[Headset] Speedlink Medusa doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:43
Ik heb sinds kort een nieuwe computer incl headset gekocht. Nu werkt deze niet naar behoren.

De headset is een Speedlink Medusa 5.1 Home Edition. Wanneer ik deze aansluit op of mijn onboard sound of mijn geluidskaart, dan krijg ik helder geluid, maar mijn microfoon werkt dan niet.

De microfoon werkt wel onder een XP systeem maar dus niet onder de mijne (vista). Een oud Plantronics ding werkt notabene wel op beide systemen.

Hoe kan het zijn dat de microfoon op mijn dure headset niet werkt onder Vista? Headsets zijn toch Plug and Play?

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-02 03:45
je zou eens kunnen kijken of je nieuwste drivers kunt vinden op de site van speedlink voor Vista

• aburrir
Dat is juist het vreemde, er zijn geen drivers beschikbaar. Alleen drivers voor de USB versie van de headset.

Edit:
Wanneer ik de overige jacks in mijn geluidskaart stop (die van de front en rear speakers van mijn headset) en ik praat in mijn speakers, dan werkt dat wel als microfoon :S

[ Voor 45% gewijzigd door aburrir op 20-06-2007 18:32 ]

Verwijderd

lol praten door je speakers.. erg apart :P

je gebruiks dus je onboard geluids kaart? magi k vragen welk moederbord je hebt? :)

• aburrir
Dat mag je vragen :). Ik gebruik een X-Fi Gamer, waar het niet op lukt, maar ik heb het ook geprobeert op mijn moederbord (Gigabyte p35-DS4) en daar lukte het ook niet mee.