Toon posts:

1 raptor stand-alone of 2 raptors in raid 0 voor progs/boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat 2 raptors in raid 0 alleen handig is voor games (meer doorvoersnelheid voor groote files) maar geen enkel nut heeft voor het sneller opstarten van programma's (omdat de accesstime niet lager wordt van een raid 0 array) ?

Verwijderd

RAID 0 is niet alleen handig voor games, maar ook voor andere programma's die een hoge doorvoersnelheid nodig hebben. De access time maakt (volgens mij) niets uit t.o.v. een enkele schijf. Zelf heb ik 2x 7200rpm schijven in RAID 0 en het laden van bestanden, alsook het laden van programma's lijkt een stuk vlotter te gaan (heb het nooit gemeten).

• Meximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Daar gaan we weer,,,,,,, :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:09:
RAID 0 is niet alleen handig voor games, maar ook voor andere programma's die een hoge doorvoersnelheid nodig hebben. De access time maakt (volgens mij) niets uit t.o.v. een enkele schijf. Zelf heb ik 2x 7200rpm schijven in RAID 0 en het laden van bestanden, alsook het laden van programma's lijkt een stuk vlotter te gaan (heb het nooit gemeten).
Maar dan heb je het over groote programma's die vele mb's aan data moet inladen bij het opstarten? Een normale programma van enkele mb's zal hier toch geen voordeel mee hebben lijkt me? althans niet merkbaar

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 18:44
Ik ben recentelijk over gestapt van een enkele raptor naar een dual raptor in RAID0. Ik moet heel eerlijk zijn, ik merk eigenlijk niets van het sneller opstarten van de PC. Ik merk het wel in mijn dagelijks gebruik, het voelt een heel stuk sneller aan, aangezien ik nogal eens wat dingen tegelijkertijd wil doen (met veel disk i/o).

Verwijderd

Topicstarter
Cergorach schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:36:
Ik ben recentelijk over gestapt van een enkele raptor naar een dual raptor in RAID0. Ik moet heel eerlijk zijn, ik merk eigenlijk niets van het sneller opstarten van de PC. Ik merk het wel in mijn dagelijks gebruik, het voelt een heel stuk sneller aan, aangezien ik nogal eens wat dingen tegelijkertijd wil doen (met veel disk i/o).
ah veel i/o dus wel voordeel.. das wel handig om te weten

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:22:
Maar dan heb je het over groote programma's die vele mb's aan data moet inladen bij het opstarten? Een normale programma van enkele mb's zal hier toch geen voordeel mee hebben lijkt me? althans niet merkbaar
RAID kan ook de totale I/O operaties per seconde verhogen, en niet alleen meer MB/s. De service time (vaak verward met accesstime) is de tijd dat één enkele request voltooid wordt. Maar dat is voor real-life performance niet van belang; daarbij draait het om een stroom van I/O opdrachten en daarbij kan RAID dus wel een positief effect op hebben, afhankelijk van hoe goed RAID is geimplementeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:44:
[...]

RAID kan ook de totale I/O operaties per seconde verhogen, en niet alleen meer MB/s. De service time (vaak verward met accesstime) is de tijd dat één enkele request voltooid wordt. Maar dat is voor real-life performance niet van belang; daarbij draait het om een stroom van I/O opdrachten en daarbij kan RAID dus wel een positief effect op hebben, afhankelijk van hoe goed RAID is geimplementeerd.
Das zeker handig ja als je snelheid blijft behouden bij meerdere disk operaties tegelijk.. toch maar voor een raid 0 opstelling gaan dan gezien dit toch zeker wel een groot voordeel bied in mijn geval

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 13:54
heb sinds 2 weken ook een raid0 van 2 raptor 74 adfd en ik moet zeggen dat het me zeer bevalt.
denk dat het wel nog wat sneller kon want die 680i raid controller lijkt me niet van de snelste maar ah tis zeer nice.
Pagina: 1