draadloze mailchecker

Pagina: 1
Acties:

• elmoooow
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09-2018
Beste tweakers,

Ik ben eergister begonnen aan het maken van een apparaatje. De hardware is nu redelijk af en werkt.
De bedoeling van hat apparaatje is dat er een ledje gaat branden als ik een mail heb en een ander ledje als iemand op msn tegen me praat.

Ik heb een gewoon zendmoduletje en een energiezuinig ontvangmoduletje uit mijn samenkopenactie gebruikt.
Het zendertje hangt samen met 2 zenerdidodes en een elco (en een ledje) aan de seriele poort.
Bij het ontvangertje heb ik 4 leds, een 7805, 9 volt blokje, PT2272-M4 (4 kanaals decoder, momentary) en nog wat weerstandjes en een elco gebruikt.

Ik heb de codes nu in (win)lirc, de decoding ic heeft 4 kanalen, ik heb in (win)lirc binair geteld tot 12 met combinaties van kanalen en die codes staan er nu allemaal in (win)lirc. bij nummer 4 gaat ledje 1 branden bij nummer 8 ledje 2 en bij 12 allebij, de andere 2 kanalen gebruik ik niet maar staan tog in lirc ;).

Nu wil ik een progammatje maken waardoor (win)lirc een signaal naar het ontvangertje zend als ik een berichtje krijg of als iemand op msn tegen me praat, maar ik heb totaal geen ervaring met software. In me eentje gaat het mij dus nooit lukken om zo'n progammatje te schrijven, ik zou niet weten wat ik zou moeten doen om zo'n progammatje te schrijven, kan iemand van jullie mij hier mee helpen?
Ik zou heel dankbaar zijn.

(ik hoop trouwens dat het in het goede sub forum staat, ik dacht: het heeft tog het meest met elektronica te maken.)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dit heeft 0% met electronica te maken, dat je het gebouwd hebt is totaal niet relevant.

Ik dacht dat Lirc wel wat plugins had die dit soort dingen kunnen? Anders kan je in vrijwel elke programmeer taal wel iets maken die een LEDje aanstuurd.

• elmoooow
Megamind schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:16:
Dit heeft 0% met electronica te maken, dat je het gebouwd hebt is totaal niet relevant.

Ik dacht dat Lirc wel wat plugins had die dit soort dingen kunnen? Anders kan je in vrijwel elke programmeer taal wel iets maken die een LEDje aanstuurd.
sorry dat hij verkeerd staat, ben hier nog neit zo lang op het forum en wist niet waar hij anders moest.
Maar het probleem is dus dat ik niks van programeren af weet, en ik heb ook geen plugin gevonden, maar ik zoek nog wel even op internet.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Hoewel ik mijn twijfels heb over je kunde, zal je voor dit probleem toch wel aan het programmeren moeten slaan, move > SE & A

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Ik weet wel dat het met lirc onder linux doodsimpel is om zoiets te maken.

Mail zou je kunnen met gkrellm2 (sidebar) + vour extern progje uit als ik mail heb, in gaim (messenger voor linux) kan je zoiets ook vrij eenvoudige bewerkstelligen.

• elmoooow
bedankt dat je hem op de goede plek hebt gezet :), ik heb dus helemaal 0,0 verstand van programeren, elektronica weet ik aardig wat van. hardware is ook al werkend.
Hopenlijk is er hier iemand die me kan helpen met een plugin voor msn maken, mij leek dit wel iets moois om mee te beginnen want he lijkt me niet zo heel erg lastig.

Voor gaim messenger en lirc is ook prima, ik ben namenlijk bezig met overstappen op linux. Kan het later altijd nog voor gewone msn worden, maar bij gaim messengers kan je niet zien of je e-mail hebt, is dit een probleem?

[ Voor 25% gewijzigd door elmoooow op 20-06-2007 19:56 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
naftebakje schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:49:
Hoewel ik mijn twijfels heb over je kunde, zal je voor dit probleem toch wel aan het programmeren moeten slaan, move > SE & A
Dan past het beter in PRG ;)
>> PRG
elmoooow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:54:
bedankt dat je hem op de goede plek hebt gezet :), ik heb dus helemaal 0,0 verstand van programeren, elektronica weet ik aardig wat van. hardware is ook al werkend.
En dan ben je in PRG ook weer aan het verkeerde adres :P Je zult minimaal wat basiskennis moeten hebben om hier iets zinnigs uit (dit topic) te halen. Je zult zelf met wat concrete problemen moeten komen, het is niet de bedoeling dat we je vanaf scratch op weg gaan helpen. In dat geval is het namelijk een scriptrequest of werving, en beide zijn niet toegestaan hier ;) In PRG hebben we het over zélf programmeren. Lees even onze Programming Beleid Quickstart to be sure ;)

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 20-06-2007 20:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• elmoooow
waar zou ik dan mee moeten beginnen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
elmoooow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:00:
waar zou ik dan mee moeten beginnen?
Ook dat is al tot in den treure behandeld hier op GoT. Kort samengevat: Er is geen "dé" programmeertaal, kies gewoon een taal en begin met leren. Succes :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 20-06-2007 20:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1