenkort wel even bij stuut&bruin langs om te vragen of ze die kunnen bestellen.

Als dat op niets uitdraait probeer ik het wel bij buitenlandse shops (zoals aquacomputer)..

Zelf de kleur veranderen lijkt me niet zo'n succes.. van wat ik van de achterkant heb kunnen zien a.d.h.v. plaatjes ziet het er niet echt demontabel uit. Als iemand het wel heeft gedaan zou ik graag willen weten welke schakelaar hij precies had (merk enzo) en het liefst met een foto'tje van het resultaat. Dan ga ik er misschien zelf wel aan prutsen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cheezus op 24-06-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 09:05
Ik zoek ook de witte versie en ook nog wenig resultaten helaas mog jij nog wat vinden laat me aub weten :) En mog je in het buitenland bestellen misschien kunnen we het samen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Deze kan ik leveren (via onze webshop Eleshop.nl).
Meer info: https://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=371174
Prijs: € 5,95 p/s (excl verzenden à 3 euro). Levertijd is onbekend, kan ik opvragen als je wilt.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
primusz schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:23:
Conrad heeft geen witte en vraagt er 25 tot 40 euro voor..

Aangezien ik nog geen nederlandse shop heb gevonden die ze standaard in hun assortiment hebben zitten loop ik binnenkort wel even bij stuut&bruin langs om te vragen of ze die kunnen bestellen.

Als dat op niets uitdraait probeer ik het wel bij buitenlandse shops (zoals aquacomputer)..

Zelf de kleur veranderen lijkt me niet zo'n succes.. van wat ik van de achterkant heb kunnen zien a.d.h.v. plaatjes ziet het er niet echt demontabel uit. Als iemand het wel heeft gedaan zou ik graag willen weten welke schakelaar hij precies had (merk enzo) en het liefst met een foto'tje van het resultaat. Dan ga ik er misschien zelf wel aan prutsen :)
Nogmaals als je mijn linkje bekijkt dan zie je dat een NL-shop ze wel degelijk heeft.
Margraten ligt nog altijd in Nederland hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Elektronicanet schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:17:
Deze kan ik leveren (via onze webshop Eleshop.nl).
Meer info: https://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=371174
Prijs: € 5,95 p/s (excl verzenden à 3 euro). Levertijd is onbekend, kan ik opvragen als je wilt.
De schakelaar waar ik op uit komt bij de link is niet echt wat ik bedoel.. ik zie tenminste geen licht-ring om de schakelaar. Mocht het wel de versie zijn zoals Ramius heeft ben ik wel geïnteresseerd.
Pittie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:39:
Nogmaals als je mijn linkje bekijkt dan zie je dat een NL-shop ze wel degelijk heeft.
Margraten ligt nog altijd in Nederland hoor 8)7
Die site werkt niet helemaal lekker bij mij, ik zal ze eens mailen of ze de schakelaar hebben die ik in gedachten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Zie hier waarschijnlijk is de afbeelding bij de toetsen niet juist, bij de schakelaars en deRVS-uitvoering van de druktoetsen zie je wel duidelijk een transparante ring tussen de toets en de behuizing.
Moet je trouwens een druktoets (momentcontact) of schakelaar (blijvend contact) hebben? Is wel zo handig om te weten ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

De afbeelding wijkt inderdaad af, de schakelaar heeft wel degelijk een witte ring. Mogelijk kan ik ook de RVS uitvoering leveren, maar ik wacht nog een bericht van Velleman af hiervoor.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
primusz schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:37:
[...]

De schakelaar waar ik op uit komt bij de link is niet echt wat ik bedoel.. ik zie tenminste geen licht-ring om de schakelaar. Mocht het wel de versie zijn zoals Ramius heeft ben ik wel geïnteresseerd.

[...]

Die site werkt niet helemaal lekker bij mij, ik zal ze eens mailen of ze de schakelaar hebben die ik in gedachten heb.
In IE7 werkt deze site hier wel goed..

Ze hebben zo aan te zien 4 verschillende.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/bbb.PNG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/bbb2.PNG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/bbb3.PNG

[ Voor 18% gewijzigd door Pittie op 25-06-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
als je hem als powerknop van je computer wil gebruiken, dan heb je toch gewoon een moment switch nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Ik heb een mailtje gestuurd naar regenboog of het mogelijk is om als particulier te bestellen (ze vragen KvK nummer als je besteld namelijk).
Als dat niet mogelijk is probeer ik het wel via eleshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

primusz schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:57:
Als dat niet mogelijk is probeer ik het wel via eleshop :)
We hebben een levertijd van minimaal 2 maanden doorgekregen :(

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Regenboog heeft teruggemaild dat je als particulier ook gewoon kunt bestellen.
Dus voor degenen die ook op zoek waren naar deze schakelaars:
http://www.regenboog-electronica.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
primusz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:08:
Regenboog heeft teruggemaild dat je als particulier ook gewoon kunt bestellen.
Dus voor degenen die ook op zoek waren naar deze schakelaars:
http://www.regenboog-electronica.eu/
Mooi zo! Succes ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:41:
Ter voorbereiding voor een mod die ik in gedachten heb ben ik op zoek naar een bepaalde schakelaar. Eigenlijk wil ik zo'n schakelaar:

< knip >
Volgensmij heb ik er van die blauwe nog een liggen ! zal vanavond even voor je kijken die mag je dan wel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Volgens mij heb ik wel vermeld dat ik dus geen blauwe, rode of groene wil hebben maar een witte.

Daarnaast heb ik dus al besteld bij regenboog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:54:
Volgens mij heb ik wel vermeld dat ik dus geen blauwe, rode of groene wil hebben maar een witte.

Daarnaast heb ik dus al besteld bij regenboog :P
Ah ja, weer te vlug gereageerd :O :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Heb ze ondertussen van regenboog ontvangen :D

Moet ze nog wel aansluiten, maar tot zover zien ze erzo uit :)

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/2395/img1356dl1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Mooi zo dat je iig het resultaat nog even met ons deelt! Succes in ieder geval met het aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Hoe sluit je de LED eigenlijk aan, zit daar een aparte aansluiting voor op de schakelaar? En heb je de schakelaars nou in 2 verschillende maten, of lijkt dat alleen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Klopt, het zijn 2 maten.. eerste is de 19mm versie de andere is de 14mm versie.. Heb nog geen idd of de led apart zit ga er vanuit van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
2 binneste pinnetjes voor de powerbutton en 2 buitenste voor de led. sluiten alletwee aan op het moederbord.
Ah en er staat een + en een - op het plastik onderaan de knop. :)
Zeker niet testen op iets anders dan je mobo anders LED naar de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Volgens het boekje wat bij me bestelling kreeg zijn het 12volt leds en dit staat ook op de site dus heb zelfs op een molex gesoldeerd :) Straks even testen of het werkt ga er wel vanuit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Ze zijn idd voor 12V. Aansluiten op je moederbord werkt dus niet echt (of misschien heel zwak). Ik ben de postbode een paar keer misgelopen dus ik laat ze maandag wel afhalen op het postkantoor.
Binnenkort maar eens een CiP starten, dan zien jullie wel hoe ze terecht komen :)

Ik heb trouwens een 19mm met verlichting (power) en eentje zonder verlichting (reset), ik hoop dat ze een beetje overeen komen qua geborsteld/glimheid, anders laat ik de resetknop wel achterwege :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Deze wou ik niet achter laten :)

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3764/img1361kf8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/489/img1364qd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, Ziet er mooi uit die power buttons! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:02

CDAAbeltje

Cool Down !

Heb net geprobeerd om als particulier de schakelaars te bestellen, maar er word telkens gevraagd naar een KvK nummer... Heb ze al een meil gestuurd hoe ik ze als nog kan bestellen :)

Ik wacht af :)

@ Bl44tschaap

Ziet er echt vet uit ! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Je moet idd mailen naar ze had ook gedaan en 2dagen later stond er een doos in de gang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Heb ze gemaild, mailtje terug gehad, en moest gewoon 12345678 invullen :9

Ga ze dus ook bestellen ! Er zit een uitleg bij van aansluiten las ik ?

Laat het resultaat asap zien !

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Als iemand alsnog zo'n 12V led aan een power/hdd led aansluiting van een moederbord wil hangen:
Pak een optocoupler:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Optocoupler.svg/320px-Optocoupler.svg.png
Pin 1 en 2 hang je aan je hdd/powerled (is gewoon een led, alleen dan in een behuizing)
Pin 4 hang je aan zwarte draad (gnd) van je molex
De - van het ledje hang je aan pin 3
De + van de led gewoon aan de +12 (geel) van een molex, en hij haat vrolijk meeknipperen.

Trouwens de pinnen die in het plaatje staan zijn het neit altijd 1 op 1, soms zitten optocouplers in een 6 polige of 8 polige behuizing, maar het is heel makkelijk terug te vinden hoe die aangesloten moeten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door SA007 op 02-07-2007 17:00 . Reden: Ging wat mis met ctrl+c en ctrl+v... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Heb ze nu ook besteld bij Regenboog :)

Alleen ik zit met 1 twijfelachtig ding |:(

Mijn Lian Li PC-71 is zwart, de schakelaars zijn van geborsteld Alu, wil ze opzich graag spuiten zodat ik het lichtgevende randje afplak, maar heb het er even met een vriend van me overgehad die het zelfde wil gaan doen, maar dan breek je de lak weer als je het tapje ervanaf haalt....

Ze kunnen de schakelaars niet in het zwart leveren :? .... iemand een ideetje...?

Het gaat dus ongeveer zo worden:

Afbeeldingslocatie: http://lianlimodding.com/forum/attachment.php?attachmentid=476&stc=1

Afbeeldingslocatie: http://lianlimodding.com/forum/attachment.php?attachmentid=471&stc=1

Don't mind the LCD :P

Maar goed bij een PC-70 die zilvergrijs is staat het wel, maar op een zwarte kast weet ik niet.
BTW de kleuren kloppen ook niet, ik heb ze in het blauw besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Heb zelf ook een zwarte kast vond het best mooi staan dat alu op zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Bl44tschaap schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:31:
Heb zelf ook een zwarte kast vond het best mooi staan dat alu op zwart :)
Ik ga het gewoon proberen :)

Krijg ze als het goed is deze week wel binnen, vrijdag officieel vakantie, dus dan ga ik er waarschijnlijk gelijk mee aan de slag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Ik ben wel plaatjes van zwarte (geanodiseerde misschien?) versies van de schakelaar in het rood, maar ik denk dat die helemaal een hell zijn om te vinden bij een winkel..

Maar RVS/Alu staat ook wel mooi op zwart hoor :)

Bij het KvK veld had ik gewoon 00000000 ingevuld en toen kwam het ook goed, ik snap niet dat ze dat veld verplicht hebben gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Op de site van regenboog staat idd de rode switch als zwart afgebeeld, maar als je dan naar de specs van de switch gaat dan staat ie ook gewoon weer in het Brushed Alu 8)7

Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed gaat staan, maar goed dat weet ik pas als ze erin zitten :P

Jah dat KvK gebeuren snap ik ook niet :P Volgens mij is het ook een klein 1 mans bedrijfje O-)

[ Voor 14% gewijzigd door CDAAbeltje op 02-07-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
CDAAbeltje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:44:
Jah dat KvK gebeuren snap ik ook niet :P Volgens mij is het ook een klein 1 mans bedrijfje O-)
Ik heb er in een ver verleden wel eens CCFL's gekocht (toen nog niet iedereen die dingen had) voor mijn eerste echte casemod.
Het bedrijfje bestaat dus iig al wel een aantal jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
offtopic:
Grappig om die reacties eens door te lezen :P IS toch heel erg veranderd in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
In België zijn ze ook verkrijgbaar: vele elektronica leveranciers verkopen deze knopjes van Ohmeron (er zit ook nog een witte bij :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Vandaag een mailtje gehad dat de schakelaars morgen op de deur mat liggen !

@ Bl44tschaap:

Heb jij de led's gewoon op een molex aangesloten...? Zoja, neem aan dat je ze dan paralel aan elkaar hebt gezet op 1 molex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Jah heb inderdaad gedaan. Heb zo'n verloopje gebruik van een fan aansluiting naar molex.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ah kijk :) Das mooi !

Heb vandaag een mailtje gehad dat de schakelaars deze dag op de post gingen, dus heb ze als het goed is morgen >:)

Wil graag aan de slag :9

Update:

Net even gemaild met Regenboog en de schakelaars worden dinsdag verstuurd :)
Vanaf dan lekker aan de slag :) :9~

Update: De schakelaars worden pas donderdag verstuurd :( :'(

Ahum: Nog geen schakelaars :(

Postbode is vandaag geweest, heb hem alleen mis gelopen 8)7
Morgen maar ff een stoeltje voor de deur zetten :9

[ Voor 55% gewijzigd door CDAAbeltje op 19-07-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Heb de schakelaars net binneng gekregen :)
Zit alleen geen uitleg bij van hoe ik ze moet aansluiten |:(

Neem aan dat je het + & - pootje voor de Led moet gebruiken maar dan blijven er nog 4 over !
Iemand ?

Edit: Laat nog maar even zitten, heb blauwe besteld en tot mijn verbazing geven ze Wit licht :9 :P 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door CDAAbeltje op 20-07-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Bij jou komt de postbode 1 keer in de 2 weken?

Anyway, als je dezelfde uitvoering hebt als ik:

+ en - is voor de led (12 Volt)

1&2 is een breekcontact (staat dus altijd aan totdat je hem indrukt)
3&4 is een maakcontact (gaat dus aan als je hem indrukt)

Voor je PC heb je pinnetje 3&4 nodig, het maakt verder niet uit of je deze omwisselt.

De pinnetjes zitten trouwens kruislings dus zoiets:
code:
1
2
3
1 3
+   -
4 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Haha nee hoor, maar de schakelaars waren niet vooradig @ Regenboog dus de bode komt niet elke 2 weken :P

Maar idd ik heb de zelfde als jij :) Thanks Mate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Nou als het goed is komt vandaag de postbode langs met mijn Blauwe schakelaars :)

Ze zijn binnnen :) Nu nog inbouwen >:)

[ Voor 20% gewijzigd door CDAAbeltje op 27-07-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

De schakelaars zitten erin :)
Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/1.JPG

Voor de zekerheid even alles afplakken

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/2.JPG

Hier zijn de schakelaars al gesoldeerd, dus even snel kijken of alles werkt 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/3.JPG

En dan hier het eindresultaat :) Tis 's avonds gemaakt met de telefoon, beter foto komt nog wel :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/4.JPG

Hier een foto vand e complete pc :)

Ondanks de zwarte kast en de zilver schakelaars vind ik het er super uit zien !

[ Voor 12% gewijzigd door CDAAbeltje op 03-08-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Kun je die foto's misschien even resizen?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

wwwhizz schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:25:
Kun je die foto's misschien even resizen?
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Er zit er één op mijn Antec Fusion v2 (wit) maar ik vind dat wit maar niks (past niet bij mn Harman Kardon versterker, en het geeft veel te veel licht). Iemand ruilen tegen een blauwe?? ;)

(moet effe nakijken of het exact zo'n schakelaar is, iig een met een witte verlichte ring)

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 01-08-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

stefijn schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:05:
Er zit er één op mijn Antec Fusion v2 (wit) maar ik vind dat wit maar niks (past niet bij mn Harman Kardon versterker, en het geeft veel te veel licht). Iemand ruilen tegen een blauwe?? ;)

(moet effe nakijken of het exact zo'n schakelaar is, iig een met een witte verlichte ring)
Heb ze er net inzitten, dus neej helaas ik ga niet ruilen 8)7 :P
Pagina: 1