Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SVCHOST.EXE naar 100% na installatie McAfee Security Center

Pagina: 1
Acties:
  • 1.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb dit ook al gepost op het McAfee forum, maar krijg daar niet echt behulpzame respons.

Na installatie van de nieuwe versie (v7.2) SC van McAfee niets aan de hand, maar na een reboot en inladen van het SC stijgt SVCHOST.EXE naar een CPU-gebruik van 100% en blijft daar. Met de pc is daardoor uiteraard niet te werken. Na deinstallatie en evt gebruik van de McAfee removal tool is alles weer ok.

Ik heb de pc gescand op spyware, malware, virussen en oude registrys van eerdere virusscanners/firewalls (heb nooit anders gebruikt dan McAfee, maar goed), maar alles is ok.

Na herinstallatie van McAfee echter weer hetzelfde liedje. Heb hem nu weer verwijderd maar ben dus scannerloos. Enig idee wat het probleem kan zijn?

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Mij lijkt dan dat het probleem 'm in de McAfee scanner zit :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Inderdaad, misschien dat McAfee iets probeert te downloaden, updates ofzo ? svchost.exe is bij mijn weten een netwerkservice

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Petervanakelyen schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:54:
Inderdaad, misschien dat McAfee iets probeert te downloaden, updates ofzo ? svchost.exe is bij mijn weten een netwerkservice
Nee "svchost" is geen netwerkservice, maar is een process waarbinnen services draaien. Met "process explorer" kan je per gestartte svchost zien, welke services er binnen draaien, en hoeveel % zij gebruiken. Waarschijnlijk gebruikt een service van mcafee 100% ...

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 21-06-2007 13:01 . Reden: Link ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Met Process Explorer kan je bij elke svchost zien welke services er aan hangen door erboven te hangen met de muis.

Basically wat djexplo dus ook zegt. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 21-06-2007 13:01 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx guys, ik zal hem weer eens installeren en eea bekijken.
Zal hier laten weten wat het resultaat is.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je er IE7 opstaan?
Er zijn aardig wat problemen met de nieuwste MCafee en IE7 omdat die interface dan niet lekker werkt, ik heb voor dit probleem laatst een patch geinstalleerd bij een klant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP SP2, IE6.

Ik heb geprobeerd met Process Explorer te kijken, maar zodra ik McAfee weer geinstalleerd en gereboot heb pakt SVCHOST.EXE dus weer 100%. Openen van PE geeft deze 50% CPU, en de SVCHOST eveneens 50%. :?
Nu pakken ze dus samen alle resources, PE geeft daarbij geen scherm weer.

Wederom: na deinstallatie McAfee werkt alles weer als een zonnetje. PE dus ook.
In de SVCHOST (zonder McAfee geinstalleerd dus) zie ik de volgende progs draaien:
- wmiprvse.exe, WMI, Microsoft Corporation
- CTXFISPI.EXE, SPI, Creative Technology
- NMindexstoresvr.exe, Nero Home, Nero AG
- unsecapp.exe, WMI, Microsoft Corporation
- NotiMan.exe, Notification Manager, Creative Technology
- MPAPI3s.exe, Mobile Phone API, Nokia Corporation

Ik vermoed dat één van deze jongens het niet goed kan vinden met McAfee?
Ik zie het niet echt zitten om deze allen of één voor één van mijn systeem te gooien, alleen maar om McAfee werkend te krijgen.

Iemand nog ideeën??

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

Probeer dan eens een aangepaste opstart (selective startup, cleanboot) als McAfee geinstalleerd is:

- Start
- Run
- type: msconfig
- OK
- tab services
- optie "Hide all microsoft services" aanvinken
- alles wat overgebleven is in de lijst, en geen McAfee is, uitvinken
- tab startup
- alles wat geen Microsoft of McAfee is in de lijst uitvinken
- Apply
- Close, en opnieuw opstarten

Als dat het probleem opgelost heeft, dan een voor een de uitgevinkte items weer aanvinken, Apply, Close, reboot totdat het probleem weer teug komt - dan weet je dat het laatste item dat je aangevinkt hebt het probleem veroorzaakt.

Via MSCONFIG -> eerste tabblad -> normaal opstarten -> Apply -> Close kan je eventueel al je veranderingen weer ongedaan maken.

Een andere optie is om de beta van de volgende versie, McAfee Total Protection 2008, te proberen: http://beta.mcafee.com - deze gebruikt minder, en andere, services, is meer geoptimaliseerd, en heeft dit probleem op jou systeem wellicht niet.

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Weet je zeker dat het aan mcafee ligt?

Ik heb het ook een paar keer gehad, en dan lag het aan de windows update server (update bestanden waren corrupt)

Probeer in servers (services.msc) eens de windows update service te stoppen en kijk of hij dan weer normaal gaat lopen, zo ja dan zal ik je de procedure eens doorsturen om het te repareren.

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

Pagina: 1